אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
5 דברים שצריך לדעת על למבורגיני אורוס החדש
ראשי » חדשות » 5 דברים שצריך לדעת על למבורגיני אורוס החדש
למבורגיני אורוס

5 דברים שצריך לדעת על למבורגיני אורוס החדש

למבורגיני שוב הציגה רכב פנאי, והפעם יש לנו תחושה שזה ילך לה...

בן חסון 05/12/2017

זו לא הפעם הראשונה שלמבורגיני מציגה רכב פנאי, ה-LM002 הקדים את למבורגיני אורוס ביותר משלושה עשורים, ואם אתה לא סגור על מה אנחנו מדברים עצור הכל וכנס לכאן. בכל מקרה, היום אנחנו מדברים על האורוס החדש ועל העתיד של למבורגיני.

1. השם

כמו בכל למבורגיני לשם יש משמעות שנלקחת מעולם השוורים. האורוס (Urus) הוא זן של שוורי ענק (מגיעים בקלות לגובה כתף של יותר מ-1.85 מטר). הם גם נחשבים לאחד מהזנים הכי קרובים לאבותיהם הפראיים והלא מבויתים.

למבורגיני אורוס
תכירו, למברוגיני אורוס החדש

 


2. הוא באמת גדול

עוד מוקדם לקבוע אם השם מייצג את הפראות של האורוס, אבל בכל הקשור לממדים הוא מצדיק את השם. אורכו עומד על 511 ס”מ, הרוחב על כמעט 202 ס”מ ובסיס הגלגלים משתרע על פני 300 ס”מ. למרות שימוש נרחב באלומיניום מחט המשקל נעצרת על משהו כמו 2,200 ק”ג (למבורגיני לא מוסרת נתון מדויק). אולי בגלל זה בהודעה לעיתונות יש שתי פסקאות שנוגעות לדיסקים הענקיים בקוטר 440 מ”מ מלפנים ו-370 מ”מ מאחור.

3. לפחות יש מנוע

כדי להזיז את העסק הזה בחרו בלמבוריגני (או שאולי בעלת הבית בחרה עבורם…) במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ל’, כנראה אותו אחד שמשרת את פורשה קאיין החדש (איתו הוא חולק לא מעט מכלולים). במקרה של האורוס הוא מפיק 650 כ”ס (550 כ”ס בקאיין) ו-86.6 קג”מ העוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. זה מספיק כדי להאיץ את הלמבו המגודל הזה ל-100 קמ”ש ב-3.6 שניות (12.8 שניות ל-200 קמ”ש למקרה שתהית) ולמהירות מרבית של 305 קמ”ש.

למבורגיני אורוס
טוב, עם נתונים כאלה זה אמור לזוז…

 

4. משחקי משיכה

לא ברור לנו למה (במיוחד לאור מידת החישוקים שנעה בין 21 ל-23 אינץ’), אבל בלמבורגיני נשבעים שהוא יכול לרדת לשטח תודות למערכת הנעה כפולה חכמה ויעילה. במצב הרגיל הכוח מחולק ל-60:40 לטובת הציר האחורי, אבל האורוס יכול להעביר עד 70% מהכוח לציר הקדמי או עד 87% לציר האחורי. בדומה למערכת ה’טריין ריספונס’ של לנדרובר גם כאן יש מספר מצבים – חול, סלעים ושלג – שמשנים את תגובת המנוע, מערכת בקרת המשיכה, גובה המרכב (מתלי אוויר) ועוד כדי להתאים את האורוס למשטח עליו הוא נוסע.

למבורגיני אורוס
הצליח להם?

 

5. אל העתיד

אפשר להמשיך לדבר על התכונות של למבורגיני אורוס החדש כמו ההיגוי האחורי האקטיבי שנלקח מהאוונטדור S, תא הנוסעים המרהיב, מערכות הבטיחות המתקדמות או הגרסה ההיברידית החזקה שצפויה בעתיד, אבל זה לא הסיפור של למבורגיני אורוס. עבור למבורגיני רכב הפנאי החדש שלה הוא כמו שהיה הקאיין הראשון עבור פורשה – מנוע צמיחה אדיר.

לכבוד האורוס הקימו בלמבורגיני מפעל חדש וכמעט הכפילו את שטח הייצור. כבר בשנה הראשונה הם מתכננים להכפיל את המכירות שלהם בעזרת האורוס – וזה אומר שבקרוב מאוד למבורגיני תייצר רכב פנאי אחד בכמות גדולה יותר מכל גרסאות האוונטדור וההוראקאן יחד.

urus (10)urus (10)Preview
urus (9)urus (9)Preview
למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוסPreview
urus (7)urus (7)Preview
urus (6)urus (6)Preview
urus (5)urus (5)Preview
למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוס
טוב, עם נתונים כאלה זה אמור לזוז...
Preview
urus (3)urus (3)Preview
למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוס
הצליח להם?
Preview
למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוס
תכירו, זה למברוגיני אורוס החדש
Preview

אורוס למבורגיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד