למבורגיני חדשה זו אחלה דרך לפתוח איתה את הסופ”ש, וכשהקיץ מתחיל לעשות סימנים של לעזוב אותנו במנוחה – ההודעה על למבורגיני אוונטדור S רודסטר באה לנו בול בזמן.
למי ששכח, נזכיר שלפני כמעט שנה למבורגיני עדכנה את האוונטדור עם גרסת ה-S, וכעת גם הרודסטר זוכה לטיפול מאוד דומה, לכן רק נזכיר לכם את ה”להיטים” של העדכון וניתן לתמונות לדבר בעד עצמן.
מנוע. ה-V12 האטמוספרי בנפח 6.5 ל’, זכה לתוספת הספק של 40 כ”ס שמעמידה את התפוקה הכוללת שלו על 740 כ”ס ב-8,400 סל”ד (מנתק ב-8,500 סל”ד) ו-70.3 קג”מ ב-5,500 סל”ד.
היגוי. כמו בקופה, גם הרודסטר קיבלה מערכת היגוי לארבעת הגלגלים. במהירויות נמוכות הגלגלים האחוריים יופנו קלות בכיוון מנוגד לקדמיים כדי לשפר את היכולת בפניות הדוקות, כאשר במהירויות גבוהות הם יופנו לאותו כיוון כדי לשפר את היציבות.
אוויר. למבורגיני טוענים לשיפור של 130% בכוח ההצמדה מלפנים בזכות עזרים אווירודנמים שונים כמו ספליטר חדש מלפנים. מאחור, בזכות כנף מתכווננת חדשה, ההצמדה שופרה ב-50%.
משקל. כמו תמיד הורדת הגג גוררת קנס בנתון המשקל הסופי, שהפעם מתבטא בתוספת של 50 ק”ג ביחס לקופה. נתון המשקל (יבש) עומד על 1,625 ק”ג, ואם תורידו את הגג (מנגנון ידני) ותאחסנו אותו בבית במקום בתא הייעודי מלפנים תוכלו לחסוך עוד 6 ק”ג. שווה.
ביצועים. המשקל בא לידי ביטוי ממש בקטנה בביצועים. עם 3.0 שניות ל-100 קמ”ש הרודסטר “משתרכת” אחרי הקופה ב-0.1 שניות, ול-300 קמ”ש יקח לה 25 שניות “ארוכות” (24.2 שניות לקופה). אפשר להתנחם בזה שהמהירות המרבית זהה (350 קמ”ש) וגם מרחק הבלימה המרשים מ-100 קמ”ש לעמיד – 31 מטר – נשמר.
חופש. מי אמר שאי אפשר לשים עליו תווית מחיר? לא רק על הביצועים תאלצו “להתפשר”, גם המחיר גבוה יותר עם 313,666 יורו שנדרשים עבורה באירופה.