אומרים שמה שצריך לקרות קורה, ואם נלך עם האמירה הזו כנראה ששברולט קורבט ZR1 החדשה הייתה חייבת להגיע לעולם – כי הסיכויים לגמרי לא היו לטובתה.
טאדג’ ג’אקטר (Tadge Juechter), המהנדס הראשי של פרויקט הקורבט, אישר השבוע שה-ZR1 בכלל לא הייתה בתוכנית, ושאחרי הצגת ה-Z06 בשברולט חשבו שכדאי לעצור כאן. “אנחנו לא תמיד מציגים ZR1 לכל דור של קורבט…” אמר ומיד לאחר מכן הזכיר שה-C7 תוכננה בצילו של משבר פשיטת הרגל המתוקשר של GM.
“את ה-C7 תכננו במצב פאניקה רגע אחרי פשיטת הרגל, כאשר ה-C6 כבר הייתה מכונית וותיקה. לא הסתכלנו על כל מחזור החיים של המכונית והתמקדנו פשוט בלהציג את הדור החדש”.
ג’אקטר מספר שאחרי שהציגו את ה-Z06 ב-2014 היה נראה להם שלאור התכנון המהיר הם הגיעו למיצוי היכולות של הדור החדש, אבל התחושה שאפשר אולי לעשות יותר לא הרפתה. שנתיים אחרי זה הם התחילו לעבוד על כמה רעיונות שמטרתם “להעלות את הרמה”.
אותם “רעיונות” התגלגלו לבסוף לכדי שברולט קורבט ZR1 החדשה, הקורבט החזקה (755 כ”ס) בכל הזמנים. למרות הספקות בהתחלה, כיום ג’אקטר כל כך בטוח בבמכונית שהוא נשמע מדבר על קביעת זמן רשמי בנורבורגרינג, כאשר היעד עומד על הקפה בפחות מ-7 דקות. האם יש לפורשה GT2 RS, מחזיקת השיא הנוכחית, סיבה לחשוש? יש לנו תחושה שעוד מעט נגלה.
הדברים הללו נאמרו בסמוך להצגת גרסה פתוחה של ה-ZR1, לראשונה מאז שנות ה-70′. הגרסה הפתוחה כבדה ב-27 ק”ג בלבד וחמושה באותו מנוע V8 מוגדש-על שמפיק 755 כ”ס. שוב נהיה מעניין באמריקה…