אחרי שנחשף בתמונות שדלפו לרשת בתחילת השבוע, פורשה הציגה רשמית את הקאיין החדש, דור שלישי במספר. הנה מה שצריך לדעת על פורשה קאיין החדש:
1. שלדה. פורשה מספרים כי לקאיין החדש שלדה חדשה (ככל הנראה משותפת עם אודי Q7), וקלה יותר מזו של הדור היוצא. תודות לשימוש חכם באלומיניום וסגסוגות מתכת שונות בפורשה מספרים שהקאיין השיל כ-65 ק”ג בממוצע ביחס לדור הקודם. ועדיין מדובר בבריה כבדת משקל כאשר גרסת הבסיס ה”קלה” עוצרת את המשקל על 1,985 ק”ג.

2. כוח. לקאיין החדש יהיה הרבה יותר ממנו. כרגע נחשפו שתי גרסאות – לגרסת הכניסה מנוע מוגדש בנפח 3.0 ל’ המפיק 340 כ”ס (300 כ”ס לדגם היוצא) ו-45.8 קג”מ. מעליה ניצב הקאיין S לו מנוע V6 בנפח 2.9 שנלקח מהפנמרה, וזה מפיק 440 כ”ס (420 כ”ס לקאיין S הקודם) ו-56 קג”מ. בהמשך צפויים גם מנועי דיזל ושתי גרסאות היברידיות חזקות.

3. ביצועים. הירידה במשקל ותוספת ההספק, יחד עם הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה עושים את שלהם והביצועים נאים – 6.2 שניות ל-100 קמ”ש לגרסת הבסיס ו-5.2 שניות לקאיין S. עם חבילת ‘ספורט-כרונו’ (מיפוי שונה לניהול המנוע ותיבת ההילוכים ומערכת המתלים האקטיבית של פורשה) הנתון יורד ל-5.9 שניות ו-4.9 שניות בהתאמה.

4. עוד פעם שלדה. בחברה טוענים כי זה פורשה קאיין הדינאמי ביותר מעולם, ולמרות שמדובר ברכב פנאי גדול וכבד הוא גם יודע לפנות. לקאיין החדש שלדה קשיחה יותר מזו של הדור היוצא, מערך מתלי אוויר מתקדם, היגוי אחורי אקטיבי ופורשה מזכירים בזחיחות את עשרות שנות הניסיון שלהם. אנחנו, עדיין, קצת סקפטיים. מצד שני היינו ככה גם במקרה של הפנמרה ואז פורשה פרסמה את זה.

5. איך שהוא נראה. בפורשה מתגאים בכך שזה הקאיין היפה והאלגנטי מכולם. המעצבים שאבו השראה מה-911 עם יחידות תאורה שנראות כאילו נלקחו ישירות ממנו, והם מספרים גם על יציבה דינאמית ואתלטית מבעבר. השתכנעתם? ככה חשבנו.