אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
5 דברים שצריך לדעת על למבורגיני אורוס החדש
ראשי » חדשות » 5 דברים שצריך לדעת על למבורגיני אורוס החדש
למבורגיני אורוס

5 דברים שצריך לדעת על למבורגיני אורוס החדש

למבורגיני שוב הציגה רכב פנאי, והפעם יש לנו תחושה שזה ילך לה...

בן חסון 05/12/2017

זו לא הפעם הראשונה שלמבורגיני מציגה רכב פנאי, ה-LM002 הקדים את למבורגיני אורוס ביותר משלושה עשורים, ואם אתה לא סגור על מה אנחנו מדברים עצור הכל וכנס לכאן. בכל מקרה, היום אנחנו מדברים על האורוס החדש ועל העתיד של למבורגיני.

1. השם

כמו בכל למבורגיני לשם יש משמעות שנלקחת מעולם השוורים. האורוס (Urus) הוא זן של שוורי ענק (מגיעים בקלות לגובה כתף של יותר מ-1.85 מטר). הם גם נחשבים לאחד מהזנים הכי קרובים לאבותיהם הפראיים והלא מבויתים.

למבורגיני אורוס
תכירו, למברוגיני אורוס החדש

 


2. הוא באמת גדול

עוד מוקדם לקבוע אם השם מייצג את הפראות של האורוס, אבל בכל הקשור לממדים הוא מצדיק את השם. אורכו עומד על 511 ס”מ, הרוחב על כמעט 202 ס”מ ובסיס הגלגלים משתרע על פני 300 ס”מ. למרות שימוש נרחב באלומיניום מחט המשקל נעצרת על משהו כמו 2,200 ק”ג (למבורגיני לא מוסרת נתון מדויק). אולי בגלל זה בהודעה לעיתונות יש שתי פסקאות שנוגעות לדיסקים הענקיים בקוטר 440 מ”מ מלפנים ו-370 מ”מ מאחור.

3. לפחות יש מנוע

כדי להזיז את העסק הזה בחרו בלמבוריגני (או שאולי בעלת הבית בחרה עבורם…) במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ל’, כנראה אותו אחד שמשרת את פורשה קאיין החדש (איתו הוא חולק לא מעט מכלולים). במקרה של האורוס הוא מפיק 650 כ”ס (550 כ”ס בקאיין) ו-86.6 קג”מ העוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. זה מספיק כדי להאיץ את הלמבו המגודל הזה ל-100 קמ”ש ב-3.6 שניות (12.8 שניות ל-200 קמ”ש למקרה שתהית) ולמהירות מרבית של 305 קמ”ש.

למבורגיני אורוס
טוב, עם נתונים כאלה זה אמור לזוז…

 

4. משחקי משיכה

לא ברור לנו למה (במיוחד לאור מידת החישוקים שנעה בין 21 ל-23 אינץ’), אבל בלמבורגיני נשבעים שהוא יכול לרדת לשטח תודות למערכת הנעה כפולה חכמה ויעילה. במצב הרגיל הכוח מחולק ל-60:40 לטובת הציר האחורי, אבל האורוס יכול להעביר עד 70% מהכוח לציר הקדמי או עד 87% לציר האחורי. בדומה למערכת ה’טריין ריספונס’ של לנדרובר גם כאן יש מספר מצבים – חול, סלעים ושלג – שמשנים את תגובת המנוע, מערכת בקרת המשיכה, גובה המרכב (מתלי אוויר) ועוד כדי להתאים את האורוס למשטח עליו הוא נוסע.

למבורגיני אורוס
הצליח להם?

 

5. אל העתיד

אפשר להמשיך לדבר על התכונות של למבורגיני אורוס החדש כמו ההיגוי האחורי האקטיבי שנלקח מהאוונטדור S, תא הנוסעים המרהיב, מערכות הבטיחות המתקדמות או הגרסה ההיברידית החזקה שצפויה בעתיד, אבל זה לא הסיפור של למבורגיני אורוס. עבור למבורגיני רכב הפנאי החדש שלה הוא כמו שהיה הקאיין הראשון עבור פורשה – מנוע צמיחה אדיר.

לכבוד האורוס הקימו בלמבורגיני מפעל חדש וכמעט הכפילו את שטח הייצור. כבר בשנה הראשונה הם מתכננים להכפיל את המכירות שלהם בעזרת האורוס – וזה אומר שבקרוב מאוד למבורגיני תייצר רכב פנאי אחד בכמות גדולה יותר מכל גרסאות האוונטדור וההוראקאן יחד.

urus (10)urus (10)Preview
urus (9)urus (9)Preview
למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוסPreview
urus (7)urus (7)Preview
urus (6)urus (6)Preview
urus (5)urus (5)Preview
למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוס
טוב, עם נתונים כאלה זה אמור לזוז...
Preview
urus (3)urus (3)Preview
למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוס
הצליח להם?
Preview
למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוס
תכירו, זה למברוגיני אורוס החדש
Preview

אורוס למבורגיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד