אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בחזרה לשגרה: 272 אלף מכוניות נמסרו ב-2024 כרבע מהן חשמליות
ראשי » חדשות מקומיות » בחזרה לשגרה: 272 אלף מכוניות נמסרו ב-2024 כרבע מהן חשמליות
שוק הרכב

בחזרה לשגרה: 272 אלף מכוניות נמסרו ב-2024 כרבע מהן חשמליות

שוק הרכב הישראלי התאושש מהמלחמה ואפילו הפגין עליה קלה במכירות בשנה החולפת. המכוניות החשמליות ממשיכות לטפס והסיניות ממשיכות לפרוח. סיכום 2024

אופיר דואק 05/01/2025 צלם: יצרן, יובל לוי, אופיר דואק

שנת 2024 הייתה שבה מדינה שלמה לחיות בצל המלחמה. שוק הרכב הישראלי הוא דוגמה מצוינת לדרך בה חזרנו לשגרה לצד האירועים הביטחוניים שהשפיעו על מצב הרוח הלאומי וגם על המצב הכלכלי. כאשר פרצה המלחמה בשלהי שנת 2023 נכנס שוק הרכב כמו המדינה כולה להלם ראשוני שיחד עם תחושת אי הודאות בציבור גרמו לצניחה מיידית במכירות. ההתאוששות הגיעה בהדרגה מספר חודשים לאחר מכן  כאשר מצב כלכלי לא פשוט, איומים של החות’ים מדרום והחרם הטורקי לא הצליחו להוציא משיווי משקל את שוק הרכב הישראלי. גם מחיר הכסף היקר ועליות המחירים לא עצרו את רוכשי המכוניות בישראל בדרך לאולמות התצוגה.

עם פרסום דו”ח המסירות המלא של איגוד יבואני הרכב לשנת 2024 עולה כי בשנה החולפת עלו על כבישי ישראל 271,735 מכוניות חדשות (כולל מוניות, ולא כולל מכוניות ביבוא אישי/מקביל). מדובר בכ-1,700 מכוניות יותר מאשר בשנת 2023 מה שאומר שבחודשים האחרונים של 2024 נעשה היפוך במגמה עם חזרה לעליות שחיפו על החודשים הפחות טובים בפתיחת השנה.

כמו שזה נראה כרגע, בחודש ינואר הנוכחי צופיה המגמה להימשך עם עליה משמעותית במכירות, תוצאה של מבצעי סוף השנה והנסיון של רוכשים רכבים להרוויח לפני עליית מס הקניה על רכבים חשמלים, המע”מ ועדכון המס הירוק שיביאו להתייקרות נוספת של אלי שקלים במחירי המכוניות החדשות בישראל.
הנתונים המעודדים הללו על מצב שוק הרכב טומנים אחריהם כמה התפתחויות ואירועים משמעותיים, חלקם אפילו היסטוריים, שהתרחשו השנה בענף. מה שבולט במיוחד הוא המהפך בצמרת המותגים הנמכרים ביותר בישראל.


 

טויוטה עלתה למקום הראשון עם 34,364 מכוניות חדשות, עליה של 7.8% לעומת 2023, זאת למרותש איבדה באמצע השנה את הקורולה רבת המכר שיבואה הופסק זמנית בגלל החרם הטורקי. יונדאי סבלה באופן משמעותי יותר מהחרם הטורקי שאילץ אותה לוותר על הקטנות הפופולאריות שלה i10, i20 והקרוסאובר הקטן באיון. התוצאה? בשנה החולפת מסרה יונדאי 28,381 מכוניות חדשות, ירידה של כ-32.1% מיותר מ-41 אלף מכוניות חדשות ב-2023. קיה סוגרת את השלישיה הראשונה, גם היא עם שנה פחות מוצלחת שבה חוות ירידה של 21.8% עם 25,727 מכוניות חדשות בסך הכל.

עשרת המותגים הנמכרים ביותר ב-2024

טויוטה 34,364
יונדאי 28,381
קיה 25,727
סקודה 19,260
BYD 16,698
מאזדה 13,716
צ’רי 12,945
מיצובישי 10,572
סוזוקי 9,256
סיאט 8,729


החשמליות ממשיכות לעלות
באירופה ובארה”ב קצב המכירות של מכוניות חשמליות המתמתן, כאשר ירידה בביקושים גוררת את תעשייתה רכב האירופאית למשבר. בישראל לעומת זאת שוק המכונות החשמליות ממשיך לפרוח, כאשר בשנה החולפת עלו לכבישי הארץ 67,151 מכוניות חשמליות, מה שמעניק להן נתח שוק של 24.7% מכלל המכירות בשנה החולפת.  למעשה, בישראל נמכרו השנה האחרונה יותר מכוניות חשמליות ממכוניות היברידיות (HEV) והיברידיות נטענות (PHEV) יחד. זהו נתון מרשים במיוחד לאור העובדה שבאירופה ירד נתח השוק של המכוניות החשמליות אל מתחת ל-15%.

גם השנה המכונית הנמכרת ביותר בישראל היא מכוניות חשמלית. זוהי BYD אטו 3 שזכתה בתואר בשנה השניה ברציפות עם 10,607 מסירות. אמנם מדובר בירידה של  25.5% לעומת 2023, אבל זה לא מדאיג את BYD שהגדילה את מכירותיה בישראל בשנה החולפת בכ-10% והמשיכה להיות המותג החשמלי המוביל בשוק המקומי. אחריה נמצאת טסלה עם 8,202 מכוניות עם עליה של יותר מ-20% בזכות טסלה מודל 3 המחודשת.

המותגים החשמליים המובילים ב-2024

BYD 16,690
טסלה 8,202
MG 6,276
אקספנג 4,869
צ’רי 4,821
ג’ילי 4,446
זיקר 2,632
קיה 2,555
יונדאי 2,155
סרס 1,729

 

שנת סין
נדמה לכם שאתם רואים המון מכוניות סיניות על הכבישים? אתם צודקים בהחלט. עם כ-30 מותגי רכב סינים הפועלים בישראל ועשרות דגמים חדשים שהגיעו השנה, הנכוחות של יצרניות הרכב הסיניות על כבישי הארץ הולכת וגוברת. השנה עלו על הכבישים 63,701 מכוניות חדשות שיוצרו בסין ועמת 47,154 מכוניות מסין ב-2023. אמנם לא כל המכוניות שהגיעו מסין הן של יצרניות סיניות, אך עדין מדובר במדינת המקור הגדולה ביותר ממנה מגיעים מכוניות לישראל עם נתח שוק שעלה מ-17.5% ל-23.4%. קוריאה ירדה למקום השני עם נתח שוק של 17.2% ויפן נמצאת במקום השלישי עם 16.2%. כצפוי, BYD הוא המותג הסיני הנמכר ביותר בישראל כשאחריו צ’רי, MG ואקספנג.

המותגים הסינים המובילים ב-2024

BYD 16,698
צ’רי 12,945
MG 6,631
אקספנג 4,869
ג’ילי 4,446
זיקר 2,632
סרס 1,729
אורה 1,611
ג’אקו 1,358
סקייוול 680

 

יונדאי i10

הטורקיות הנעלמות
המלחמה אמנם לא ממש השפיעה על רמת המכירות בשוק הרכב הישראלי בשנה החולפת, אבל החרם הטורקי פגע בכמה מהיצרניות הבולטות בשוק הישראלי. בשנת 2023 הגיעו ארצה 23,615 אלף מכוניות שיוצרו בטורקיה, קצת יותר מ-8% מכלל שוק הרכב. השנה הכמות הזו נחתכה בחצי, כאשר רק 12,748 מכוניות הגיעו מטורקיה במהלך 2024, רובן בחלקה הראשון של השנה לפני הטלת החרם. בסיכום 2024 ירד נתח השוק של מכוניות מטורקיה ל-4.7% בלבד..

החרם הטורקי פגע בשתיים מהשחקניות החזקות בשוק הרכב הישראלי: טויוטה ויונדאי. העלמותה של הקורולה מהשוק הישראלי מאמצע השנה הובילה לירידה של כ-50% במסירות בסיכום 2024, כאשר 3,561 קורולות חדשות נמסרו בשנה החולפת לעומת 6,734 קורולות ב-2023. ביונדאי מסרו במהלך השנה החולפת רק 1,702 יחידות מה-i10 ו-2,087 יחידות מה-i20, כאשר במהלך 2023 נמסרו מכל אחת מהן כ-4,600 יחידות.

BYD BYD אטו 3 טויוטה יונדאי מסירות 2024 מסירות רכב מסירות רכב 2024 קיה שוק הרכב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד