מבין שלל יצרניות הרכב הסיניות הפועלות כיום בשוק הצפוף, MG הייתה בין הראשונות לפעול בישראל וגם להתבסס בשוק המקומי. אלא ש-MG נחשפת כמותג מאסה עיקרי ועממי יחסית בפרוטפוליו של בעלת הבית SAIC, וכמו כל ענקית סינית ששואפת גבוה ומכוונת למערכת השקיעה SAIC במותג פרימיום משלה.
למותג הפרימיום הזה קוראים IM מוטורס, ואחרי שערכנו איתו היכרות ראשונה לפני כחצי שנה על אדמת סין הוא יוצא לדרך בימים אלו בישראל. IM מוטורס מתחילה את דרכה בישראל עם שני דגמים. הדגם הראשון הוא IM5 שהוא דגם סדאן גדול מידות (אורך של 493 ס”מ ורוחב של 196 ס”מ) עם חזית שמזכירה את טסלה מודל 3, צללית דמוית קופה ואחוריים בהשראת אסטון מרטין. הדגם השני נקרא IM6 והוא קרוסאובר-קופה בסגנון טסלה מודל Y ואקספנג G6, אך בגדול בחצי מידה (אורך 490 ס”מ, רוחב 198 ס”מ).
כמתבקש מהמיצוב מול המתחרות ההייטקיסטיות תא הנוסעים שופע מסכים: צמד מסכים משולב ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה בגודל של 26.3 אינץ’, לצד מסך שליטה נוסף בגודל 10.5 אינץ’ השוכב בקונסולה המרכזית. אל אלו מצטרפים העזרים המקובלים בז’אנר ממערך מצלמות היקפי לתצוגת 540 מעלות, משטחי טעינה אלחוטיים מקוררים לטלפונים הסלולריים, תאורת אוורי היקפית ועוד שלל גדג’טים.
שני הדגמים חולקים פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית שפותחה בחטיבת IM, עם ארכיטקטורת 800V לתמיכה בטעינה אולטרה מהירה, כשהיא מותאמת לשימוש כן בטכנולוגיות של מתלי אוויר אדפטיביים והיגוי לארבעת הגלגלים( שהם ציוד אופציונלי בחלק מרמות הגימור). לשני הדגמים בסיס גלגלים של 295 ס”מ והם יוצעו בגרסאות הנעה אחורית עם מנוע בודד בהספק של 295 או 408 כ”ס. לגרסה החלשה סוללה בקיבולת של 75 קוט”ש התומכת בקצב טעינה מהירה של עד 153 קילוואט. אילו לדגמים החזקים המכונים Long Range ישנה סוללה בקיבולת של 100 קוט”ש התומכת בקצב טעינה מהירה של עד 396 קילוואט. עם הסוללה הגדולה מצהירה IM עם טווח מרבי של 710 ק”מ ב-IM5 וטווח מרבי של 625 ק”מ ב-IM6 כשהן מצוידות בחישוקי הגלגלים האווירודינמיים (וללא מתלי אוויר).
בפסגה נמצאות גרסאות הפרפורמנס להן צמד מנועים חשמליים, הנעה כפולה והספק משולב בדיוני של 777 כ”ס ו-81 קג”מ, המאפשר להן להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות ל-IM5 ו-3.5 שניות ל-IM6. הסוללה בגרסאות הפרפורמנס היא אותה סוללת 100 קוט”ש, כאשר הטווח המרבי נמוך יותר מאשר בגרסות ה-Long Range כשהוא עומד על 575 ו-505 ק”מ בהתאמה לפי תקן WLTP.
בשורה מעניינת, לפחות באופן זמני לאור קצב ההתחדשות המהיר בשוק בימים אלו, מגיע מכיוון התמחור של דגמי IM מוטורס. דגמי הכניסה עם סוללת 75 קילוואט מתומחרים ב-205 אלף שקלים ל-IM5 ו-215 אלף שקלים ל-IM6. מחיר גרסאות ה-Long Range מתחיל ב-229 ו-239 אלף שקלים בהתאמה, ואילו גרסאות ה’פרפורמנס’ הכוחניות והמאובזרות ביותר ימכרו ב-286 ו-296 אלף שקלים בהתאמה – מחירים נמוכים משמעותית מדגמי טסלה המקבילים אך קצת יותר גבוהים מאלו של דגמי אקספנג


