בזמן שמרבית תעשיית הרכב מאיצה אל עבר עתיד חשמלי דומם, מרצדס-מייבאך, בחרה לעצור לרגע, ולהצדיע למורשת עם הצגה של המרצדס-מייבאך V12, מהדורת מיוחדת בייצור מוגבל של 50 יחידות בלבד שמציעה עוד יותר טוב ממה שיש לסתם מרצדס מאייבך סטנדרטית. המהדורה המיוחדת, שמבוססת כמובן על ה-S קלאס העדכנית, נחשפה לפני מספר ימים בפני לקוחות VIP ועיתונאים באיטליה, כשהיא מסמלת אולי את רגע הפרידה של המותג ממנוע ה-V12 האגדי.
המהדורה המוגבלת חוגגת את מסורת מנועי 12 הצילינדרים, שהפכו את מייבאך לסמל יוקרה כבר משנות ה-20 של המאה הקודמת, עם המייבאך צפלין. על פי דניאל לסקו, מנכ”ל מרצדס-מייבאך, מהדורה זו משלבת “טכנולוגיה מתקדמת וסגנון אקסקלוסיבי”. בחזיתו של הדגם הותקן מנוע V12 בנפח של 5,980 סמ”ק, שמספק 612 כוחות סוס ומומנט של 91.8 קג”מ. הכוח הזה מאפשר לספינת הדגל הזו להאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 4.5 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית (מוגבלת) של 250 קמ”ש.
כמו בכל מאייבך, גם כאן תמצאו צביעה החיצונית דו-גוונית מוקפדת, הפעם בשילוב של זית מטאלי ושחור המופרדים בפס כסף עדין, כשהיא דורשת עד 10 ימי עבודה להגיע לרמת הגימור הגבוהה שלה, שזה כפול מהזמן הנדרש לצביעה הדו-גוונית ה”סטנדרטית” של המותג. החישוקים הקלאסיים בצורת 5 חורים צבועים גם הם בגוון הזית.
קורה C של מרצדס מאייבך מעוטרת במדליה בציפוי זהב טהור 24 קראט, עם הספרה “12”, שתוודא שלא תפספסו שמדובר בגרסה הנדירה. בתא הנוסעים של לא חסכו בעור נאפה בצבע חום המשלב דיפון גג מרופד באותו גוון, ומשתלב עם גימורי עץ אגוז מבריק, שנעשה בעבודת יד מוקפדת כשעיטורי הזהב והלוגו נמצאים גם בתוך תא הנוסעים בקונסולה המרכזית ובנקודות אסטרטגיות. תג “1 מתוך 50” יוודא כי מי שהוזמן לשייט איתכם בסיפון ידע כי מדובר בסדרה בייצור מוגבל. מבחינה טכנולוגית כוללת המהדורה המיוחדת את כל התוספות והטכנולוגיות האפשריות הזמינות על המדף בהן דלתות אחוריות חשמליות, ביטול רעשי כביש אקטיבי, היגוי אחורי מתקדם ומתלי אוויר אדפטיביים.
רגע לפני שאתם רצים להזמין, חשוב שתדעו שהדגם החדש מוצע למכירה בשווקים נבחרים בלבד. על אף שמחירו הרשמי לא פורסם, זה ברור לכולם שהוא לא יהיה זול. המחיר ההתחלתי של דגם המייבאך S-Class ה”סטנדרטי” עומד על כרבע מליון דולר בארה”ב, לפני תוספות, שהם קרוב ל-2.5 מיליון שקלים כולל מיסים בישראל (ועדין עולות כמה יחידות נבחרות על כבישי הארץ מידי שנה).
כיוון שבכל מקרה היא חורגת מהתקציב שלנו ויש לנו חלומות מוטוריים אחרם שהיינו מגשימים בסכומים כאלו, נותר לנו רק לקוות שזו לא שירת הברבור של מנוע ה-V12 במרצדס.