חמש שנות בצורת ארוכות הגיעו לסיומן הבוקר במסלול מוטוגי ביפן. חמש שנים שמארק מרקז היה רוצה לשכוח ובהן סבל מפציעות שהשביתו אותו לזמן רב ותסכול גדול מכך שגם שכאשר חזר נאלץ להתמודד עם אופנוע שהתקשה להשתוות לעליונות של דוקאטי. למרות שרבים כבר הספידו אותו, בטח מול דור הרוכבים הצעיר שהלך והתגבש מארקז לא התייאש. הוא המשיך להילחם ובצעד של להיות או לחדול עזב את הונדה ועבר לרכב בקבוצת הלווין של דוקאטי בעונת 2024 שאפשרה לו להתאושש והפכה למקפצה עבורו לקבוצת המפעל האדומה.
הבוקר במסלול במוטוגי (מסלול הבית של הונדה) השלים מארקז את אחד הקאמבקים המדהימים אם לא המדהים מכולם בתולדות ה-MotoGP כאשר זכה שוב בתואר אלוף העולם. הוא אמנם סיים את המרוץ במקום השני, אבל אף אחד לא יזכור את זה. מה שכולם יזכרו זה את ההתפרצות וההתרגשות הגדולה כאשר מארקז החזיק בידו בפעם השביעית בקטגוריה הבכירה את גביע האליפות ועם 9 אליפויות בסך הכל השתווה לנמסיס הגדול שלו ולנטינו רוסי.
למעט שני מרוצים בתחילת העונה בהם התרסק בארה”ב ובחרז (שם הצליח לחזור ולסיים במקום ה-12) מארקז הפגין עקביות ודומיננטיות מרשימה הן במרוצי הספרינט של יום שבת והן במרוצים המלאים. אמנם אלוף העולם היוצא חורחה מרטין נפצה בתחילת העונה ונוטרל לחלוטין, ואילו פקו באנייה בן קבוצתו של מארקז (שאמנם ניצח את המרוץ היום) היה צל חיוור של עצמו לאורך כל העונה, אך אין בזה בכדי לגרוע ולו במעט מהיכולות המרשימות שהפגין מארקז על המסלול בדרך לתואר.
כמה מרשימות? כאמור מלבד שני המרוצים בהם התרסק סיים מארקז על הפודיום בכל מרוץ, וניצח עד כה 11 מרוצים כשיש עוד חמישה מרוצים לסיום העונה, כך שתאורטית הוא יכול לשבור את שיא 14 הניצחונות בעונה אותו רשם בשנת 2014. בנוסף רשם מארקז 14 ניצחונות נוספים במרוצי הספרינט, זינק 8 פעמים מעמדת הפול וקבע 18 פעמים את זמן ההקפה המהיר ביותר במירוץ העונה.
את התואר הבטיח לעצמו מארקז כשנכון לעתה צבר 541 נקודות מתוך 629 נקודות אפשריות עד כה. למעשה, הרוכב היחיד שהצליח לדגדג במעט את קצה המפלט של מארק מארקז לאורך העונה היה אחיו אלכס, שמדורג נכון לעתה שני באליפות בפער ענק של 201 נקודות מה שאומר שהסיכוי שלו היה תאורתי בלבד. כל המספרים הללו רק מספקים חיזוק ליכולות של מארקז, אם מישהו בכלל היה זקוק לעוד הוכחה לכך שהוא קורץ מהחומר ממנו עשויות אגדות.