אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה
ראשי » מבחני דרכים » התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה
BYD סיליון 5

התרשמות ראשונה: BYD סיליון 5 ודגמי דנזה

הגענו לשנז'ן לפגוש את הבשורה הבאה של BYD לשוק רכבי הפלאג-אין, ועל הדרך להתרשם גם מהדגמים המושקים של מותג היוקרה דנזה שנמצא בדרך לאירופה ואלינו

כרמל נולדמן 16/09/2025 צלם: יח"צ

שנז’ן, סין. לא בכל יום יוצא לכתב רכב להגיע ללב ליבה של עיר הענק בה התבססה אחת מיצרניות הרכב הגדולות  והצומחות ביותר בעולם. ההשקה הישראלית של BYD סיליון 5 לא כללה רק חשיפה לדגם עצמו. זו הייתה עוד הזדמנות לבצע מפגן כוח תוך הצצה במסע לעומק התרבות הארגונית של החברה – תרבות שמבוססת על חדשנות בלתי פוסקת.

מסענו החל במטה החברה בשנז’ן ובביקור במוזיאון BYD. החברה, שהוקמה בשנת 1994, החלה את דרכה כיצרנית סוללות לטלפונים ניידים, בהמשך הדרך נכנסה לעולם סוללות הרכב, ומהר מאוד התקדמה לייצור כלי רכב שלמים. היום היא פועלת כמעט בכל תחום שקשור לניידות – מרכב פרטי, דרך אוטובוסים ועד פתרונות אנרגיה מתקדמים. זוהי חברה טכנולוגית שמעסיקה למעלה ממיליון עובדים, מתוכם 120,000 עובדי מחקר ופיתוח. והמספרים המרשימים ממשיכים. BYD מגישה בממוצע 65,000 בקשות פטנט בשנה, מה שהפך אותה לאחת החברות בעלות קצב הרישום הגבוה ביותר בעולם של פטנטים בתחום הרכב, ובכלל.

אחת הבשורות הטכנולוגיות החשובות שמגיעה מ-BYD היא בתחום עמדות הטעינה המהירות. במתחם ההדגמות הודגמה פעולתה של עמדת טעינה אולטרה-מהירה בעוצמה של 1,000 קילוואט – טכנולוגיה שמסוגלת להוסיף כ-2 ק”מ טווח בכל שנייה, או 400 ק”מ בתוך חמש דקות בלבד. BYD חשפה את הטכנולוגיה השנה כחלק מהמגמה של תעשיית הרכב הסינית להציע פתרונות לטעינה אולטרה מהירה להמונים כדי לפתור את אחד החסמים הגדולים במעבר למכוניות חשמליות והוא ההמתנה בעמדות הטעינה. הבשורה עבורנו היא  שהטכנולוגיה עשויה להגיע לישראל במהלך 2026.


 

כחלק מחידושים אולי פחות שימושיים, הציגה BYD גם רחפן אישי של חברת DJI המשולב בגג הרכב, שמשדר בזמן אמת למסך המולטימדיה ויכול לעקוב אחרי הרכב או לפעול ידנית עם שלט. וכמובן שאי אפשר בלי ב”מבחן המסמר” שבו הודגם היתרון של סוללות ה-Blade מתוצרת BYD. סוללה רגילה שנוקבה התפוצצה ועלתה בלהבות, בעוד שסוללת Blade נוקבה, אך לא התלקחה כלל.

אבל מה שהכי הרשים אותנו כפטרולהדס, אפילו שהיא חשמלית לחלוטין, היא יאנגוואנג U9 – מכונית העל חשמלית ממותג היוקרה של BYD שלה 1,306 כ”ס ומערכת מתלים אקטיבית שאפשרה לה לרקוד, לקפוץ ולמחוק צמיגים כאשר היא מסתובבת סביב ציר כמו טנק. אפילו קיבלנו אפשרות לנהוג סיבוב קצר על משטח אספלט קטן עם השגחה צמודה כמובן.

 

ואז הגיע תורו של הדגם שבשבילו התכנסנו – BYD סיליון 5. זהו דגם פלאג-אין היברידי, שמכוון ללב השוק – רכבי פנאי קומפקטיים למשפחה שזוכים להצלחה גדולה בישראל השנה החולפת. דגם משלב את טכנולוגיית ההנעה ההיברידית המתקדמת ביותר של BYD, המשלבת מנוע בנזין עם יחידה חשמלית וסוללה גדולה המאפשרת נסיעה יומיומית בחשמל בלבד.

הוא בעל אורך של 471 ס”מ ובסיס גלגלים של 271 ס”מ שמטרתו הברורה היא להציע חלופה למשפחות המעוניינות ביתרונות של הנעת פלאג-אין היברידית (טווח חשמלי יומי ארוך + חסכון דלק). הוא ממוקם מתחת דגמי הסיל U מבחינת גודל ומחיר. לשם השוואה, ההבדל עומד על פחות מ-4 ס”מ מהסיל U, אך הוא ארוך יותר מהצ’רי טיגו 8 פרו לדוגמה.

 

ליחידת הנעה של BYD סיליון 5 הספק משולב של 213 כ”ס, כש-95 כ”ס ו-12.5 קג”מ מגיעים ממנוע בעירה פנימית בנפח 1.5 ליטר והשאר מיוצר על ידי מנוע החשמלי בעל ההספק של 197 כ”ס ו-30.6 קג”מ. ישנן שתי רמות אבזור אשר משפיעות על גודל הסוללה, שמגיעה בגרסה הסטנדרטית בקיבולת של 12.9 קוט”ש ומעניקה כ-62 ק”מ של נסיעה חשמלית טהורה, או בקיבולת של 18.3 קוט”ש ברמת האבזור הבכירה אשר אמורה להעניק טווח של כ-86 ק”מ. טווח הנסיעה המשולב של הסוללה והמנוע אמורים לעבור בקצת את ה-1000 ק”מ (1016 ק”מ אם רוצים לדייק). עוד פרט קטן אבל משמעותי, לשמחתנו הרכב נועל צמיגים בגודל 225/60 R18 מתוצרת הנקוק.

כאן צריך להיות זהירים. ההתרשמות שלנו מהסיליון  כללה שתי הקפות בלבד במסלול סגור, עם מדריך צמוד ורכב מוביל. בתנאים כאלה קשה עד בלתי אפשרי  לגבש דעה רצינית על הרכב. למרות כן, הסיליון 5 הרגיש מאוזן, שקט ונעים לנהיגה, עם תגובה זריזה של המנוע החשמלי במהירויות נמוכות. התחושה הכללית היא של רכב משפחתי מתורבת עם יכולת לספק גם ביצועים נאים כשצריך. הטעם של “עוד” היה ברור – את המבחן האמיתי נעשה בישראל, כשנוכל לנסוע איתו בכבישים אמיתיים ובתנאים יומיומיים.

 

 


באותה הזדמנות בה פגשנו את סיליון 5 ערכה עבורינו BYD היכרות גם עם מותגי הפרימיום שלה עם ארבעה דגמים, אך כולם בתקינה סינית כרגע. גם כאן ניתנה לנו ההזדמנות לנהוג על הרכבים אך באותו מסלול סגור – ושוב, רק שתי הקפות לכל רכב + מדריך צמוד + רכב מוביל. המותג הראשון הוא דנזה (Denza) שבו נהגנו על ה-Z9 GT הסופר מעניינת. זוהי מכונית סאלון במרכב שוטינג ברייק מסוגנן, ומערכת הנעה חשמלית בעלת הספק משולב של 965 כ”ס שלא ניתן להם מקום להתבטא בסיבוב הקצר. היא צפויה להגיע לישראל, מרגישה רלוונטית מאוד לפלח היוקרתי. לצד הדנזה התרשמנו גם בשלושה דגמים של תת המותג פאנג צ’נג באו שהוא תת מותג המתמקד ברכבי פנאי ושטח עם הגשה יוקרתית, ויתכן שבאירופה דגמיו ימכרו כחלק מדנזה כדי להקל על העניינים.

הדגם הראשון וחשוב של המותג הוא Leopard 5, רכב שטח קשוח בגודל בינוני, עם אוריינטציה ברורה לשטח ויכולות עבירות מתקדמות. מעליו נמצא  Leopard 8 שהוא גרסה גדולה ומפוארת יותר, המכוונת לשוק רכבי היוקרה המלאים, עם דגש על נוחות ואבזור. לבסוף נהגנו ב-Leopard 3 – קומפקטי, עירוני, קליל – אבל עדיין הציג ביצועים מפתיעים יחסית לקטגוריה, ובתמחור נכון יכול לעורר הרבה עניין גם אצלנו.

 


הביקור במטה BYD הדגיש היטב את ממדי החברה ואת יכולת הפיתוח שלה – מחברה שהחלה ב־1994 בייצור סוללות לטלפונים סלולריים ועד למעמד של אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם. הדגש על חדשנות ניכר: כל מחלקה נדרשת להציג פטנטים חדשים מדי שנה, והמסרים חוזרים שוב ושוב סביב טכנולוגיה, בטיחות וחשמל. בסופו של דבר, הביקור סיפק בעיקר הצגה של יכולות ומסרים: בטיחות, טכנולוגיה, עתיד חשמלי. מה שלא קיבלנו הוא מבחן אמיתי לכלי הרכב עצמם. המסקנות המעשיות יגיעו רק כאשר הדגמים ינחתו בישראל ויעמדו למבחן כביש מלא בתנאים מקומיים. עם קצב פיתוח כל כך מהיר, קשה לחזות מה תהיה קפיצת הדרך המתקרבת בה נפגוש בפעם הבאה הבה נגיע לשנז’ן.


BYD סיליון 5 ‘דיזין’
מנוע: 1.5 ליטר, בנזין-היברידי הספק משולב: 213 כ”ס מומנט מנוע חשמלי: 30.6 קג”מ תמסורת: אוטומטית ישירה בסיס גלגלים: 271 ס”מ משקל: 1,880 ק”ג מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.1 שניות מהירות מרבית: 170 קמ”ש מחיר: 172 אלף שקלים

 

BTD סיליון 5 BYD דנזה דנזה GT סיליון 5
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד