אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התשובה לדיפנדר? MG מציגה קונספט לרכב שטח חשמלי
ראשי » חדשות » התשובה לדיפנדר? MG מציגה קונספט לרכב שטח חשמלי
MG סייבר X

התשובה לדיפנדר? MG מציגה קונספט לרכב שטח חשמלי

אחרי שחזרה לשורשים הבריטים והציגה מכונית רודסטר אמיתית, ב-MG הולכים לכיוון ההפוך חושפים קונספט לרכב שטח חשמלי בעיצוב מקורי עם קאמבק ליחידות תאורה קופצות בחזית

אופיר דואק 24/04/2025 צלם: יצרן

במשך שנים נחשבה MG כיצרנית של מכוניות ספורט, ועמדה בראש החזית של מכוניות הרודסטר העממיות משנות ה-50 ועד סוף שנות ה-70. כבר מזמן למדנו לשים את הנוסטלגיה הזו בצד כאשר הפכה MG למותג סיני לכל דבר ועניין תחת בעלותה של SAIC, למרות שזו הציגה את הסייברסטר כגלגול מודרני, חשמלי (ולא זול) לרודסטר הבריטית הקלאסית.

לצד זאת יש ל-SAIC חזות להרחיב את המותג MG לשווקים ופלחי שוק בהם לא הייתה מעולם, וזה ההסבר שעומד מאחור MG סייבר X שנחשפה כקונספט בתערוכת שנחאי. כן, אתם רואים נכון, רכב שטח גדול, רבוע עם גלגלי ענק הנושא את סמל MG. מזל שססיל קימבר, האיש שייסד את MG לפני 100 שנה כבר לא איתנו. ב-MG לא הסתפקו בכך, ופרסמו תמונות של סייבר X כאילו הוא דוהר על אדמת הירח, וזו כבר ממש היסחפות.

העיצוב של MG סייבר X כולל צללית רבועה, מכסה מנוע גבוה עם שתי בליטות שריריות בקצוותיו ובתי גלגלים גדולים ומאסיביים שנועדו לאכלס צמיגים גדולי קוטר וחתך בעלי פרופיל קרבי. את המקוריות העיצובית שמרו ב-MG לחזית האוטמה והזקופה. יש כאן פס לד רוחבי כמיטב האופנה וגם סמל MG מואר, ומה שבולט הוא השימוש בפנסים קופצים הממוקמים בקצוות מכסה המנוע – סידור שהיה נפוץ במכוניות ספורט עד סוף שנות ה-90 ולצערנו חלף מן העולם בגלל תקנות בטיחות. רעיון שהיינו מצפים למצוא דווקא בסייברסטר ולא ברכב שטח מגודל, אבל הוא בהחלט משרת את המטרה ומושך תשומת לב.


למרות הניסיון לשוות לסייבר X מראה קשוח (בכל זאת, הוא הרי מגיע מהירח) ויתרו ב-MG על סממנים אופיניים לרכבי שטח ייעודים כמו כננת, טבעות גרירה וגלגל אחורי תלוי מאחור, כך שנראה שלמרות הכל לא מדובר בתחליף עתידי ללנד רובר דיפנדר. נתוני מידות לא פורסמו למעט נתון אורך של 4.3 מטרים, דומה לאורכו של לנד רובר דיפנדר 90 ולרכבי קרוסאובר עירוניים.

ב-MG כדרכם של הסינים לא מפזרים יותר מידי פרטים טכניים אודות הקונספט. ממה שכן ידוע, MG סייבר X צפוי להיבנות על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית בשם E3, עם סוללה מובנית כחלק מרצפת הרכב. ההנעה תהיה כפולה אך לא ידוע אם היה תהיה משילוב של מנוע מלפנים ומאחור או שב-MG יחליטו ללכת עד הסוף עם מנוע חשמלי נפרד לכל גלגל שגם מאפשר ליצור חלוקת כוח מדויקת לפי דרישה, כמו גם מצבי זחילה צידית וסיבוב במקום כפי שראינו בדגמים חשמלים העושים שימוש בתצורה זו. כמו כן, לאור הפופולאריות בסין צפויה להיות מוצגת גם גרסה היברידית נטענת או בעלת מאריך טווח.

גרסה סדרתית של MG סייבר X צפויה להגיע לייצור כבר השנה כדי להתחיל את השיווק, לפחות בסין, כבר בתחילת 2026. עכשיו רק נותר לראות כמה רחוק ילכו ב-MG עם נאמנות לעיצוב הקונספט, והאם צפויה לנו אלטרנטיבה מוזלת למרצדס G קלאס וללנד רובר דיפנדר החשמלי שיופיע בעתיד הקרוב.

MG MG סייבר X SAIC סייבר X רכב שטח חשמלי תערוכת שנחאי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד