אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המכירות באירופה עלו ב-2024, אבל נתח השוק של החשמליות דווקא ירד
ראשי » חדשות » המכירות באירופה עלו ב-2024, אבל נתח השוק של החשמליות דווקא ירד

המכירות באירופה עלו ב-2024, אבל נתח השוק של החשמליות דווקא ירד

שוק הרכב האירופאי צמח במקצת בסיכום 2024, אך נתח השוק של המכוניות החשמליות ירד ל-13.6% בלבד. פולקסווגן ממשיכה להיות קבוצת הרכב החזקה ביבשת הישנה

אופיר דואק 23/01/2025 צלם: יצרן

לא רק בארה”ב, גם באירופה למרות ההשקעה העצומה, שלל הדגמים החדשים והדחיפה של האיחוד האירופאי המכירות של מכוניות חשמליות לא מתרוממות. עדות למגמה התקבלה כבר בסיכום המחצית של שנת 2024 כאשר ביטול סובסידיות במדינות כמו גרמניה גרמו לידידה דרסטית במכירות של מכוניות חשמליות חדשות למרות ששוק הרכב האירופאי עצמו היה בצמיחה של כ-4.5%.

מנתונים ראשונים שמפרסם איגוד יצרני הרכב באירופה (ACEA) לסיכום שנת 2024 עולה כי קצב הגידול במדינות השוק האירופאי התמתן במחצית השניה של השנה. בסך הכל הסתכמו המכירות במדינות השוק האירופאי בשנת 2024 בכ-10.6 מיליון מכוניות עם גידול קל של 0.8%. קצב צמיחה נמוך מהצפוי בכלל ירידות משמעותית בשווקים גדולים כמו גרמניה שם ירדו המכירות ב-7.1% ואיטליה שם הצטמק השוק ב-4.9%.

בהתאם לכך נתח השוק של המכוניות החשמליות לא רק שלא גדל כפי שקיוו היצרניות, אלא אף הצטמק. במחצית השנה הנתונים היו מדאיגים כאשר המכוניות החשמליות זכו לנתח שוק של 12.5% בלבד. בסיכום השנתי המלא המצב השתפר במעט, כאשר המכירות של מכוניות חשמליות היוו 13.6% מכלל השוק אך מדובר בירידה לעומת 2023 שבה נתח השוק של החשמליות עמד על 14.6% באיחוד האירופי. אם מכניסים למשוואה גם את בריטניה ומדינות אפט”א (שוויץ, נורבגיה ואיסלנד) שאינן נכללות באיחוד האירופאי התמונה משתפרת מעט כאשר החשליות זוכות לנתח שוק של 15.4%, ירידה לעומת 15.7% ב-2023.


בגרמניה שבה בוטלו הסובסידיות לרכבים חשמלים הצטמק נתח השוק של המכוניות החשמליות מ-18.4% ל-13.5% בלבד. באוסטריה ירד נתח השוק של החשמליות ל-17.6% וגם במדינות שבהן יש לחשמליות שליטה חזקה נרשמו ירידות: בשוודיה ירד נתח השוק של החשמליות מ-38.7% ל-35% ובפינלנד ירד נתח השוק מ-33.8% ל-29.5%. לצד זאת באיטליה נתח השוק של החשמליות נותר זהה עם 4.2% בלבד ובשווקים הגדולים כמו ספרד (5.6%) וצרפת (16.9%) הגידול היה מזערי.
הנפגעת העיקרית מהירידה במכירות של מכוניות חשמליות היא כמובן טסלה שמכירותיה באירופה ירדו ב-10.8% והסתכמו ב-327 אלף מכוניות.

פולקסווגן ממשיכה להוביל
בחלוקה ליצרניות הרכב, קבוצת פולקסווגן ממשיכה להיותה גדולה ביותר עם גידול של 2.5% וכ-3.4 מיליון מכוניות שנמסרו באירופה (כולל בריטניה ומדינות אפט”א), כאשר סקודה עלתה השנה ב-12.5% ומותגי סיאט וקופרה עלו ב-10% כל אחת.

סטלנטיס נמצאת במקום השני עם ירידה של 7.3% במכירות ב-2024 שהסתכמו ב-1.97 מיליון מוכניות, שאת הירידה המשמעותית בקבוצה חווה פיאט עם צניחה של 20.4% ואופל עם ירידה של 9.5%. גם מותגים קטנים יותר סבלו השנה בקבוצה בהם DS עם ירידה של יותר מ-22% ואלפא רומיאו שירדה ביותר מ-10%.

קבוצת הרכב השלישית בגודלה באירופה היא רנו (ללא ניסאן) שהתחזקה ב-3.2% במהלך שנת 2024 ועלתה ל-1.282 מיליון מכוניות. אגב, למרות המשבר הקיומי לפחות באירופה התוצאות של ניסאן טובות כשהיא רשמה עליה של 4.5% במכירות עם 307 אלף מכוניות, הרבה לפני הונדה שאמנם עלתה ב-22% אבל מסרה באירופה 75 אלף מכוניות בלבד.
קבוצת יונדאי-קיה נמצאת במקום הרביעי עם 1.063 מיליון מכוניות וירידה של 3.9% במכירות. טויוטה לעומתה נהנתה משדנה מצוינת הודות לגידול בביקושים למכוניות היברידיות כשהיא רושמת עליה של 13.1% וחוצה לראשונה את רף המיליון מכוניות ביבשת.

טויוטה טסלה מכוניות חשמליות מכירות באירופה סיכום 2024 פולקסווגן שוק הרכב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד