היה ברור שאבארט’ לא תחכה יותר מדי זמן ותוציא גרסה מפולפלת ל-124 ספיידר (המשתמשת בפלטפורמת המיאטה ND). וזה בדיוק מה שהם עשו.
מנת הקפססין העיקרית הגיעה אל מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש, שמפיק עכשיו 170 כ”ס ו-25.4 קג”מ (על 1060 ק”ג). הביצועים קפצו מדרגה גם כן – התאוצה ל-100 קמ”ש לוקחת 6.8 שניות והמהירות המירבית הרישמית עומדת על 230 קמ”ש.
קבוצת המירוצים של אבארט’ קבלה את משימת חידוד היכולת של הפלטפורמה הזו וזה כולל מיתלים, בלמים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. הם הצליחו גם לשמור על חלוקת המשקל המושלמת (50\50) של הבסיס המכאני שקיבלו וגם הנמיכו את מרכז הכובד. אבארט’ מספרים שמה שהנחה אותם ב-124 היו הביצועים, מצוינות טכנית ובעיקר – להחזיר את החיוך לנהג. אנחנו בעד.

מבחינת מראה, מנגנת הספיידר על רגשות האיטלופילים, עם לוח שעונים שבמרכזו מד סל”ד אדום ענק, ומכסה מנוע שעוצב ונצבע כמו ה-124 אבארט’ המקורית. ואם נגענו בזו, ובקריירת הראלי שלה – אבארט מציגים גם גרסת ראלי ל-124. לכבוד המשימה הזו המנוע הוחלף ל-1.8 ליטר מוגדש וההספק עומד על 300 כ”ס. זו מכונית מירוץ לכל דבר וככזו כל הרכיבים שודרגו והותאמו לעבודת ראלי מאומצת. הגג הפתוח נזנח לטובת גג קשיח ויש גם כלוב התהפכות וכל אביזרי הבטיחות הנדרשים (יחד עם תוספת משמעותית מאוד לקשיחות המבנית). כן – אבארט’ רוצים להחזיר את החלקות הכוח לעולם הראלי (המכונית הזו מיועדת לקבוצה R-GT) ובמחיר של כ-150,000 יורו תוכל כל קבוצת מירוצים שתרצה לקנות אותה ולהתחרות החל מ-2017.

וקשה לחזור לאבארט’ ספיידר ‘הרגילה’ אחרי הראלי אבל עד שתהיה לך קבוצת ראלי משלך – אין ברירה. השיווק יחל בספטמבר באירופה כשהמחירים מתחילים ב-40,000 יורו. לא מעט כסף. מצד שני אין לי ספק שיהיו לא מעט איטלופילים שיעמדו בתור לנהוג במכונית שמחזירה את פיאט ואבארט’ לעולם ההנעה האחורית, האהוב, המהנה והנחשק.