1. המאה השניה
ה-DB11 היא ראש החץ של אסטון בתוכנית “המאה השניה”. אנדי פאלמר יושב הראש של החברה הצהיר שזו לא רק המכונית החשובה ביותר של אסטון בתקופה האחרונה אלא גם בכל 103 שנותיה. זו המכונית שמסמנת את העתיד של אסטון.
2. 12 בוכנות, 2 מגדשים
בחזיתה של ה-DB האחרונה יש מנוע. אמיתי. 12 ציל’ בתצורת V בנפח 5.2 ליטר עם שני מגדשי טורבו. יחידת הכוח הזו מוציאה 608 כ”ס ו-71 קג”מ. נתון ההספק הופך אותה למכונית החזקה ביותר בסדרת ה-DB מאז ומעולם.
3. ביצועים
3.9 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מירבית של 320 קמ”ש. ביצועים נאים למכונית שהיא, לפני הכול, GT יוקרתית. מעניין לראות לאן יטפס ההספק בגרסאות עתידיות של המנוע החדש הזה.
4. עיצוב
הבט בווידאו. אסטון מספרים על תשומת הלב הרבה שהם נתנו לאווירודינמיקה ומפרטים לגבי יכולת ה-DB11 לבצע מניפולציות על האוויר. אני שמח שהיא עדיין נראית אלגנטית ומרשימה כמו שאסטון צריכה להיראות.
5. אלקטרוניקה
יש די הרבה. ניתן לבחור מכמה מצבי נהיגה אלו שולטים במנוע, בתיבת ההילוכים (אוטומטית של ZF עם 8 יחסי העברה), במיתלים ובהגה (החשמלי…) ועוד. אסטון מציינים שנוחות הנסיעה היא מהמשובחות מחד ושמצב ‘ספורט פלוס’ נותן מענה דינאמי מרשים לא פחות.
אנחנו שמחים שגם במכונית שאמורה להצעיד את החברה לתוך המאה השניה שלה, מצליחה לשמור אסטון על ערכי הליבה והייחוד שלה. היא נראית כמו שאסטון צריכה להיראות, המנוע הוא בדיוק מה שציפינו מהחברה הזו וההצהרות לגבי נוחות ויוקרתיות מתאימות מאוד למה שהחברה הזו אמורה לשדר.