אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מכונית העל החשמלית של BYD נחשפה בגרסה הסדרתית
ראשי » חדשות » מכונית העל החשמלית של BYD נחשפה בגרסה הסדרתית
יאנגוואנג U9

מכונית העל החשמלית של BYD נחשפה בגרסה הסדרתית

שנה לאחר שנחשפה לראשונה, חושפת BYD את מכונית העל שלה בגרסה הסדרתית כשהיא מתהדרת בנתוני הספק ותאוצה מרשימים ומחיר אטרקטיבי יחסית של פחות מרבע מיליון דולר

אופיר דואק 28/02/2024 צלם: יצרן

לפני קצת יותר משנה השיקה BYD מותג יוקרה חדש בשם YangWang ואיתו הבטחות והצהרות יומרניות להתחרות בדגמים הבכירים והיקירים של מותגי היוקרה המובילים במערב. עם השקת מותג היוקרה הציגה BYD שני דגמי קונספט מרשימים: האחד רכב שטח ענק בשם U8 והשני מכונית על ראוותנית בשם U9. שני הדגמים מתבססים על פלטפורמה ייעודית חדשה שפיתחה BYD המכונה e4 ומשלבת מנוע חשמלי לכל גלגל ומתלי אוויר אקטיביים.

יאנגוואנג U8 הסדרתי כבר הוצג לפני מספר חודשים, ואף הפגין יכולות ציפה וצליחת מעברי מים מרשימות, דגם סאלון יוקרתי בשם U7 נמצא גם הוא בשלבי פיתוח מתקדמים אבל -BYD לא זנחה גם את ה-U9. אחרי שפגשנו בו באקראי לפני כחצי שנה בביקור במטה החברה בסין, הוא נחשף לפני מספר ימין בגרסת הייצור הסופית שלו, עם מפרט טכני מלא ונתוני ביצועיים שמאיימים על מכוניות העל החשמליות המובילות כמו רימאק נאוורה ופינינפארינה באטיסטה.

העיצוב נותר דומה למדי לדגם התצוגה, אך ניתן להבחין ביחידות תאורה משולבות בצורת האות C בולטות עוד יותר בחזית שמזכירה קצת את זו של  BYD סיל, עיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית כשאי אפשר לפספס את הכנף האחורית העצומה. BYD העדיפו להעניק ל-U9 את כל המאפיינים של מכונית על, ובהגזמה. התמונות אולי לא ממחישות זאת, אבל מדובר במכונית ענקית, עם אורך של חמישה מטרים, רוחב של למעלה משני מטרים ובסיס גלגלים של 290 ס”מ. לעמות הצעקנות של העיצוב החיצוני, תא הנוסעים לעומת זאת מפגין יותר איפוק עם מראה נקי למדי ולא מתחכם, כאשר גם כאן המסכים מרכזים את מלוא תשומת הלב, עם מסך רוחבי המשמש כלוח מחוונים, מסך מולטימדיה אנכי מרכזי ואופציה למסך נוסף מול הנהג.


אבל מה שחשוב באמת במכונית על הוא הביצועים. כאמור ישנם ארבעה מנועים חשמליים המניבים הספק משולב של 1288 כ”ס ושיא מומנט של 171 קג”מ. מדובר ב-600 כ”ס פחו מאשר ברימאק נווארה, אבל עדין מספיק כוח המאפשר להאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.36 שניות ולהשלים מרחק של 400 מטרים ב-9.76 שניות, שוב פחות מאשר ברימאק אבל עדין מהר יותר כמעט מכל מכונית סדרתית אחרת. המהירות המרבית עומדת על 309 קמ”ש, לא רע עבור מכונית שמשקלה הוא 2,475 קג”מ שמתוכם 633 ק”ג הם עבור מכלול הסוללה.

 

יאנגוואנג U9 עושה שימוש בסוללת בלייד בהרכב ליתיום-ברזל-פוספט (LFP) בקיבולת לא גדולה במיוחד של 80 קוט”ש. BYD מצהירה על טווח מרבי של 465 ק”מ לפי התקן הסיני, כלומר 400 ק”מ במקרה הטוב לפי תקן WLTP כשלא צריך להיות גאון כדי להבין שבמיצוי הביצועים של יאנגוואנג U9 הטווח בפועל אמור להיות נמוך בעשרות אחוזים. זאת הסיבה ש-U9 מציעה יכולת טעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 500 קילוואט היכול למלא את הסוללה מ-30 ל-80 אחוזים ב-10 דקות, אלא שעמדות טעינה שכאלו כמעט אינן קיימות בעולם. כדי לפצות על כך ל-U9 ישנם שני פתחי טעינה ויכולת לקבל טעינה משתי עמדות במקביל – נחמד על הנייר, אבל פרחות פרקטי ברוב העמדות בהן אספקת האנרגיה מתחלקת בין שני האקדחי הטעינה.

הסינים מתגאים גם במערכת המתלים האקטיביים של יאנגוואנג U9 שמעבר לאפשרות ייצוב המרכב גם עומסי צד גבוהים והגבהת המרכב במעבר על פני מהמורות. כמובן אי אפשר בלי גימיקים ול-U9 יש מצב  Dance המסוגל להקפיץ את המכונית על פני שלושה צירים (רוחב, גובה, אורך) בשילוב מופע אורות חיצוני כאילו היה מדובר בספינה אמריקאית עם מתלי Air Ride. לבסוף ישנה גם אופציה לבצע סיבוב במקום בדומה לטנק, כפי שקיים גם ביאנגוואנג U8.

את כלו אלו מציעה BYD במחיר שעומד בסין על כ-235 אלף דולרים, גבוה בכ-100 אלף דולר ממחיר היעד כאשר נחשפה יאנגוואנג U9 הקונספט, אך עדין עשירית ממחירה של רימאק נאוורה. במקרה מדובר במחיר דומה לזה של מקלארן ארטורה ספיידר. כך שעם כל הכבוד לניסיון הסיני, אנחנו יודעים כבר מה אנחנו היינו עושים אם היו לנו רבע מיליון דולר פנויים.

BYD U9 יאנגוואנג יאנגוואנג U9
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד