אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
BYD סיל 3.8S במבחן – מכוון גבוה
ראשי » מבחני דרכים » BYD סיל 3.8S במבחן – מכוון גבוה
BYD סיל

BYD סיל 3.8S במבחן – מכוון גבוה

בדרך לעקוף את טסלה בשוק החשמלי, גם BYD מציגה מתחרה משלה במודל 3 המצליחה, אבל עם הגדרה של "ספורט סדאן" וטכנולוגיה עדכנית היא ממש לא מתכוונת להיות עוד העתק סיני גנרי

אופיר דואק 07/02/2024 צלם: אופיר דואק

כבר דובר לא מעט על הכניסה המוצלחת של BYD לשוק הישראל, כאשר תוך קצת יותר משנה הפכה להיות המותג החשמלי הנמכר ביותר, המותג הרביעי בגודלו ב-2023 ועל הדרך גם קטפה את תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה החולפת עם אטו 3. ההצלחה הזו היא לא נקודתית לשוק הישראל, בשנה החולפת נישלה BYD את פולקסווגן כיצרנית הנמכרת ביותר בסין וכבר עקפה ברבעון האחרון של 2023 את טסלה כיצרנית החשמליות הגדולה בעולם.

כעת היומרה של הסינים לנצח את טסלה מגיעה אולי לנקודה הרותחת ביותר והיא לייצר תשובה לטסלה מודל 3 – המכונית שאחראית מאז יצאה לשוק ב-2017 לא מעט לקדחת החשמלית. כבר הפסקנו לספור את מספר הדגמים הסינים שהוצגו בשנים האחרונות תחת ההצהרה שהם “התשובה לטסלה מודל 3”, כשהם מציגים צללית דומה, סידור זהה בתא הנוסעים ותמחור שהוא ראש בראש על הבייבי של אילון מאסק.

כמי שנלחמת ישירות בטסלה (ומצד שני גם מספקת לה את הסוללות) BYD לא יכולה לדלג על מודל 3 כמטרה, בטח לאור ההצלחה שלה בשוק הסיני. כך הגיע לעולם BYD סיל (Seal)  – דגם סדאן גדול ממשפחת ה-Ocean של BYD שהושק השבוע בישראל והזדרזנו לפגוש אותו למבחן ראשון, אחרי שכבר פגשנו בו כבר פעמיים בשנה החולפת: בנהיגה קצרה במסלול סגור ולא ממצה בביקור במטה BYD בסין. ובפעם השניה בחשיפה האירופאית הרשמית.


כאמור, כולם רוצים להציג את התשובה שלהם למודל 3, אבל במקרה של הסיל בהחלט אפשר לקחת את האיום של BYD ברצינות. הסיבה לכך היא קודם כל הטכנולוגיה. BYD סיל שייך לדור המוצרים החדש של החברה על בסיס e-Platform 3.0, שהיא הפלטפורמה המתקדמת ביותר שלה עבור דגמי המאסה. הפלטפורמה מתאפיינת ביחידות הנעה המשלבות את מכלולי ההנעה, הטעינה וניהול הכוח ביחידה אחד וסוללת LFP בתצורת הבלייד המתקדמת של BYD, שבמקרה של הסיל היא מהווה חלק אחוד משלדת הרכב.

על הבסיס הזה בנתה BYD מכונית סדאן עם צללית גג נמוכה, עם בסיס גלגלים נדיב של 292 ס”מ ופרופורציות נכונות. את עיקר היצירתיות שמרו המעצבים לחזית בעלת התפיחות בכנפיים ובמרכז מכסה המנוע, לצד תאורת LED ייחודית המשולבת בפגוש הקדמי. אלמנטים של טיפות ביחידות התאורה מלפנים ומאחור מזכירות את הקשר לכך שמדובר בדגם מהסדרה הימית של החברה וזה נחמד. מצד שני BYD לא התאפקה ושתלה גם בסיל את הגימיק המיותר של ידיות דלתות נשלפות לצד חצאיות צד, זימי “קירור” בדופן הכנפיים ודיפיוזר אחורי מוגזמים מתוך רצון להדגיש שמדובר כאן במכונית “ספורט סדאן”

תא הנוסעים מנסה לשלב בין הייטקיות לתחושה המוכרת ממכוניות קונבנציונליות. את תשומת הלב גונב כרגיל, המסך המרכזי הענק והמסתובב שדרכו מתבצע רוב תפעול מערכות הרכב, כאשר לצידו ישנו גם מסך נוסף מאחורי ההגה המשמש כלוח מחוונים. מצד אחד ממשק התפעול נוח יחסית לממשקים מגע המקובלים כיום במכוניות חשמליות עם קיצורים נגידים לפונקציות מקובלות. מצד שני עדין יש צורך לעבור מספר מסכים ולחיצות כדי לשנות את תפקוד מערכות הבטיחות למשל, והיינו שמחים אם BYD הייתה מוותרת על הגימיק הכושל של כיוון פתחי האוורור דרך המסך.

המרחב בתא הנוסעים נדיב מלפנים, ובעיקר מאחור. איכות החומרים טובה ובעיקר אהבנו את דיפון האלקנטרה לרוחב לוח המכשירים והדלתות שתורמים לתחושה הספורטיבית שמתיימר הסיל להציע, יחד עם מושבים בעלי משענת ראש אחודה שדווקא היינו שמחים לקבל מהם יותר תמיכה צידית. כמקובל בתוצרת סין, רשימת האבזור נדיבה להפליא (חימום וקירור למושבים, חימום הגה ושני משטחי טעינה אלחוטיים. נקודות חיסכון ניתן למצוא בקונסולה המרכזית המרגישה זולה ובמתגי חלונות בדלתות. בשורה התחתונה, התחושה אולי פחות הייטקית מאשר טסלה, אבל מרגישה איכותית ופרימיומית יותר.

אז ספורט סדאן אמרתם? את ההגדרה הזו מנסה BYD לגבות קודם כל בתצורת ההנעה. גרסת הבסיס עם 204 כ”ס נשארה מעבר לים ולישראל מגיע הסיל בגרסת הנעה אחורית עם 312 כ”ס או בגרסת הנעה כפולה עם שני מנועים ו-530 כ”ס המכונה 3.8S בזמנים נורמליים היינו שמחים כיוון שסימול כזה היה מציין מנוע עתיק סמ”קים בחרטום. בעידן הנוכחי פשוט מדובר בציון נתון התאוצה של הסיל ל-100 קמ”ש – שיטת סימול דגמים אותה כבר פגשנו גם בהאן הגדולה יותר.

כוח יש בשפע. בכל תנאי בכל מצב, כשגם יכולת הורדת הכוח לכביש מרשימה. צבירת הקצב עדין החלטית גם כשמטפסים למהירויות כביש 6, זאת כמובן על חשבון טווח הסוללה. BYD סיל מגיעה עם סוללה בעלת קיבולת מרשימה של 82.5 קוט”ש והבטח לטווח של 520 ק”מ בגרסה החזקה. אנחנו הצלחנו לחלץ צריכה ממוצעת של כ-20.5 קילוואט ל-100 ק”מ שמתורגמים ל-400 ק”מ. קצת מאכזב, אך המבחן בוצע בימים קרים שמשפיעים דרסטית על צריכת האנרגיה. ניתן לצפות לעוד כמה עשרות ק”מ בתנאים מתונים ונעימים יותר. מערכת בלימה רגרנטיבית אפקטיבית יותר הייתה יכולה לעזור, אם כי היא מורגשת יותר מאשר בדגמים אחרים של BYD.

אלא שבסופו  של דבר ההגדרה “ספורט” לא יכולה להתבסס רק על ביצועים בקו ישר. כאן מצליח BYD סיל להפתיע לטובה. ההיגוי אמנם מנותק, אך בעל רמת דיוק ומשקל טובה כאשר אלו מצטרפים לתחושה מאד מאוזנת שמגיעה מכיוון המתלים שמצליחים לרסן היטב את המרכב הכבד גם תחת עומס, גם בכביש גלי, כשהסיל מצליח להשרות ביטחון שחסר בלא מעט חשמליות סיניות כאשר הן נדרשות גם לפנות בקצב מהיר. המתלים קשיחים אבל לא באופן מוגזם, כך שהם עדין מסוגלים לספק רמת שיכוך טובה ברוב תנאי הדרך, כשהם נעזרים בבולמים אדפטיביים. תוסיפו לכך בידוד טוב של רעשי רוח וכביש, בין היתר גם לזיגוג כפול בחלונות הצד, ותקבלו מכונית שיודעת גם להיות נעימה מאד במהירויות שיוט גבוהות.

עם הסיל ירתה BYD בכל התותחים הכבדים שברשותה והתוצאה הסופית מוצלחת ואף מפתיעה לטובה בכמה תחומים. הביצועים מרשימים, האיכות בתא הנוסעים טובה ברוב הפינות, האבזור שופע כמקובל ואפילו מערכות הבטיחות האקטיביות מתפקדות בצורה יעילה מבלי להציק יותר מידי לנהג. הטווח המרבי ומערכת הבלימה הרגרנטיבית עדין יכולים להעניק יותר, אבל מה שחושב באמת הוא שהסיל לא רק יודע להתנהל בקו ישר, אלא גם מפגין יכולת דינמית גבוהה שמצליחה לגבות את רמת הביצועים.

כל התכונות הללו מגיעות בחבילה שמתומחרת באופן אגרסיבי. הגרסה החזקה והמאובזרת של BYD סיל עולה 234 אלף שקלים. נכון לכתיבת שורות אלו, אלו רק 12 אלף שקלים מטסלה מודל 3 בסיסית בצבע לבן, ו-20 אלף שקלים מממודל 3 LR שגם היא חלשה משמעתית. מכורי טסלה אולי לא ישתכנעו כי שום דבר לא ישכנע אותם, אבל עבור הלקוח הממוצע שיתלבט בין יונדאי איוניק 6 לטסלה מודל 3 ולא מעוניין בקרוסאובר, החבילה של BYD סיל היא מהמרשימות בקטגוריה של חשמליות במחיר של 200 אלף שקלים פלוס, לא רק בגלל החבילה אלא גם בגלל היכולת.

BYD סיל 3.8S – תעודת זהות
מנוע: חשמלי, קדמי + אחורי, הספק משולב: 530 כ”ס, מומנט משולב: 68.3 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 292 ס”מ, משקל: 2,185 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.8 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 18.2 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 234 אלף שקלים

 

BYD SEAL 3.8S 15BYD SEAL 3.8S 15Preview
BYD SEAL 3.8S 20BYD SEAL 3.8S 20Preview
BYD SEAL 3.8S 13BYD SEAL 3.8S 13Preview
BYD SEAL 3.8S 04BYD SEAL 3.8S 04Preview
BYD SEAL 3.8S 05BYD SEAL 3.8S 05Preview
BYD SEAL 3.8S 21BYD SEAL 3.8S 21Preview
BYD סילBYD סילPreview
BYD SEAL 3.8S 12BYD SEAL 3.8S 12Preview
BYD SEAL 3.8S 16BYD SEAL 3.8S 16Preview
BYD SEAL 3.8S 17BYD SEAL 3.8S 17Preview
BYD SEAL 3.8S 18BYD SEAL 3.8S 18Preview
BYD SEAL 3.8S 19BYD SEAL 3.8S 19Preview
BYD SEAL 3.8S 10BYD SEAL 3.8S 10Preview
BYD SEAL 3.8S 14BYD SEAL 3.8S 14Preview
BYD SEAL 3.8S 06BYD SEAL 3.8S 06Preview
BYD SEAL 3.8S 07BYD SEAL 3.8S 07Preview
BYD SEAL 3.8S 08BYD SEAL 3.8S 08Preview
BYD SEAL 3.8S 09BYD SEAL 3.8S 09Preview
BYD SEAL 3.8S 01BYD SEAL 3.8S 01Preview
BYD SEAL 3.8S 02BYD SEAL 3.8S 02Preview
BYD SEAL 3.8S 03BYD SEAL 3.8S 03Preview

BYD BYD סיל סיל 3.8S
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד