אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ק.ט.מ חוגגת יום הולדת 30 לדיוק
ראשי » דו-גלגלי » ק.ט.מ חוגגת יום הולדת 30 לדיוק
ק.ט.מ דיוק

ק.ט.מ חוגגת יום הולדת 30 לדיוק

משפחת אופנועי הנייקד הספורטיביים של ק.ט.מ מציינת 30 שנה להולדתה, ועבר אבולוציה מרשימה מאז הדגם הראשון שהיה בכלל סופרמוטו נישתי וקיצוני

אופיר דואק 05/02/2024 צלם: יצרן

שנת 1994 הייתה שנת תפנית עבור היצרנית האוסטרית ק.ט.מ, שנודעה עד אז בעיקר בזכות דגמי השטח השונים שלה, בעיקר בקטגוריות הדו”ש והאנדורו. בתחילת שנות ה-90 החלה להתפתח אופנת הסופרמוטו שעיקרה הייתה הלבשת צמיגים וחישוקים במידות כביש על אופנועי שטח כדי ליצור אופנועים שיתאימו למסלולים צפופים שלא בהכרח סלולים ברמה של מסלול מרוצים.

בק.ט.מ זיהו את התופעה האירופאית החליטו להציע אופנוע סופרמוטו סדרתי משלהם. הם לקחו את ה-EGS620, הדו”ש הבכיר שלהם, הלבישו עליו צמיגי כביש, בלמים מוגדלים ומסכת חזית מוזרה. התוצאה הייתה הדיוק הראשון. הביקורות של מגזיני האופנועים היללו, אך לעולם היה קשה לעכל את הקונספט ההארדקוריסטי שפנה לקהל נישתי במיוחד. אבל בק.ט.מ לא התייאשו.

האוסטרים המשיכו לפתח את הקונספט של הדיוק. בשנת 1999 הוצג ק.ט.מ דיוק 2 עם מנוע 640 סמ”ק ומכלולים משופרים. בשנת 2005 הלכו בק.ט.מ צעד אחד קדימה והציגו את ה-990 סופר דיוק עם מנוע הוי-טווין LC8, שהגיע ברבות הימים גם לאופנוע הסופרבייק של החברה, ולמעשה היה מחלוצי אופנועי ההיפרמוטו שלקחה את קונספט הסופרמוטו לרמות קיצון שאתגרו את אופנועי הספורט המסורתיים.


עם השנים החליטו בק.ט.מ להרחיב את היצע אופנועי הכביש שלהם ובהתאם לכך גם להגמיש את הקונספט של הדיוק, שהפך למעשה לשם כולל עבור משפחה של דגמי נייקד ספורטיביים. בשנת 2011 הופיע הדיוק 125 שפונה לקהל בני ה-16 שרק הוציאו רישיון, ובעקבותיו הגיעו גם גרסאות ק.ט.מ דיוק 200 ו-390 סמ”ק. מצד שני, בשנת 2014 הוצג הסופר דיוק 1290 עם מנוע וי-טווין בנפח 1,301 סמ”ק שהוצע בגרסת R קיצונית לצד גרסת GT בעלת אופן תיורי, והביא גם את בשורת האלקטרוניקה למשפחה.
כיום כוללת משפחת הדיוק לפא פחות מ-8 גרסאות נפח שונות. דגמי הסינגל בנפחי 125, 250 ו-390 סמ”ק, דגמי הטווין המקבילי בנפחי 790 ו-990 סמ”ק שמחליף את דיוק 890 שעדין נמכר בגרסת ה-R כשבפסגה נמצא סופר דיוק 1390 R החדש ורב האון.

חגיגות ה-30 למשפחת הדיוק של ק.ט.מ יפתחו באירוע מדיה מיוחד בו יושקו שלושת הדגמים החדשים במשפחה לשנת 2024: הדיוק 390, דיוק 990 שנחשף במילאנו וסופר דיוק 1390 R. האירוע יערך בכבישי הנהיגה בספרד ויכלול גם מסלול ג’ימקנה שנבנה במיוחד למאורע כדי להזכיר את שורשי הסופרמוטו של השושלת, כאשר אחד אחד המשתתפים באירוע יהיה רוכב ה-MotoGP לשעבר ג’רמי מקוויליאמס. ניתן לצפות בק.ט.מ לא יפספסו את ההזדמנות ויציגו במהלך השנה גם מהדורות מיוחדות בייצור מוגבל לציון הדרך.

KTM ק.ט.מ ק.ט.מ 1390 סופר דיוק R ק.ט.מ 390 דיוק ק.ט.מ 620 דיוק ק.ט.מ דיוק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד