בשנת 2016 הציגו הגרמנים את פולקסווגן גולף GTI TCR, מכונית מסלול שתוכננה (בעזרתה ה”אדיבה” של סיאט) להתחרות בסדרת ה-TCR.
על בסיס פלטפורמת ה-MQB קיבלנו מכונת מרוצים מושחזת – מכונית רחבה יותר (ב-40 ס”מ) עם עזרים אווירודינאמים בולטים לעין, כלוב הגנה, באקטים, רתמות, דיפרנציאל מכאני ותיבה סינקוונסיאלית. המנוע, לטענת פולקסווגן, נלקח ישירות מה-GTI הסדרתית ועבר מספר “מינימלי” של שינויים כדי להפיק 350 כ”ס ו-42.8 קג”מ (325 כ”ס כשהוצגה ב-2016).
בפולקסווגן היו די מרוצים מהתוצאה, כאשר בעונה האחרונה של אליפות ה-TCR העולמית זכה הנהג הצרפתי ג’אן קארל ונריי באליפות הנהגים בעוד הגולף קטפה את תואר “דגם השנה”. היא גם זכתה במקום הראשון במרוץ 24 השעות ברינג בקטגוריה שלה ורשמה לא מעט הישגים נוספים.
בכל מקרה, לכבוד עונת 2018 (ולאחר שהגולף GTI עצמה עברה עדכון) הרגישו בפולקסווגן שהגיע הזמן למתוח ולרענן גם את ה-TRC. עיקר העדכון הוא חיצוני, כאשר החזית יישרה קו עם הדגם החוקי לכביש, אבל בפולקסווגן מדווחים גם על שדרוג משמעותי למערכת הקירור וליכולת האווירודינאמית.

לאור ההצלחה היחסית של המכונית בסדרת המרוצים אפשר להבין מדוע בפולקסווגן החליטו שלא לבצע בה שינויים מרחיקי לכת. הביצועים, למקרה שתהית, עדיין עושים חשק עם 5.2 שניות ל-100 קמ”ש.
אנחנו בסך הכל אוהבים את הצד הזה של פולקסווגן, זו עם היסטוריית מרוצים מכובדת והיצע עשיר של מכוניות מרוץ שמוצעות לכל דורש. במקרה של פולקסווגן גולף GTI TCR, אם תרצה אחת המחיר שתצטרך לשלם עומד על כ-90,000 יורו.