מוקדם יותר השנה הבריטים החביבים הציגו גרסת-על ל-XE שזכתה לשם יגואר XE SV פרוג’קט 8, גרסה שמהר מאוד גרמה לאנשים ברשת לאמץ כינויים בסגנון “מחסלת AMGים” כדי לתאר אותה. הפסקה הבאה תסביר למה.
מעבר למראה “רע” במיוחד, היא מצוידת במנוע V8 מוגדש-על בנפח 5.0 ל’ שמפיק 600 כ”ס, 71.3 קג”מ והנעה כפולה שמאיצים אותה ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ”ש. מרכב רחב יותר שמכיל צמיגים במידה 305/30R20 מאחור (מישלן פיילוט ספורט קאפ 2), כנף אימתנית, דיסקים בקוטר 400 מ”מ מלפנים, שימוש נרחב בסיבי פחמן ועוד מסמנים V כמעט על כל סעיף שנדרש ממכונה שכזו.
לאור נתונים שכאלה הציפיות היו בשמיים, ואנחנו שמחנו לגלות שביגואר החליטו כי הגיע הזמן להעמיד אותה במבחן ולקחו אותה אל הנורבורגרינג. המועמדת הקרובה ביותר היא אלפא רומיאו ג’וליה תלתן ירוק, שבשנה שעברה קבעה זמן של 7:32 דקות, הזמן המהיר ביותר למכונית עם ארבע דלתות סביב הרינג.
בשלב זה כבר הבנת שה-XE שברה את השיא של הג’וליה. אבל מה זה שברה, ניפצה. יגואר XE SV פרוג’קט 8 מסוגלת לסיים הקפה סביב הרינג ב-7:21.23 דקות – 11 שניות(!) מהר יותר מאותה ג’וליה תלתן ירוק.
הזמן הזה לא רק הופך אותה לסדאן המהירה ביותר ברינג, אלא מציב אותה בסמוך לכמה מכוניות ספורט ייעודיות ומוערכות. פרארי 488 GTB, רשמה זמן כמעט זהה בהקפה המתועדת שלה, ניסאן GT-R (להוציא את הניסמו) מהירה רק בשנייה. פרארי אנזו, למבורגיני הוראקאן (לא הפרפורמנטה), פאגאני זונה F ועוד רבות וטובות איטיות ממנה בלא מעט שניות…
נכון, מדובר אומנם בייצור מוגבל של 300 עותקים ולא במכונית סדרתית במלוא מובן המילה, אבל עם ההקפה כזו קשה להתווכח: