זה לא סוד שבפרארי עובדים על יורשת ל-458 ספצ’יאלה, הסוד הגדול אותו שומרים האיטלקים נוגע לשם, כאשר הרוב מהמרים שהיא תקרא פרארי 488 GTO, וזה לא עניין של מה בכך.
פרארי השתמשה בשילוש האותיות GTO (‘גראן טוריסמו אומולוגטו’) רק שלוש פעמים לאורך 70 שנות קיומה. בפעמיים הראשונות היו אלו היו גרסאות הומולגציה למכוניות המרוץ של פרארי, ה-250 GTO וה-288 GTO, מכוניות שהפכו לאגדות.
בפעם השלישית הייתה זו ה-599 GTO שאומנם חרגה מקו ההומולגציה, אבל בזמנה הייתה הפרארי החוקית לכביש המהירה ביותר. היא הייתה אפילו מהירה יותר הפרארי אנזו סביב מסלול הניסוי של החברה, בלא פחות משניה.

נחזור ל-488
בחודשים האחרונים הרשת מתמלאת בדיווחים וסרטוני ריגול מהמבחנים שעורכת פרארי לגרסת הקצה החדשה של ה-488 במסלול הנורבורגרינג מהם ניתן ללמוד על שינויים מסוימים לחזית, אבל לא הרבה מעבר.
הפרטים הרשמיים על פרארי 488 GTO עודם חסויים, אבל הכיוון הכללי ברור: יותר כוח (הערכות מדברות על כ-700 כ”ס), משקל מופחת, שדרוג לבלמים ולמתלים ותוספות אווירודינאמיות שונות.
אין ספק שפרארי עובדת במרץ על מכונית שתעמוד בכבוד מול דור חדש וחזק יותר של מתחרות מהקצוות השונים, החל בפורשה GT2 (מחזיקת שיא ההקפה ברינג) ועד למקלארן 720S, למבורגיני הוראקאן פרפורמנטה ואחרות, והיא תוצג ממש בקרוב.

לשילוש האותיות GTO שמור מקום של כבוד בקרב היצרנית, אפילו גרסת הקצה המרהיבה של ה-F12 (ה-TDF) לא זכתה לענוד תג GTO על ישבנה. האם ה-488 האולטימטיבית תצטרף למועדון האקסלוסיבי? פרארי תענה לנו על השאלה הזו בקרוב מאוד, ובכל מקרה יש לנו תחושה חזקה שאנחנו נקבל אותה באהבה.