אתה בטוח אוהב את פרארי 488. אבל, אתה בטח זוכר את ה-458 ספציאלה, הגרסה הנחשקת ביותר, של הדור הקודם של מכונית הספורט הייעודית של פרארי. כבר שנתיים שפרארי מוכרים את פרארי 488 GTB והעולם כולו מחכה לגרסה הקיצונית שלה, העולם מחכה, ליורשת של הספציאלה.
אז פרארי לא ייתנו לעולם לחכות יותר מדי והם יציגו יורשת לספציאלה אבל זו תקרא ככל הנראה, 488 GTO. ה-GTO החדשה תקבל מנוע משודרג עם כ-700 כ”ס, משקל מופחת ומתלים ובלמים משודרגים. אבל נחזור ברשותך לשם הזה, שהיה בשימוש פעמים ספורות בלבד אצל פרארי והוא יכניס (בשנה הבאה ככל הנראה) את ה-488 לרשימת מכוניות מיוחדות מאוד.
הראשונה: פרארי 250 GTO
המכונית הנחשבת ביותר ובטוח היקרה ביותר, ברשימה הזו. כיכבה במשך שנים ארוכות ברשימת המכוניות היקרות ביותר בעולם ועם מחירים שנמדדים בעשרות מליוני דולרים היום, אפשר להבין למה. הסיבה היא שזו באמת פרארי שיוצרה כהומולוגציה, למירוצי ה-GT בקטגוריה 3 של השנים ההן. רק 39 מכוניות יוצרו למרות שחוקי ההומולוגציה דרשו 100, אנזו פרארי “עבד” על הנציגים של FIA וגרם להם לחשוב שיש באמת 100 מכוניות (אבל זה כבר סיפור אחר…). ה-GTO מקורית, הראשונה, נצחה את אליפות העולם למכוניות GT בשנים 1962-1964 ונחשבת לאחד הדגמים הנחשקים של פרארי ובכלל.
השניה: פרארי 288 GTO
גם המכונית הזו היא מכונית הומולוגציה אמיתית וגם כאן השימוש בשם הזה – גרנד טוריסמו הומולוגטו – ראוי ומתאים. פרארי התחילו לבנות את ה-288 במטרה להתחרות בקבוצה B, שחייבה ייצור של 200 מכוניות להומולגציה. קבוצה B מתה לפני ה-288 הזו הספיקה להתחרות ופרארי מכרו אותה רק כמכונית כביש בסופו של דבר. כמו כל מכונית של פרארי שנבנתה עם עולם המירוצים בראש, היא נחשבת ונחשקת (ואהובה האישית שלי ברשימה הזו) כשבסופו של דבר פרארי ייצרו 272 יחידות של המכונית הזו. האחרונה שיוצרה, ניתנה כמתנה אישית על ידי אנזו פרארי לניקי לאודה. גרסת האבולוציונה של ה-288 (יוצרו 5 יחידות) עם המנוע המשופר והעזרים האווירודינמיים הרבים, מראה באופן ברור את הקשר בין ה-288 ל-F40 שתגיע אחריה.
השלישית: פרארי 599 GTO
GTO אחרת, כזו של העידן החדש. זוהי לא מכונית הומולוגציה והיא לא נבנתה בשביל לעמוד בדרישות של סדרת מירוצים כזו או אחרת. אבל למרות כל אלו זו מכונית מרשימה למדי. בזמנו פרארי טענו שזו מכונית הכביש המהירה ביותר שלהם והצהירו שהיא מקיפה את מסלול פיוראנו (מסלול הניסוי הביתי של החברה), מהר יותר מהפרארי אנזו, בשנייה שלמה. עם יכולת כזו ועם 670 כ”ס ומהירות מירבית של למעלה מ-335 קמ”ש היא מכונית ראויה, אבל ספק אם תזכה לתהילה ששמורה לשתי הראשונות שמופיעות ברשימה הזו.
ללא ספק ה250
מוכן להכין לה כבר מקום בחנייה