אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום
ראשי » מבחני דרכים » סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום
סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום

חצי שנה חלפה לה, וסוזוקי וי-סטרום שהגיע אלינו למבחן ארוך-טווח, מסיים אותה בהצלחה. אין על מה לדווח, אפשר להמשיך הלאה

אריאל אלסיבוני 16/09/2018 צלם: לנה טאובס

אופנוע: סוזוקי וי-סטרום 650  על השעון: 8,002 ק”מ צריכת דלק: 17.6 ק”מ/ל’ אירועים מיוחדים: החזרנו אותו בלב כבד עלויות אחזקה לאורך התקופה: 1,282 שקלים (טיפולים שוטפים) שורה תחתונה: כולבויניק איכותי

אם מטרתו של מבחן ארוך-טווח היא לבדוק עמידות של אופנוע למשך תקופה, אז סוזוקי ויסטרום 650 עובר אותו בלי להתאמץ. הוא לא הניד עפעף, לא פספס פעימה ולא דפק שום הפתעה לא נעימה לאורך חצי שנה ו-8,000 ק”מ. אפשר להמשיך הלאה, אין מה לראות כאן.

אבל מבחן ארוך-טווח הוא הזדמנות מצוינת לתהות על קנקנו של רכב לאורך זמן, להבדיל מבחן שנמשך כמה ימים. ובסוג כזה של חיים משותפים מגלה הוי-סטרום את כל הקלפים שלו. כי, עם יד על הלב, אופנוע כולבויניק, כזה שעושה הגיון הוא לא תמיד הבחירה האופנוענית הראשונה. בטח לא שלי.

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום


 

צומח על העור

סוזוקי וי-סטרום 650 התחיל להתגנב אל ליבנו בדרך פשוטה למדי בהתחלה. הוא שם, תמיד, בגשם שוטף (בו התחיל המבחן) ועד לחום הקיצוני (שם הסתיים המבחן). הוא לא מציג שום פינה חדה. לא מלהיב בשום אספקט אבל גם לא נופל בשום מקום.

משעמם? אולי. יעיל? בטוח. ולא משנה על איזו סוג של יעילות מדובר כרגע. כי בתוך העיר הוא נשלט, זריז כמו קטנוע. מצד שני באותה הרכיבה הוא מדלג עם מדרכות ואיי-תנוחה כמו אופנוע שטח. הוא לא דורש שום תשומת לב במהלך הרכיבה. אפשר להגיד שזה בגלל המימדים הצרים, תיבת ההילוכים הנימוחה, ידית המצמד הקלילה או המנוע הידידותי. כל אלו חוברים למשהו שמאוד קל להזיז בעיר.

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום

 

ואז בבין-עירוני, הוא שולף סט חדש של יכולת. מיגון הרוח מצוין, המנוע דוחף ברור מעל סל”ד ביניים, המושב נוח ואתה יכול לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה. בנוחות, לבד או בהרכבה, מהר או לאט. ואם מדברים על מהירות או על כוח, מאלו אין אף פעם מספיק. אין ספק שהוי-סטרום יכול להתמודד עם תוספת הגונה של כ”ס. אבל אלו הקיימים, במידה ואתה מנצל אותם כהלכה, מעניקים ביצועים טובים למדי.

וזה מביא אותי לאיך שהאופנוע הזה מתנהג. לא רואים את זה עליו, אבל הסוזוקי הזה זורח בפניות, אם זה מחלף מזדמן או כביש מפותל. אצלנו מיהרנו להגביר את עומס הקפיץ מאחור, ומאז פשוט התענגנו על ההיגוי וההתנהגות.

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום

 

שלב המעבר מנסיעה ישרה להטיה משרה המון ביטחון ומתבצע בקצב החלטי אבל תמיד לינארי וברור. ההתנהגות בהטיה משובחת, עם טונות של יציבות כיוונית. הוא כל-כך נשלט ומהנה שעל אספלט חלקלק לא יכולנו להפסיק להחליק את הגלגל האחורי בצורה נשלטת, כזו שמורחת חיוך גדול על הפרצוף.

ובכלל, למרות המראה והייעוד השמרני, שלא להגיד מרובע של האופנוע הזה, הוא שמח לשתף פעולה עם התנהגות לא שמרנית ולא רבועה. הוא מרים את הגלגל הקדמי בקלות בראשון, או עם משיכה הגונה בשני, ובזכות המנוע הנשלט נשאר שם זמן רב.

 

סוזוקי וי-סטרום 650 – דיווחים קודמים:

דיווח ראשון – סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): הרצה

דיווח שני – סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך טווח): טיפול 1,000

דיווח שלישי – סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך טווח): יום בחייו

דיווח רביעי – סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך טווח): הרפתקאות בשדה התעופה וטיפול 6,000 ק”מ

דיווח חמישי – סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך טווח): זמן מסלול

 

אזור נוחות

אחרי שהתחלנו להבין שהוא אוהב את הדברים שאנחנו אוהבים, התחלנו לדחוף קצת את הגבולות. קודם כל במסלול בפצאל. וי-סטרום ביום מסלול? למה לא בעצם. על המסלול הוא הפגין את אותן תכונות שפגשנו בכביש הציבורי.

ההיגוי הנפלא וההתנהגות המשובחת התבטאו בעקיפת כלי מסלול ייעודים וחזקים ממנו בהרבה. זה לא חוכמה, פשוט קל מאוד לרכוב עליו. והמנוע מייצר משיכה מצוינת גם כשאתה לא בדיוק עדין על המצערת. המגבלה היחידה כאן הייתה הצמיגים, עם גומי שמיועד לאופיו הורסטילי והרגוע, גבולות האחיזה על המסלול היו ברורות למדי.

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום

 

בשטח, הוא מרגיש טוב, כל עוד אתה על שבילים עם קצת דברים טכניים יותר מדי פעם. יש כאן שתי בעיות עיקריות. האחת היא הגלגלים היצוקים. מעבר לים ניתן לרכוש את הוי-סטרום בגרסת XT עם חישוקים בעלי חישורים, כאלו הסופגים טוב יותר בשטח. העניין השני הוא מרווח הגחון. מערכת הפליטה ב-650 עוברת מתחת למנוע, ונסיונות למעברים מאתגרים ייגמרו עם מערכת פליטה מעוכה. יש אפשרות למגן את מערכת הפליטה, אבל המיגון הזה מחסל את מרווח הגחון.

בחזרה לשבילים המהירים, שוב אותם מרכיבים מוכיחים את עצמם היטב. גיאומטרית השלדה, המנוע הידידותי, התפעול הקליל, כל אלו מסבים הנאה מרובה על שבילים כבושים ומהירים. ואם אנחנו כבר בשטח וממהרים, אפשר לציין שלא ניתן לנתק את ה-ABS. אם היתה קיימת אפשרות כזו מאחור, זה היה מעלה את מפלס ההנעה. גם בכביש…

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום

 

ואם בבלמים עסקינן אי-אפשר שלא להזכיר את הנשיכה הראשונית הלא מספקת של הבלם הקדמי. למרות שנראה כאילו הוא בין הרכיבים הבודדים שלא שונו בדור החדש, הוא מציג בלימה ראשונית מרשימה פחות מהדור הקודם. העניין הזה גרם לנו לגרד בפדחת למשך חודש-חודשיים ולאחר מכן הפסיק להטריד. כנראה שהתרגלנו.

עוד מחמאה משולבת בטרוניה – נוגע למתלים. הכיול המקורי משובח ומצליח לפגוע למגוון רחב של שימושים כאמור. מאחור ניתן לכוונן את עומס הקפיץ דרך ברז נוח לשימוש – גם תוך כדי רכיבה. בצד השלילה – למזלג אין שום יכולת כיוונון.

 

לא משתנה

אפשר להבין מהכתוב, שהוי-סטרום עבר אצלנו רק 8,000 ק”מ אבל אלו היו אינטנסיביים למדי. בכל הזמן הזה לא נשרפה מנורה, לא הושהתה הנעה, לא השתרבב לו שיהוק ולא התגנב לו פיקפוק. לא הוספנו לו שמן, לא שימנו לו את השרשרת, לא נתנו לו שום סוג של תשומת לב מיוחדת. בפעם היחידה שכבר קרה משהו, זה היה באשמתנו. השארנו את האופנוע במשך כמה ימים עם תאורת חנייה דולקת מה שפרק את המצבר. המצבר שעדיין היה באחריות הוחלף ללא תשלום.

במשך השהות אצלנו חשבנו על תוכניות שונות ומשונות. לדוגמה, לשפר את היכולת שלו בשטח עם עבודת מתלים, צמיגים מיגונים וכו’. אבל כל תוכנית כזו נדחתה ברגע. הוי-סטרום 650 כל-כך עגול ושלם, שאין באמת סיבה להפר את האיזון שבו.

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): זמן סיכום

 

וזה אולי הסיפור שלו בדיוק. סוזוקי משייפת את המתכון הזה כבר די הרבה זמן. משפרת אותו בנגיעות קלות יותר או פחות ובעקביות. אנחנו מכירים אנשים שמחליפים וי-סטרום אחד בוי-סטרום אחר. לא כי הם מאוהבים בו, הם פשוט לא מוצאים משהו אחר שעונה לצרכים שלהם בצורה טובה כל-כך. וכנראה צריך להיות אופנוע מיוחד מאוד, בשביל להצליח לחדור לאנשים מתחת לעור ולגרום להם להתמכר אליך, בלי רעש וצילצולים.

וי-סטרום סוזוקי סוזוקי וי-סטרום DL650
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד