אופנוע: סוזוקי וי-סטרום 650 על השעון: 1,139 ק”מ צריכת דלק: 20.8 ק”מ/ל’ אירועים מיוחדים: עברנו טיפול 1,000 מעכשיו אנחנו על המנתק עלויות אחזקה: 490 שקלים שורה תחתונה: אפשר לצאת לדרך
סוזוקי ויסטרום 650, שנמצא אצלנו במבחן ארוך-טווח, עובר שלב הכרחי בתהליך שלו אצלנו. סוף-סוף הסתיימה ההרצה. הדיווח הראשון לא העביר במדויק את התחושה המייגעת של תהליך ההרצה. אתה על אופנוע נוח, עם התנהגות פגז ותקוע על מהירות נמוכה יחסית. נעקף על ידי קטנועים, אופניים וקלנועיות.
מי שקרא את הדיווח הראשון (ומי שלא יכול לעשות זאת כאן) זוכר בוודאי שההרצה מורכבת משני חלקים: 800 ק”מ ראשונים עד 5,000 סל”ד, אחרי 800 ק”מ אפשר לעלות ל-7,500 סל”ד. כך יוצא שאחרי שנצברו 800 ק”מ על השעון החיים על האוכף הופכים נורמליים יותר. עם מגבלת מהירות שמטפסת מ-110 קמ”ש ל-160 קמ”ש. עדיין לא מפעילים עומסים קיצוניים אבל היי, הקלנועיות נשארו מאחור.

טיפול ההרצה התבצע במוסך המרכזי של סוזוקי בתל-אביב. משך הטיפול עמד על שעה וחצי ברוטו, בסופו קבלנו את האופנוע בחזרה לידינו. טיפול הרצה כולל כמקובל, החלפת פילטר שמן (95.6 שקלים), שמן מנוע (159 שקלים) וגם חומרי עזר ושטיפה (21 שקלים). בתוספת שעת עבודה (214 שקלים) מתקבל תשלום של 489.6 שקלים עבור טיפול ההרצה. תכל’ס, טיפול 1,000 זה משהו שאתה יכול לקבל ללא תשלום במעמד הקנייה. שיישאר בינינו.
אז אחרי שנגמר הטיפול הזה, היחס שלי לוי-סטרום השתנה מקצה לקצה. הנחיות היצרן מבקשות עוד כמה מאות ק”מ עדינים. אז ביקשו. המנוע מרגיש עדיין מחוספס מעט אבל כבר מגלה את אופיו האמיתי. הוא גמיש, עגול ודי נעים. מי שרוצה למהר ידאג לשים את המחט של הוי-טווין הזה מעל ל-6,000 סל”ד שם הוא מייצר את כוחו המשמעותי.

המנוע הזה עבר חידוש עמוק לכבוד תקן יורו4. גם כאן ובגם ב-SV650, יש למעלה מ-60 רכיבים חדשים במנוע כשסוזוקי מכוונים גם להורדת פליטת המזהמים כנדרש וגם להרחיב את טווח היכולת האפקטיבית. אפשר למצוא בדור העדכני של הוי-סטורם בוכנות חדשות, גלי-זיזים חדשים, מיקום חדש למצתים, מערכת פליטה חדשה, מערכת יניקה משופרת, מזרקי דלק חדשים ועוד. התוצאה היא עליה בהספק ובמומנט ל-70 כ”ס ב-8,800 סל”ד ו-6.3 קג”מ ב-6,500 סל”ד.
כך שהמנוע הזה מרגיש עכשיו יותר קליל ושמח ממש לטפס לכיוון הקו האדום. רגע, אבל בספר הרכב של היצרן מבקשים יפה לתת לו זמן אחרי טיפול ההרצה. אז ביקשו.
כיף לפתוח גז עם אופנוע אחרי ק”מ של גלגול עדין. כשהיתרונות של הוי-סטורם מתחילים להתגלות. אופנוע שמתאים לכל משימה ונסמך על התנהגות כביש מדהימה. איך הוא עושה את זה? בפרק הבא. התלונה העיקרית שהולכת ומתבססת, זו נשיכה חסרה בבלם הקדמי. גם לעניין הזה נכנס בפעמים הבאות.

סיום הטיפול הזה מעמיד בפנינו אתגר. הטיפול הבא הוא טיפול החלפת שמן קטן ב-6,000 ק”מ. הטיפול המשמעותי יותר מחכה ב-12,000 ק”מ. האם נצליח להגיע אליו עד שיסתיים זמנו של סוזוקי וי-סטרום 650 אצלנו? יש רק דרך אחת לגלות.
תודה למוסך גילי עוז (ושדי) בהרצליה-פיתוח על הלוקיישן, הקפה והמילה הטובה.