אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן סנה: כל הפרטים נחשפים
ראשי » חדשות » מקלארן סנה: כל הפרטים נחשפים
מקלארן סנה

מקלארן סנה: כל הפרטים נחשפים

קשה אולי להבין את זה בתוך בליל מכוניות העל והקונספט שמתקיף אותנו, אבל הסנה היא הדבר הלוהט ביותר בעולם

אריאל אלסיבוני 07/02/2018

כבר מהרגע שהגיעו התמונות הראשונות, הפרטים הראשונים, היה ברור, מקלארן סנה עומדת להיות משהו אחר. אפילו בסטנדרטים הקיצוניים של חבורת המהנדסים מווקינג. ההרגשה שתמיד קוננה אצלנו, שה-P1 מדהימה ככל שתהיה, צריכה לוותר על המשקל והסרבול (ומעט הכוח) שנותנת לה המערכת ההיברידית. מקלארן צריכה לייצר מכונית נקייה. טהורה יותר.

אז במקלארן חשבו כך גם בערך. ואם יש לך ספק בקשר לתוצאה – הם מתחייבים שמקלארן סנה תנפץ כל שיא מסלול שרשמה ה-P1, לרבות גרסת ה-GTR יורקת האש. ואם החבר’ה במקלארן משחררים ססמאות כאלו, אנחנו מקשיבים. אם יש מישהו שיודע משהו על איך לגרום למכונית לחסל מסלולים בקצב, אלו הם.

מאז הצגתה הראשונית של הסנה, הרבה טענו שמדובר ב-720S משופרת ותו לא. האמת די רחוקה מזה. בסיס השלדה והמנוע בהחלט מגיעים משם. אבל הכיוון אליה התפתחה המכונה הזו לא השאירה זכר למקור. בסיס המונוקוק מקרבון שונה מלפנים, מאחור וקיבל בין השאר גם דלתות חדשות. ככלל, הבסיס הזה שימש כהתחלה עם שתי מטרות ברורות לסיום – יכולת אוירודינמית שלא מוכרת משום מקום אחר ומשקל נמוך. נמוך מאוד.


 

מספיק להסתכל על התמונות בשביל להבין, מקלארן סנה לוקחת את זרימת האוויר ברצינות. נסה למצוא קו אחד שזורם מתחילתה ועד סופה ולא תצליח. מיד תגיע לכונס, שסע, מסיט או פתח שקוטעים את העיצוב לטובת ניתוב אוויר. לפי מקלארן ככה הם התחילו, קבעו צרכים אוירודינמיים ואז הגישו את הפרויקט למעצבים, שימלאו את החסר.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=rBTBlt3pLVo

 

התוצאה היא הצמדה של 800 ק”ג במהירות של 250 קמ”ש. חלק מזה מושג בזכות הכנף האחורית האדירה (אבל לא רק). היא יודעת לנוע בשביל לייצר הצמדה אופטימלית מחד, או האטה משמעותית מאידך. היא שוקלת 4.84 ק”ג בלבד אבל מסוגלת לעמוד בעומס הגבוה פי 100 ממשקלה. סתם פרט אחד קטן בתוך מכונית מטורללת למדי.

מקלארן סנה

 

המשקל הוא לטעמי הפרט המרתק כאן ביותר. מקלארן פשוט גילחו את כל מה שלא צריך, תכננו מחדש את מה שאפשר, במטרה להגיע למשקל נמוך. וזה עבד, הסנה היא מכונית הכביש הקלה ביותר של החברה מאז ה-F1. איך עושים את זה? תסתכל בתמונות, הכיסאות האלו שוקלים רק 3.3 ק”ג. מתג ההנעה, פתיחת הדלתות, החלונות ועוד מרוכזים כולם במרכז הגג, באופן הזה חוסכים במקלרן בחיווט, מחברים ומשקל באופן כללי, סתם לדוגמה. התוצאה? 1,198 ק”ג. פחות מפיאסטה.

מקלארן סנה

 

מנוע ה-V8 שמקורו ב-720S כאמור, מקבל כאן טיפול עמוק. חלקים נעים חדשים, ומערכת ניהול שמפקחת על כל צילנדר בנפרד (בניגוד לכל גדה כמו שהיה נהוג אצל החברה עד היום). התוצאות מרשימות בלשון המעטה, לא פחות מ-789 כ”ס מייצר ה-V8 כפול המגדשים הזה ב-7,250 סל”ד. מומנט? 81.3 קג”מ בין 5,500 סל”ד ל- 6,700 סל”ד. ד”א כבר ב-3,000 סל”ד מייצרת הסנה יותר מ-70 קג”מ. והיא אמורה להיות רועשת מאוד. במקלארן טוענים שבשיוט ב-100 קמ”ש צריך לעזוב את הדוושה בכדי לנהל שיחה…

מקלארן סנה

 

יש עוד אין סוף פרטים במכונה הזו. מערכת המתלים של מקלארן סנה היא גרסה סופר-משודרגת של זו שב-P1. כזו שיודעת להגיב לפני הקרקע לפי תנודתו של בולם אחד. זה עוד חלק שמרחיק מאוד את מקלארן סנה מה-720S ד”א.

מקלארן סנה

 

עוד פרט ועוד פרט. הבלמים הקרמיים עם ששת הבוכנות בקליפרים האדירים מלפנים יכולים להביא את מקלארן סנה מ-200 קמ”ש לעצירה מלאה תוך 100 מטרים בלבד. הצמיגים שפירלי פתחה עבור המכונה הזו שמשתווים באחיזתם לצמיגי סליקס בתנאים יבשים לפי מקלארן. זה פשוט ממשיך וממשיך.

מקלארן סנה

 

מקלארן מדגישים שזו מכונית מסלול עם רישוי כביש, ומתוך חמשת מצבי הנהיגה שלה שניים מיועדים למסלול בלבד. הם פשוט מורידים את מקלארן סנה נמוך, נמוך, למקום בו האוויר שואב אותה לרצפה מלמטה, מדביק אותה לאספלט מלמעלה, מטיס אותה לגבהים מוטוריים חדשים, כאלו שחשבנו שלא נזכה להם כבר בעידן הזה.

מקלארן סנה

 

היא לא זולה, מקלארן סנה, עם תג מחיר של 750,000 פאונד. היא תהיה גם די נדירה עם 500 מכוניות בלבד שייוצרו. כולן כבר נמכרו ד”א. אחת מהן, נמכרה במכירה פומבית ושני המיליון שהכניסה הועברו כתרומה לקרן איירטון סנה. אפשר להבין את כל אחד מהרוכשים. מכונית אדירה, כזו שראויה לשם האדיר שמתנוסס עליה. כזו שגורמת לנו להיזכר למה אנחנו אוהבים מכוניות ונהיגה.

מקלארן סנה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד