סקודה אוקטביה RS 245 נוחתת בישראל. היא אמורה לשלב שימושיות משפחתית, כמו כל אוקטביה, עם ביצועים ויכולת משופרים משמעותית. זו לא רק תוספת של כוח, יש כאן כיול שונה ועוד תופינים. המחיר נקבע על 220,000 שקלים בישראל ושאר הפרטים, לפניכם.
סקודה אוקטביה RS 245 מצוידת במנוע 2 ל’ מוגדש המפיק 245 כ”ס בין 5,000 ל-6,700 סל”ד. עליה של 15 כ”ס לעומת מי שהיה הדגם החזק ביותר של האוקטביה עד להצגתה (ה-230). המומנט שופר גם הוא וה-RS הזו מייצרת 37.6 קג”מ כבר ב-1,600 סל”ד.
בחו”ל ניתן לקבל אותה עם גיר ידני בעל שישה יחסי-העברה. אלינו היא מגיעה עם DSG עם שבעה יחסי-העברה והכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים. יחידת ההנעה המתוארת, לוקחת את סקודה אוקטביה RS 245 מעמידה ל- 100 קמ”ש תוך 6.6 שניות בדרך ל-250 קמ”ש מרביים מוגבלי מחשב.
ד”א, לפי הנתונים הרשמיים של סקודה אין הבדל בביצועים בין הגרסה הידנית לאוטומטית. למרות שהאוטומטית כבדה יותר ב-20 ק”ג (1,465 ק”ג סה”כ) ולמרות ההבדלים בתיבות. תמוה. ואם כבר אנחנו תוהים בקול רם, סקודה לא מספרים על עיבוי או הקשחה של המק’פרסונים מלפנים או המתלה הרב-חיבורי מאחור.
עוד עולה מדפי הנתונים, סקודה אוקטביה RS 245 מקבלת כיול מחדש לעומת אחיותיה הבסיסיות ולדגם ה-230. המפשק מאחור צומח ב-30 מ”מ והגוף כולו יושב 15 מ”מ נמוך יותר. סקודה גם מספרים על דפרנציאל מוגבל החלקה – קבוצת דסקיות נשלטת אלקטרונית, יודעת להעביר את הכוח לגלגל האוחז ביציאה מפניה תחת גז. לטענת סקודה, הסידור הזה יודע להעביר עד 100 אחוז מהמומנט אל גלגל קדמי אחד.
אפשר למצוא מתחת למחלצותיה של ה-RS הזו גם את הדינאמיק שאסי קונטרול (DCC). מדובר בשסתומים נשלטים חשמלית בבולמי-הזעזועים, כאלו שנותנים לנהג אפשרות לבחור בצורת השיכוך. הנהג יכול לבחור בין שלושה מצבים (קומפורט, סטנדרטי וספורט). המערכת יודעת לזהות עומס קיצוני ולעבור למצב ספורט אם היא מזהה צורך בכך.
את המפרט סוגרים אבזור בטיחותי נרחב, נגיעות גימור שראויות לכיתוב RS, חישוקי 19 אינץ’ עם צמיגים נמוכי חתך במידה 35\225 וחלקים שונים בגימור שחור מבריק.