אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יאריס על הכוונת: MG חושפת סופרמיני היברידית
ראשי » חדשות » יאריס על הכוונת: MG חושפת סופרמיני היברידית
MG3

יאריס על הכוונת: MG חושפת סופרמיני היברידית

MG מציגה דור חדש לחלוטין למכונית הסופרמיני שלה MG3 כשהיא מעדיפה להעניק לה מערכת הנעה היברידית על פני חשמלית

אופיר דואק 27/02/2024 צלם: יצרן

אחד האתגרים הגדולים של תעשיית הרכב במעבר להנעה חשמלית הוא ייצור מכוניות חשמליות קטנות שיציעו ביצועים וטווח טובים, אך לא יהיו יקרות מידי. נכון לעתה מתקשות היצרניות, אפילו אלו מסין, לפצח את המשוואה הזו. באופן מעניין, MG שנותנת דגש בשנים האחרונות על קו דגמים חשמלי חדש המיועד לאירופה החליטה לחשב מסלול מחדש כשניגשה לתכנן את הדור הבא של מכונית הסופרמיני שלה.

עם פתיחת תערוכת ג’נבה חשפה MG את הדור החדש של MG3 עם הצהרה שעדין לא אפשרי ומשתלם לייצר סופרמיני חשמלית עממית, לכן הנעה היברידית היא הפתרון הנכון לעת עתה בקטגוריה. מדובר בהצהרה מעניינת שנותנת חיזוק לגישה של טויוטה שמככבת עם היאריס ההיברידית, בזמן שיצרניות כמו פולקסווגן עובדות על פיתוח סופרמיני חשמלית ייעודית.

מבחינה חיצונית ל-MG3 פרופורציות מקובלות לקטגוריה וכך גם המידות, עם אורך כולל של 411 ס”מ ובסיס גלגלים של 257 ס”מ והצהרה על תא מטען שימושי בנפח של כמעט 300 ליטרים. העיצוב מודרני אבל לא יוצא דופן, כשאת עיקר תשומת הלב מושך החרטום המחודד המשתפל מטה המזכיר את דגמי MG מהדור האחרון, כשבמרכז החזית ישנה שבכה גדולה שמזכירה שאין מנוע חשמלי מאחוריה. עיצוב תא הנוסעים מאמץ מראה דומה לזה של ה-MG4 עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן מאחורי גלגל ההגה, מסך רוחבי גדול יותר לתפעול המולטימדיה והמערכות השונו, כולל בקרת האקלים, וחוגה גדולה המשמשת כבורר הילוכים.


 

כאמור, הבשורה המשמעותית של MG3 החדשה היא יחידת ההנעה ההיברידית. מלפנים ישנו מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי הפועל בשיטת מחזור אטקינסון המספק 102 כ”ס ו-13 קג”מ המסוגל להניע את הגלגלים הקדמיים בעת הצורך, אך רוב הזמן הוא משמש כגנרטור על מנת לטעון את סוללת ליתיום-יון בקיבולת של צנועה של 1.83 קוט”ש. לצידו של מנוע הבנזין ישנו מנוע חשמלי בהספק של 136 כ”ס ו-25.5 קג”מ, הרבה יותר מהמנועים החשמליים המקובלים במערכות היברידיות בעלות טעינה עצמאית. המנוע החשמלי מסוגל להניע את הגלגלים במצב פררלי יחד עם מנוע הבנזין כמקובל ברוב המכוניות ההיברידיות, אז מתקבל הספק משולב מרשים של 191 כ”ס.

עם זאת, ברוב הזמן אמור המנוע החשמלי להספק הנעה ישירה כאשר מנוע הבנזין משמש ברקע כגנרטור לייצור החשמל שמזין אותו. זאת הסיבה שבמפתיע מסתפקת MG3 בתיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחס העברה בלבד בהנחה שהמנוע החשמלי מספיק חזק כדי לפצות בזמן הפעולה המשולבת. ישנה גם אפשרות לנסיעה חשמלית בלבד ללא הפעלת מנוע הבנזין כגנרטור, אך לאור קיבולת הסוללה הצנוע הטווח אמור להספיק לקילומטרים בודדים בלבד.

כל המופע הטכנולוגי הזה אמור לספק צריכת דלק ממוצעת של 22.7 ק”מ לליטר, די דומה לנתונים של טויוטה יאריס ההיברידית. מצד שני, MG3 מציגה נתוני ביצועים עדיפים עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-8 שניות ותאוצה מ-80 ל-120 קמ”ש ב-5 שניות, לא רע בהתחשב בעובדה שהקטנה הזו שוקלת 1,300 ק”ג. המהירות המרבית עומדת על 170 קמ”ש. יחד עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות תנסה MG3 לנגוס נתח משמעותי בשוק הסופרמיני האירופאי, שדווקא נמצא בשנים האחרונות, זאת לאחר שהדור הראשון של MG3 לא ממש הצליחה להשאיר חותם ולהוות אלטרנטיבה לדגמים הפופולאריים בקבוצה.

מחברת לוביסנקי יבואנית MG לישראל נמסך כי MG3 החדשה צפויה לנחות בישראל ברבעון השלישי של השנה.

 

MG3 11MG3 11Preview
MG3 13MG3 13Preview
MG3 08MG3 08Preview
MG3 14MG3 14Preview
MG3 09MG3 09Preview
MG3 10MG3 10Preview
MG3 01MG3 01Preview
MG3 07MG3 07Preview
MG3 12MG3 12Preview
MG3 02MG3 02Preview
MG3 03MG3 03Preview
MG3 04MG3 04Preview
MG3 05MG3 05Preview
MG3MG3Preview

MG MG3 NG3 הייבריד סופרמיני סופרמיני היבירידית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד