אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
השושלת ממשיכה: אסטון מרטין ואנקוויש חוזרת ושומרת על מנוע ה-V12
ראשי » חדשות » השושלת ממשיכה: אסטון מרטין ואנקוויש חוזרת ושומרת על מנוע ה-V12
אסטון מרטין ואנקוויש

השושלת ממשיכה: אסטון מרטין ואנקוויש חוזרת ושומרת על מנוע ה-V12

אסטון מרטין מציגה ואנקוויש חדשה הממשיכה את שושלת הדגמים הספורטיביים שלה עם מנועי V12, כשגם ללא עזרת חשמל הוא המנוע ה-V12 החזק ביותר בדגם סדרתי של החברה

אופיר דואק 03/09/2024 צלם: יצרן

בשנה החולפת אסטון מרטין הציפה אותנו בשלל חידושים שגרמו לבלוטות החשק לעבוד שעות נוספות. לצד הצגת צמד דגמי ה-GT העיקריים שלה (ואנטג’ החדשה וה-DB12 בגרסאות קופה וקונברטיבל ודגמי הואליאנט והואלור החד-פעמיים מתפנים באסטון מרטין להציג את מכונית הספורט הבכירה שלהם שתחליף את ה-DBS בת ה-7 (שבעצמה זכתה למהדורת פרידה נחשקת בשנה האחרונה).

היא נושאת ולא בפעם הראשונה את השם ואנקוויש, ואם תרצו ניתן להתייחס אליה בהידור המתבקש כגברת אסטון מרטין ואנקוויש השלישית. הואנקוויש המקורית נולדה בראשית המילניום כדגם הבכיר של החברה שהחליף את ה- V8 ובישר על דור הדגמים החדש שלה על בסיס פלטפורמה מודרנית שעליה נבנו בהמשך הדרך ה-DB9 והואנטג’. היא וחלפה על ידי ה-DBS שהוחלפה על ידי הדור השני של הואנקוויש וכעת השושלת ממשיכה.

כמו בעבר, מדובר במכונית ספורטיבית עם ביצועי על בתצורה קלאסית של מנוע קדמי, הנעה אחורית וללא צמד מושבים סמלי מאחור כמו בדגמי ה-GT העממיים יחסית. הפרופורציות הקלאסיות של חרטון אורך, זנב קצר וגג משתפל נשמרו גם כאן לצד דלתות ה-Swan המסורתיות של אסטון מרטין. העיצוב הוא עוד אבולוציה לקווים המוכרים של אסטון, הפעם אעם שבכה קדמית ענקית ממש שהיא חלק ממשיך לחרטום המודגש, כשיחידות התאורה הראשיות מעט מופרדות יחד עם קו הכנפיים הקדמיות. שום דבר נועז או מפתיע מידי. פשוט כמו שמכונית ספורט מסוגה צריכה להיראות – עדכנית אבל קלאסית.


בניגוד ל-DB12 ולואנטג’ החדשות שהוצגו בשנה החולפת אשר מסתפקות במנוע V8, ובניגוד להערכות המוקדמות יותר, הוואנקוויש שומרת על המורשת כאשר בחרטומה מותקן הגלגול העדכני ביותר של מנוע ה-V12 האייקוני בנפח 5.2 ליטר. למעשה, למעט דגמים החד-פעמיים ביצור מוגבל כמו הואלור והואליאנט אסטון מרטין ואנקוויש תהיה המכונית  היחידה בהיצע של החברה מגיידון עם מנוע V12. הנאמנות לתצורת המנוע ההולכת ונכחדת מעוררת עוד יותר הערכה לאור העובדה שבאסטון ממשיכים להימנע ולהיעזר כמנוע חשמלי כלשהו כדי לסייע לביצועים וגם כדי לרצות את הרגולטורים.

המנוע של אסטון מרטין ואנקוויש החדשה מסתייע רק בצמד מגדשי טורבו שמסוגלים להסתובב במהירות גבוהה ב-15% מבעבר לצד שורת שיפורים במערכתה יניקה, מערכת הזרקה בלחץ גבוה יותר ומערכת קירור משופרת עם קולר שמן חדש ויעיל יותר. התוצאה הסופית היא הספק מרבי שעלה מ-770 כ”ס ב-DBS סופרלג’רה ל-835 כ”ס ו-102 קג”מ הזמינים בין 2,500 ל-5,000 סל”ד, ההופכים את המנוע הזה למנוע ה-V12 החזק ביותר בתולדות אסטון מרטין.

המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד עם שמונה יחסי העברה, ולא צפויה תיבה ידנית כמו בואלור, המוסרת את הכוח לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. נתוני הביצועים הרשמיים הם 3.3 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 345 קמ”ש. שלדת המכונית עשויה כולה מאלומיניום כאשר חלקי הגוף הם מסיבי פחמן ועדין הואנקוויש שוקלת קצת פחות מ-1.8 טון ללא דלק, רמז לכך שלמרות רמת הביצועים הגבוהה עדין מדובר במכונית שנועדה גם להחניף לנהג בזמן שיוט נינוח.

תא הנוסעים לא נסחף אחרי עידן המסכים, יש אמנם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מרכזי, אך רוב הפונקציות העיקריות כולל זו של בקרת האקלים מרוכזות בחוגות ומתגים בקונסולה המרכזית. מעבר לכך הגישה היא אופיינית לאסטון מרטין, עם המון עור איכותי, גימור מוקפד ובלי גימיקים בהנדסת האנוש. אם תרצו ישנו גם סט של 4 מזוודות שנועד למצוא את מקומו בדיוק במקום בו במוכנית רגילה ישנו מושב אחורי.

המפרט הספורטיבי של אסטון מרטין ואנקוויש החדשה כולל מתלים המשלבים בולמים אדפטיביים מתוצרת בילשטיין שהגיעו מה-DB12. בלמים קרבון-קרמיים הינם ציוד סטנדרטי בואנקוויש החדשה, כאשר מלפנים ישנם דיסקים מחוררים בקוטר 410 מ”מ וקאליפרים מאלומיניום בעלי 6 בוכנות, ומאחור דיסקים בקוטר 360 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות. חישוקים מחושלים מאלומיניום בקוטר 21 אינץ’ שחוסכים לא מעט משקל בלתי מוקפץ ואופציה למערכת פליטה מלאה מטיטניום שלצד צליל משודרג חוסכת גם כמעט 11 ק”ג נוספים מהמשקל העצמי.

באסטון מרטין מצהירים כי ייצרו פחות מ-1000 יחידות של הואנקוויש מידי שנה, כאשר מסירות ראשונות יעשו כבר לקראת סוף השנה במחיר שטרם פורסם, אבל צפוי להיות באזור החצי מיליון דולר ויותר מכך. אם זה לא אקסלוסיבי ויקר מספיק עבורכם, תהיו בטוחים שבאסטון עוד יציגו גרסאות ייחודיות בייצור מוגבל על בסיס הואקוויש החדשה – ותהיו בטוחים שבסדנת זגאטו כבר עובדים על כך.

מחברת אוטוארט יבואנית אסטון מרטין לישראל נמסר כי הואנקוויש החדשה תהיה זמינה ללקוחות בישראל במחיר התחלתי של כ-3.5 מיליון שקלים.

Aston Martin Vanquish 2025 18Aston Martin Vanquish 2025 18Preview
Aston Martin Vanquish 2025 17Aston Martin Vanquish 2025 17Preview
Aston Martin Vanquish 2025 15Aston Martin Vanquish 2025 15Preview
Aston Martin Vanquish 2025 12Aston Martin Vanquish 2025 12Preview
Aston Martin Vanquish 2025 13Aston Martin Vanquish 2025 13Preview
Aston Martin Vanquish 2025 10Aston Martin Vanquish 2025 10Preview
Aston Martin Vanquish 2025 09Aston Martin Vanquish 2025 09Preview
Aston Martin Vanquish 2025 14Aston Martin Vanquish 2025 14Preview
Aston Martin Vanquish 2025 11Aston Martin Vanquish 2025 11Preview
Aston Martin Vanquish 2025 08Aston Martin Vanquish 2025 08Preview
Aston Martin Vanquish 2025 05Aston Martin Vanquish 2025 05Preview
Aston Martin Vanquish 2025 07Aston Martin Vanquish 2025 07Preview
Aston Martin Vanquish 2025 06Aston Martin Vanquish 2025 06Preview
Aston Martin Vanquish 2025 03Aston Martin Vanquish 2025 03Preview
Aston Martin Vanquish 2025 04Aston Martin Vanquish 2025 04Preview
Aston Martin Vanquish 2025 02Aston Martin Vanquish 2025 02Preview
Aston Martin Vanquish 2025 01Aston Martin Vanquish 2025 01Preview
Aston Martin Vanquish 2025 16Aston Martin Vanquish 2025 16Preview
Aston Martin Vanquish 2025 19Aston Martin Vanquish 2025 19Preview
Aston Martin Vanquish 2025 20Aston Martin Vanquish 2025 20Preview
Aston Martin Vanquish 2025 21Aston Martin Vanquish 2025 21Preview
Aston Martin Vanquish 2025 22Aston Martin Vanquish 2025 22Preview
אסטון מרטין ואנקווישאסטון מרטין ואנקווישPreview
Aston Martin Vanquish 2025 24Aston Martin Vanquish 2025 24Preview
Aston Martin Vanquish 2025 25Aston Martin Vanquish 2025 25Preview

V12 אסטון מרטין אסטון מרטין ואנקוויש ואקוויש וואנקוויש V112
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד