אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דוהאן, מרקז ומנוף הבלם
ראשי » דו-גלגלי » דוהאן, מרקז ומנוף הבלם

דוהאן, מרקז ומנוף הבלם

השנים עוברות, הצרכים מתעדכנים אבל יש טריקים שלא משתנים

אריאל אלסיבוני 07/11/2019

מארק מרקז הפנומן שבר זה מכבר את שיאו של פנומן אחר. מרקז מחזיק כעת, בין השאר, גם בשיא הניצחנות על הונדה בקטגוריה הבכירה. מי שהחזיק בשיא הזה עד עכשיו, הוא מיק דוהאן, פנומן בזכות עצמו. את מערכת היחסים הארוכה שהייתה לדוהאן עם ה-NSR שלו, אין צורך להציג. 5 אליפויות עולם רצופות עושות זאת בעצמן.

אבל היום אנחנו מתרכזים דווקא בתאונה של דוהאן באסן 1992, זו שכמעט גרמה לכריתה של רגלו הימנית. מהפציעה הזו, דוהאן חזר ענק. הוא אולי הלך כמו ברווז בפיטס, אבל את על המסלול הוא עף כמו נשר, צד אליפות אחר אליפות. בגלל אותה פציעה, מיק דוהאן ביקש להתקין מנוף הפעלה לבלם האחורי באמצעות האגודל על הכידון. מעבר לשימוש המקובל בבלם האחורי, דוהאן הסביר אז בראיונות, שלחיצה על הבלם האחורי עוזרת לו להצמיד את ה-NSR טוב יותר לאספלט בהטיות ולמנוע תנודות מיותרות. זה עבד טוב, וגם אלכס קריוילייה חבר קבוצת הונדה אימץ את המנוף הנ”ל. הטכניקה הנ”ל הפכה מאז לנחלת הכלל.

אם נריץ את התמונה בחזרה לעידן הנוכחי, נגלה שרוכבי MotoGP נתקלים בבעיה חדשה. בחסות היכולת המתקדמת של המכונות, הצמיגים ובכלל, זוויות ההטיה בעולם הגרנד-פרי מופרכות לחלוטין. מסתבר שבפניות ימניות כאלו, עם כריות כף הרגל על הרגלית, קשה עד בלתי אפשרי לתפעל את הבלם אחורי. גם אופנת הרגל השלופה לקראת הפנייה, מקשה על תפעול רציף של הבלם האחורי לקראת פניות ימניות.

דוהאן, מרקז ומנוף הבלם
. רגלית נקייה. דוהאן וה-NSR

 


הפתרון הישן נשלף על ידי ברמבו, לטובת הרוכבים של העידן הנוכחי. רוכבי דוקאטי היו הראשונים להשתמש במנוף על כידון שמאל לתפעול הבלם האחורי. בראיונות שונים הם מספרים על שימוש בבלם האחורי בכדי לשפר את השליטה במפלצות המרוץ שלהם בכל שלבי הפנייה. ברמבו, שמייצרת מערכות בלימה לכל אופנוע על הגריד, מציעה שתי מערכות כאלו. האחת מאפשרת שימוש במקביל ברגלית ובמנוף. השנייה מאפשרת שימוש באופציה אחת לסירוגין. ד”א אף אחד לא ויתר לחלוטין על רגלית הבלם כמו שנאלץ לעשות דוהאן. לו, לא הייתה באמת ברירה…

דוהאן, מרקז ומנוף הבלם
רואים אותה? מסתתרת מאחורי ידית המצמד של דוביציוזו…

 

מארקז הוא האחרון שייוותר על אפשרות שליטה משופרת באופנוע שלו. הוא ניסה את מנוף הבלם עבור אגודל שמאל כבר בעבר. במלזיה הוא עלה לאימון שוב, הפעם עם שני מנופים קלאסיים על הקליפ-און האחד למצמד השני לבלם האחורי. הוא הסביר שהסידור הזה נוח לו מאוד מחד אבל גם הסביר שאלו גישושים ראשונים מאידך. עוד הוסיף, שהוא צריך פתרון כזה בגלל הבעיות שהוזכרו מעלה. לטענתו הוא “מהיר מאוד” בפניות שמאלה בעוד שבפניות הימניות, הוא רק “מהיר” לדבריו. העתקת מקום מנוף הבלם עשויה להיות הפתרון.

לא מספיק מהיר בפניות ימניות לדעתו. אבל עדיין "מצליח" להסתדר...
לא מספיק מהיר בפניות ימניות לדעתו. אבל עדיין “מצליח” להסתדר…

 

אפשר למצוא את המנוף האמור גם בקטגוריות אחרות, בעולם הסופרבייק ועוד. המירוץ אחר שבריר שנייה נוסף, לא עוצר. וכמה נחמד לגלות, שאפילו לבעיות עדכניות, אפשר למצוא פתרונות מעידן אחר.

MOTOGP הונדה מארק מרקז מיק דוהאן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד