אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
גרנד-פרי: משחקי הכס בהילוך גבוה
ראשי » דו-גלגלי » גרנד-פרי: משחקי הכס בהילוך גבוה

גרנד-פרי: משחקי הכס בהילוך גבוה

מאבריק וינאליס החליט – הוא בוחר להצטרף לימאהה. בעקבות החלטתו, עוד כמה חלקים הסתדרו במקומם בפאזל שירכיב את גריד ה- MotoGP בעונת 2017

אלון (סקניה) סקיאנו 17/05/2016

השבוע יצאה הודעה רשמית כי רוכב הסוזוקי, אלוף MOTO3 לשעבר, מאבריק וינאליס יעבור בעונת 2017 לקבוצת ימאהה לצד ולנטינו רוסי. וינאליס קיבל הצעה גם מהקבוצה הנוכחית שלו, סוזוקי, והתלבט רבות אם לשמור להם אמונים. לפני שנתיים, כשאף אחד אחר בקטגוריה הבכירה לא ספר את הצעיר, קבוצת המפעל הרשמית של סוזוקי פתחה לו צוהר ל-MotoGP ובכך נתנה לו הזדמנות על אופנוע מאד מסקרן שמשך לא מעט תשומת לב והוא גמל להם בפודיום במירוץ האחרון בצרפת ובמקום חמישי בטבלת האליפות. הכשרון הגדול של וינאליס סייע לו להאפיל כבר בעונה השניה שלו ב-MotoGP על ביצועי חברו לקבוצה, הותיק הרבה יותר בקטגוריה הבכירה (עונה חמישית) – אליישס אספרגרו. סנטימנטים מאידך, וקריירה מצד שני. וינאליס יקבל הזדמנות לרכב על האופנוע הבולט ביותר בתקופה האחרונה – ימאהה M1, יחליף את אלוף העולם המכהן – חורחה לורנזו, ויהנה מחבר לקבוצה שהוא אגדה בחייו – ולנטינו רוסי. אף רוכב לא יכול לצפות ליותר.

יפריע לרוסי?
יפריע לרוסי?

 

מאבריק יכנס למלא נעליים מאד גדולות. אלו של אלוף העולם 5 פעמים, כולל בעונה הנוכחית – חורחה לורנזו. לורנזו גם נראה מעולה במבחני טרום העונה ומוביל את טבלת האליפות. בימאהה מוטלת על וינאליס אחריות מאד כבדה. לא יהיו עוד תירוצים, עכשיו הספרדי יצטרף להראות שהוא עומד בתחרות מול הטובים ביותר, בחוד החנית, מנצח אותם – ולעשות זאת בכל מירוץ בסדרה הארוכה של 18 מירוצים. מצד שני גם מצופה ממאבריק לא להפריע לולנטינו רוסי לזכות באליפות העולם בעשירית שלו. עליו יהיה להשלים תחילה תקופת הסתגלות לפני שיכבוש את התואר – אליפות העולם. אבל כן, זו העתודה אליה מכוונים ימאהה ליום של “אחרי ולנטינו רוסי”. מאבריק וינאליס, מבחינתם, הוא העתיד והוא אמור להיות זה שינצח את מארק מרקז וההונדה שלו.

מי שכבר לא יעשה את זה הוא דני פדרוסה. אחרי שזכה בסערה בשלוש אליפויות עולם בקטגוריות הקטנות, נשאב ב-2006 הצעיר המבטיח אל קבוצת המפעל של הונדה להיות זה שיחזיר עטרה לראש הכנף האדומה לאחר העזיבה המפתיעה, וההצלחה העוד יותר מפתיעה, של רוסי אל ימאהה. כולם ציפו שדני יציג את היכולת המדהימה שהציג הקטגוריות הקטנות. שם בחמש עונות כבש 3 אליפויות עולם כשהוא זוכה ב- 23 ניצחונות. את התארים האלו השיג כשהוא מכה ללא רחם, שוב ושוב ביריבו המר והממורמר מדרבי, ילד חצוף אחד בשם חורחה לורנזו. אבל מאז 2006, כשהגיע שנתיים לפני לורנזו לזירת הקטגוריה הבכירה, הוא לא מצליח לייצר אליפות בעוד בן ארצו זוכה בה 3 פעמים. אגב, לדני נרשמו עד היום 28 ניצחונות בקטגוריה הבכירה, ללורנזו 42. אבל לשניהם בדיוק אותו מספר פודיומים – 101.


13 שנים של בדידות...
13 שנים של בדידות…

 

מסכן דני. הוזנק לקטגוריה הבכירה בגיל צעיר (21) וציפו כולם כי ההצלחה תימשך ותוך שנים מעטות תארי האליפות יגיעו. אך במעבר מאופנועי ה-250 הקלילים למפלצות הליטר של הקטגוריה הבכירה, התברר כי משקלו הקל (51 ק”ג ביום טוב) הפך מיתרון למגבלה. חלק גדול מהעונות התחיל כשגופו השברירי פצוע. שלא לדבר על כך כי תמיד היה שם כוכב מבריק אחר לצידו בהונדה. היידן שהבריק עבור מחלקת השיווק האמריקאית, סטונר הקילר ועכשיו טירון כמו מרקז שקטף אליפות עולם כבר בעונתו הראשונה. אלו היו 11 שנים מתסכלות עבור דני. אבל וינאליס הודיע הודעה רשמית, וסגר את האופציה של דני לעבור לימאהה. דני ישאר לעוד שנתיים בהונדה ויסגור שם 13עונות על אופנוע קבוצת מפעל ללא אליפות. טוב, גם זה שיא עולם. סוג של שיא.

שאלה מסקרנת נוספת נענתה בנוגע להרכב קבוצת דוקאטי לעונת 2017. מבין שני מהאנדראות נבחר דויציוזו להמשיך לשתי עונות נוספות בקבוצה. האנדריאה השני, יאנונה, יעזוב לטובת לורנזו שיכנס לקבוצה האדומה. השמועה אומרת שהוצע לו חוזה בסוזוקי. בין לבין חתמו שני עולים חדשים מה-Moto2 בקטגוריה הבכירה. יונס פולגר בקבוצת הלווין של ימאהה – טק3 במקום ברדלי סמית’ שיעבור לקבוצת ק.ט.מ החדשה, וסאם לואס ירכב באפריליה, ככל הנראה.

בדוקאטי לא יתגעגעו...
בדוקאטי לא יתגעגעו…

 

נותרו עוד מספר מושבים אטרקטיביים מעטים באליפות היוקרתית מכולן על שני גלגלים. סוזוקי, המושב השני בטק3…אבל השחקנים המרכזיים כבר הסתדרו במקומם – עכשיו אפשר להתפנות ולהתרכז באליפות העונה הנוכחית!

רוצים לקרוא עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il

MOTOGP
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד