אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו הולכת על מימן ותתחיל לשווק מכוניות תא דלק ב-2028
ראשי » חדשות » ב.מ.וו הולכת על מימן ותתחיל לשווק מכוניות תא דלק ב-2028
ב.מ.וו

ב.מ.וו הולכת על מימן ותתחיל לשווק מכוניות תא דלק ב-2028

שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו לטויוטה בפיתוח טכנולוגיית תא דלק מימני עולה שלב, כאשר ב.מ.וו מכריזה כי תתחיל לשווק ב-2028 סדרת דגמים בעלי הנעת תא דלק

אופיר דואק 08/09/2024 צלם: יצרן

לצד המרוץ הפיתוח של תעשיית הרכב אל עבר ההנעה החשמלית, לא כל היצרניות שמות את הביצים בסל אחד ומשקיעות גם בפתרונות הנעה נוספים. טויוטה היא אחת היצרניות הבולטות שמפזרת את הסיכונים שלה, וכפי שראינו לאחרונה בפריז משקיעה לא מעט בכיוון המימן וטכנולוגיית תא הדלק שהיא מהחלוצות בפיתוחו.

אל טויוטה חברה לפני כעשור גם ב.מ.וו, שבעבר כבר ביצע ניסויים ושיווקה באופן מוגבל דגמים בהם מימן שימש כחומר בעירה. במיזם המשותף שלהם מהנדסי שתי החברות עובדים על פיתוח הדור הבא של טכנולוגיית תא הדלק המימני, אך במקביל עם על פתרונות ופריסת תשתית תדלוק במימן.

בסוף השבוע הכריזה ב.מ.וו רשמית כי שוקדת על פיתוח סדרת דגמים בעלי הנעת תא דלק מימני, כאשר הדגם הראשון יצא לשוק בשנת 2028. זה המקום לציין שטויוטה כבר משווקת באופן מוגבל את הדור השני של המיראי בעלת הנעת תא הדלק בשווקים נבחרים בעולם. בזמן זה ב.מ.וו עדין עורכת בשנים האחרונות ניסויים באבות טיפוס של הטכנולוגיה על בסיס דגמים קיימים כמו ב.מ.וו X3.


מדובר בדור השלישי של טכנולוגיית תא הדלק המימני, שלפי שתי החברות לצמצם את גודל ומשקל תא הדלק כמו גם לאפשר גמישות באכסון מכלי המימן ומיקומם בצורה אידאלית ברכב. בטכנולוגית תא הדלק המימני משמש המימן כדי לייצר חשמל בריאקציה כימית עם החמצן שבאוויר, כאשר תוצר הפליטה הוא מים. החשמל המיוצר בתא הדלק מאוכסן בסוללת ליתיום המותקנת ברכב ומזינה את המנוע החשמלי המניע את המכונית.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות לא כולל פיתוח פלטפורמה ייעודית שפותחה מ-0 כדי להתאים לייצור מכוניות תא דלק מימני. בהתאם לכך, הדגם המיועד אותו תציג ב.מ.וו בשנת 2028 גם הוא לא יהיה דגם על בסיס פלטפורמה ייעודית שפותחה במיוחד עבור תא דלק, אלא יהיה על בסיס דגם מפרוטפוליו הדגמים של ב.מ.וו שיעבור הסבה לשימוש בשיטת ההנעה החדשה. המטרה של ב.מ.וו תהיה להציע דגם ספציפי במגוון של גרסאות הנעה שיאפשר בחירה בין הנעה קונבנציונלית, היברידית נטענת, חשמלית וגם בהנעת תא דלק. סביר להניח שיהיה מדובר בדגם בתצורת קרוסאובר שיציע יותר מקום כדי לאכלס את מערכת ההנעה ומיכלי המימן.
האם הדור הבא של טויוטה סופרה וב.מ.וו Z4 יונע באמצעות תא דלק? לא היינו בונים על כך.

FCEV ב.מ.וו טויוטה תא דלק תא דלק מימני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד