אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
MG3 היבריד במבחן דרכים: על עוצמה וחיסכון
ראשי » מבחני דרכים » MG3 היבריד במבחן דרכים: על עוצמה וחיסכון
MG3

MG3 היבריד במבחן דרכים: על עוצמה וחיסכון

בניסיון השלישי שלה בקטגוריית הסופרמיני מביאה MG3 בשורה בזכות יחידת הנעה היברידית מתקדמת שאמורה להוכיח שמכונית חסכונית יכולה להיות גם ביצועיסטית. האם זה מצליח לעבוד?

יובל לוי 02/03/2025 צלם: יובל לוי

נחנו חייבים להודות, שמשהו ממש דגדג לנו לקראת המבחן של MG3 החדשה. ככה זה, כשיצרנית מציעה סופרמיני עם קרוב ל-200 כ”ס, קשה לנו, בתור חובבי נהיגה, להישאר אדישים. בטח כשהצהרת היצרן מבטיחה “רוח של הנאה מנהיגה” אנחנו כבר הופכים לחסרי סבלנות.

מצד שני, במכונית היברידית עסקינן של מותג עם שם וסמל בעל שורשים מערביים, אבל יסודות שנמצאים כבר שנים בשנחאי. ההתקדמות של תעשיית הרכב הסינית היא עצומה, אבל אחת מהקטגוריות בהן היא טרם הצליחה להשתוות לאירופאים וליפניים היא קטגוריית מכוניות הסופר מיני.  הוט-האצ’ במסווה של רכב חסכוני? הנוסחה הזו בהחלט לא שגרתית.

הדור השלישי של מכונית הסופרמיני של MG הגיע לאחרונה לישראל, כשהוא משווק עם מערכת הנעה אחת ובשתי רמות גימור: Comfort ו-Luxury שאותה קיבלנו למבחן הדרכים. יש לגרסה זו כמה פריטים לא אופיינים לז’אנר כמו וריפוד משולב עור, מצלמת 360 מעלות וחימום למושבים ולהגה – פריט אבזור חריג בקטגוריית הסופר-מיני. וזה רק הופך את העסק למעניין יותר כאשר לוקחים בחשבון תג מחיר של 129 אלף שקלים (1,000 שקלים יותר מגרסת ה-Comfort). מחיר שהוא מצד אחד בליבה של הקטגוריה, אך מצד שני נמוך בכמעט 10,000 שקלים מהמתחרה ההיברידית העיקרית בקבוצה טויוטה יאיריס (להבדיל מסוזוקי סוויפט שמחירה דומה אבל היא לא באמת היברידית).


 הפרופורציות של MG3 נאמנות באופן כללי לצללית סופרמיני הקלאסית. בחזית, פנסים צרים שמתחתיהם שבכה קדמית גדולה יחסית שמצאה את מקומה על הפגוש הקדמי בעל המראה המוחצן. הפרופיל הצדי חושף קו מכסה מנוע גבוה – כנראה בשל דרישות בטיחות עדכניות – שגורם לחישוקי ה-16 אינץ’, מידה שבעבר הייתה שמורה להוט האץ’ אמיתיות, להיראות פתאום צנועים יחסית. החלק האחורי נאה למדי, סולידי יותר ביחס לחזית, והוא כולל יחידות תאורה המיישרות קו עם שפת העיצוב העדכנית של המותג.

תא הנוסעים של MG3 משרה אוויר נעימה הודות לאיכות חומרים טובה ביחס לקטגוריה, עם תשומת לב למשטחים שעלולים לפגוש את ידי הנהג או הנוסע שלצידו. לוח המחוונים הדיגיטלי קומפקטי והוא עמוס בנתונים, חלקם מוצגים בגופן קטן מדי כמקובל בעדה הסינית. מסך המולטימדיה הרחב מציע ממשק נוח, אם כי לא מודרני במיוחד, כשמתחתיו הותקנו פקדים לטובת שליטה נוחה יותר על פונקציות עיקריות, כולל גישה ישירה וחשובה למסך בקרת האקלים, וזה טוב.

המושבים הקדמיים ברמת גימור זו מציעים כאמור חימום, פינוק נדיר בקטגוריה, אבל היינו מוותרים עליו לטובת אפשרות כיוון מרחק לגלגל ההגה שהיעדרו עלול להקשות על חלק מהנהגים למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית. משענת היד בין זוג המושבים הקדמיים מכסה על תא אחסון, ובורר ההילוכים הסיבובי אולי מרשים מבחינה ויזואלית, אך מעט פחות נוח בתפעול. שקעי  USB-C ושקע 12 וולט יוודאו שלנהג ולנוסע לא יאזל החשמל בסוללה של המכשיר הנייד.

המושב האחורי מציע מרחב סביר לקטגוריה, עם מרווח ברכיים נדיב יחסית, אך מרווח ראש שעלול להיות מעט מצומצם לגבוהים. האבזור האחורי מפתיע לטובה ביחס למקובל והוא כולל בין היתר תאורה אישית, שקע טעינה ופתחי מיזוג. תא המטען בנפח 293 ליטר מציע פתח העמסה רחב יחסית, ארבע נקודות עיגון ותא שימושי מתחת לרצפתו.

על הכביש
מערכת ההנעה ההיברידית של MG3 היא מערכת החדשה שפיתחה MG (אותה ניתן למצוא גם ב-ZS החדשה) והיא מכונה Hybrid+. הסימן + מרמז שלא מדובר במערכת היברידית סטנדרטית, אלא שיש לה פלוס. זה הזמן להיכנס לעובי הקורה, אבל בלי לסבך יותר מידי. מדובר למעשה במערכת היברידית המבוססת על חמישה רכיבים עיקריים: מנוע בנזין, מנוע חשמלי, גנרטור, סוללה ותיבת הילוכים אוטומטית. מנוע הבנזין, בנפח 1.5 ליטר הוא בעל ארבעה צילינדרים, כשהוא מייצר 102 כ”ס ב-6,000 סל”ד ו-13 קג”מ ב-4,500 סל”ד גבוהים, שמייצרים ‘רצועת כח’ צרה יחסית. שימו את העובדה הזו בצד, אנו עוד נחזור אליה. נעבור למנוע החשמלי. הוא מספק מעל 50% מההספק, 136 כ”ס ליתר דיוק, כאשר ההספק המשולב עם מנוע הבנזין עומד על 194 כ”ס. ההספק הזה הופך את MG3 לאחת המכוניות החזקות בקטגוריית הסופרמיני שמשווקות בישראל.

תיבת ההילוכים שמחוברת למנוע הבנזין היא אוטומטית בעלת שלושה יחסי העברה בלבד. הסוללה, בקיבולת 1.83 קוט”ש, מאפשרת נסיעה מלאה על חשמל בלבד לטווחים קצרים. מה שמייחד את המערכת הוא שבנוסף למצב החשמלי המלא היא מסוגלת לפעול במצב היברידי רגיל (פרארלי) שבו מנוע הבנזין והמנוע החשמלי עובדים יחד, או במצב בו מנוע הבנזין עובד כדי לספק כוח למנוע החשמלי להנעת הגלגלים ומשמש כגנרטור להטענת הסוללה. בנוסף מנוע הבנזין יכול להניע את הגלגלים ולטעון את הסוללה בו זמנית.

עד כאן על הנייר, אבל איך העסק הזה עובד על הכביש? כצפוי מרכב היברידי עם מנוע חשמלי חזק, המנוע החשמלי מספק משיכה מיידית מרשימה, ומנוע הבנזין משלים את התמונה בהמשך, עם זמן תגובה איטי יותר. אבל יש כאן “אבל” משמעותי. במידה ותרצו לקבל מה-MG3, ביצועים מקסימאליים, תהיו צריכים שני דברים. הראשון הוא כמובן שבסוללה ישאר מספיק חשמל. הדבר השני הוא לנהוג במהירות שבין 80 קמ”ש ל-100 קמ”ש או במהירות שבין 140 קמ”ש ל-160 קמ”ש. מדוע? כי יחסי ההעברה הארוכים של ההילוכים (הראשון מסתיים ב-105 קמ”ש והשני ב-165 קמ”ש) לא מאפשרים למנוע הבנזין להיות ברצועת הכח הצרה שלו ולספק את מלוא כוחו בכל רגע נתון. במידה וכל הכוכבים הסתדרו, תהנו מתאוצה מרשימה. אם אזל החשמל בסוללה או שאתם לא במהירות ה”נכונה”, לא תרגישו את כל 194 הסוסים שרשומים במפרט.

נהיגה בכביש המהיר סיפקה תחושת ביטחון, עם רמת בידוד רעשים טובה יחסית. בכבישים מפותלים התנהגות הכביש הייתה צפויה ומאוזנת, אך יחסי ההעברה קצרים יותר, פעולה מהירה יותר של תיבת ההילוכים ואפשרות להעברת ההילוכים באופן ידני, בהחלט היו יכולים לשדרג את חווית הנהיגה. צריכת הדלק נעה בין 15 ל-20 קילומטר לליטר, תלוי בסגנון הנהיגה – נתון מרשים בהחלט לרכב עם ביצועים כאלו.

סיכום
MG3 ההיברידית מציעה הצעה ייחודית בשוק הרכב הישראלי: שילוב של ביצועים טובים, אבזור נדיב יחסית לקטגוריה וצריכת דלק נמוכה. למרות הכוח והביצועים, היא לא ספורטיבית או בעלת אופי שכזה, שכן חובבי נהיגה ספורטיבית עשויים להתאכזב מתיבת ההילוכים האיטית בעלת שלושת יחסי העברה ש”מסרסת” מעט מהפוטנציאל של מנוע הבנזין. גם הסוללה, למרות היותה בעלת קיבולת גדולה ביחס לקטגוריה, קוטעת את החגיגה כשהיא מתרוקנת. התוצאה הסופית היא מכונית סופר מיני מרווחת, ויעילה שמציעה עוצמה של הוט-האצ’ (אך לא בהכרח את החוויה המלאה) ומתומחרת באופן תחרותי ביחס למתחרה ההיברידית העיקרית והחלשה משמעותית.

MG3 Luxury – תעודת זהות
מנוע:
1,498 סמ”ק היברידי, הספק: 102 כ”ס ב-6,000 סל”ד, מומנט: 13 קג”מ ב-4,500 סל”ד, הספק משולב: 194 כ”ס, תמסורת: אוטומטית, 3 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 256.5 ס”מ, משקל: 1,308 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 8 שניות, מהירות מרבית: 170 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 22.7 ק”מ לליטר, מחיר: 129 אלף שקלים

MG3 2025 06MG3 2025 06Preview
MG3 2025 01MG3 2025 01Preview
MG3 2025 11MG3 2025 11Preview
MG3 2025 15MG3 2025 15Preview
MG3 2025 14MG3 2025 14Preview
MG3 2025 12MG3 2025 12Preview
MG3 2025 10MG3 2025 10Preview
MG3 2025 13MG3 2025 13Preview
MG3 2025 09MG3 2025 09Preview
MG3 2025 04MG3 2025 04Preview
MG3 2025 17MG3 2025 17Preview
MG3 2025 05MG3 2025 05Preview
MG3 2025 08MG3 2025 08Preview
MG3 2025 03MG3 2025 03Preview
MG3 2025 02MG3 2025 02Preview
MG3 2025 07MG3 2025 07Preview
MG3 2025 16MG3 2025 16Preview
MG3MG3Preview

Hybrid + MG MG3 MG3 היבריד סופרמיני היברידית קטנה היברידית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד