אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
KGM רקסטון (מבחן דרכים): SUV בטעם של פעם
ראשי » מבחני דרכים » KGM רקסטון (מבחן דרכים): SUV בטעם של פעם
KGM רקסטון

KGM רקסטון (מבחן דרכים): SUV בטעם של פעם

הרקסטון נותר מאחרוני רכבי הפנאי שמציעים יכולת שטח אמיתית והילוך כוח במחיר שפוי. לאחרונה הוא זכה למקצה שיפורים נוסף וזו סיבה טובה לרדת איתו שוב לשטח

אופיר דואק 11/05/2025 צלם: אופיר דואק

KGM רקסטון הזכיר לי את מה שהפך כבר לעובדה. כידוע, רכבי הפנאי השתלטו על שוק הרכב בעולם בעשור וחצי האחרון, אך באופן אירוני רק מעטים מהם מציעים אופציה להנעה כפולה ויכולת שטח מסוימת  – שנדרשת עבור מי שתרבות הפנאי שלו גם בשטח, ולא מתקיימת בשטחים עירוניים. מן הצד השני, עלתה הדרישה במקביל לרכבי שטח קשוחים רבי יכולת והילה כשיש מי שמוכנים לשלם לא מעט כסף עבורם וגם עבור הפשרות שהם דורשים בחי היום יום.

ומה עם מי שרוצה גם וגם? גם יכולת להתנהל בצורה נוחה ובטוחה עם כל המשפחה על הכביש וגם להתרחק בשטח משבילי גישה בהם עוברים גם רכבי ליסינג. כאן האופציות המוצעות מצומצמות למדי. בסופו של דבר, גם קרוסאוברים עם יכולת שטח גבוהה יחסית כמו סובארו פורסטר ודאצ’יה דאסטר הם עדין קרוסאוברים. נמוכים מידי, פגיעים מידי ונטולי הילוך כוח שמבדיל אותם מהדבר האמיתי.

פעם היו בסביבה לא מעט דגמים שענו על הצורך הזה. קראו להם SUV, “ג’יפ עירוני” או כל מיני הגדרות שונות לרכב שיכול לבצע את אותן משימות נזכרות לעיל. היום, אם אין לכם קרוב לחצי מיליון שקלים לשים על לנד קרוזר או רצון להיראות בטנדר אין לכם ממש אופציות שיענו על הצרכים הללו. למעט הרקסטון. KGM רקסטון.


שינויים בהדרגה
הרקסטון נולד לפני כמעט 25 שנה בשיא פריחת רכבי ה-SUV. אבל בעוד כולם התרככו או נעלמו, הוא נשאר עצמאי בשטח כאחד הדגמים המזוהים והמוצלחים ביותר של סאנגיונג שבזמן הזה עברה לא מעט תהפוכות עד שהפכה להיות KGM. הדור הנוכחי של הרקסטון הוצג בשנת 2017 וכמקובל אצל סאנגיונג עבר תהליך השבכה עם השנים. פה חיזוק למנוע, שם תיבת הילוכים חדשה וכך הגענו למהדורה העדכנית שעם המעבר לבעלות קבוצת KG זכה לשורת עדכונים נוספת.

הפעם מדובר בשיפור לאיכות החיים הכוללת, מעבר לשינויי עיצוב קלים שבאים לידי ביטוי ביחידות תאורת לד מודרניות ושבכה קדמית בולטת ובוהקת שבאה לשדר מראה יוקרתי על פני תדמית קשוחה של רכב שטח מסוקס. תא הנוסעים התרענן עם מערכת מולטימדיה עדכנית, חומרים איכותיים יותר ורשימת אבזור שכוללת בגרסה הבכירה שבחנו גם פינוקים כמו מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים. ישנם גם 9 כריות אוויר וכמה שיפורי בטיחות שעוד נגיע אליהם. התוצאה הסופית אכן מודרנית יותר, ועדין פשוטה יחסית לתפעול בין היתר כי המסך המרכזי לא עמוס באופציות ותפריטים כמו במכוניות רבות כיום. באופן מפתיע השליטה על מערכות הבטיחות ואופציות שונות נעשית דרך מתגים על גלגל ההגה עם תצוגה במסך הקטן שבלוח המחוונים. בחירת הצבעים הבהירה מוסיפה לתחושת האווריריות בתא הנוסעים, אם כי הייתנו מוותרים על גימור תפירת המעויינים דמוי העור שמרגיש מצועצע.

מתחת למכסה המנוע KGM רקסטון ממשיך לעשות שימוש במנוע הטורבו דיזל הוותיק בנפח 2.2 ליטר שמלווה אותו מזה כעשור, אך התחזק והשתדרג עם השנים, כאשר הוא עומד בתקינה האירופאית המחמירה והספקו עומד כיום על 202 כ”ס ו-45 קג”מ בריאים. שדרוג נוסף אותו קיבל הרקסטון הוא מעבר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה שמגיעה מיונדאי והחליפה את התיבה הקודמת מתוצרת מרצדס שלה 7 הילוכים.

השילוב הזה עובד בצורה יעילה בהתנהלות יום-יומית. תיבת ההילוכים יודעת למצות את גמישות המנוע. היא לא תמיד מהירה בתגובותיה, אך היא תוריד בלי בעיה שנים או שלושה הילוכים בעת הצורך  בצורה חלקה. הרקסטון מצליח להפתיע בשיוט כשהוא מרגיש נינוח בהילוכים הגבוהים עם בידוד רעשים מוצלח. הסתגלות לאופי הנינוח תשתלם גם בצריכת הדלק, כשאין בעיה לחלץ כ-11 ק”מ לליטר מרשימים לרכב מגודל שכזה.

שינוי שנראה אולי שולי לכאורה, אבל בעל חשיבות גדולה קשור למערכת ההיגוי של הרקסטון. ברמת הגימור הבכירה קיבל הרקסטון הגה בעל תגבור כוח חשמלי. שינוי הפך את מלאכת ההיגוי ברקסטון לקלה ונעימה יותר, בטח כאשר מדובר בתמרוני חניה או בנהיגה בשטח – שיפור משמעותי שבעלי רקסטון ידעו להעריך. המעבר לתגבור חשמלי אפשר גם להוסיף מערכות בטיחות אקטיביות עדכניות הנדרשות כיום, בהן מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב שתפקדה היטב. שני שינויים אלו הופכים את המהדורה העדכנית של הרקסטון לידידותית יותר לנהג. מעבר לזה KGM רקסטון נותר על הכביש פחות או יותר כפי שהיה. אם זוכרים שמדובר ברכב גבוה וכבד יחסית ונוהגים בו בהתאם, כלומר במוד הנינוח מתקבל רכב נעים בשיוט שלא מרגיש מסורבל מידי. את החבילה משלימים נוחות נסיעה טובה בשילוב השימושיות שמתקבלת מתא נוסעים ומאובזר מרווח לחמישה נוסעים, פלוס אופציה להסעת שני נוסעים מזדמנים בהנחה שויתרתם על גלגל חלופי בגודל מלא.

הקלף שמביא איתו KGM רקסטון בא לידי ביטוי מעבר לכביש. לרקסטון תצורה נדירה בימנו של מרכב נפרד על גבי שלדת סולם. יש לו מערכת הנעה כפולה לא קבוע עם שילוב חשמלי והילוך כוח. בנוסף, באים לסייע לנהג גם נעילת דיפרנציאל אחורי הפועלת באופן אוטומטי ומערכת בקרת ירידה במדרון. זה אומר שמתחת למראה המעודן ופגושי הפלסטיק יש כאן SUV בטעם של פעם, בקטע הטוב.

כמה טוב? לשם כך הצטרפנו במהלך המבחן לטיול של “מועדון רקסטון ישראל” – מועדון עבור בעלי רקסטון לדורותיהם המקיים פעילויות שונות, הדרכות נהיגה וטיולים עבור חבריו ונהנה מתמיכת היבואן. את הטיול הוביל מדריך מאתר השטח הישראלי והתייצבו אליו כעשרה בעלי רקסטון מכל הדורות על משפחותיהם, כאשר כמעט כולם היו סטנדרטים לחלוטין. המסלול כלל נסיעה בתוואי שמורת טבע נחל תבור וטיפוס אל שבשבות הרוח הצופות על העמק, מה שכלל שבילים ברמת עבירות גבוהה מאשר יוכלו להתמודד איתה רוב רכב הקרוסאובר, אבל לא ממש אימצו את הרקסטון שהתגלגל בנינוחות ושידר שאפשר גם להעלות את הקצב אם נרצה ללא בעיה.

החלק המאתגר במסלול היה הירידה הטרשית ליבניאל שדרשה שימוש בהילוך כוח בסיוע מערכת בקרת הירידה במדרון, ירידה תלולה אותה הצליח הרקסטון לתקל בקלילות מפתיעה שלא דרשה הרבה מעבר לכיוון ההגה לנתיב הנכון. גם התוואי של נחל יבניאל על התלוליות והחריצים שבו אפשרו לרקסטון להפגין את מהלך המתלה שלו ואת יעילות הורדת הכוח לקרקע. לא מדובר כאן באתגרי עבירות קיצוניים, אבל מדובר שרכבי “פנאי” אחרים כבר היו משאירים עליהם את פגושיהם המעוצבים.

סוף מסלול
כאמור בתחילת הכתבה, KGM הוא זן שונה ונכחד מהנוף המוטורי. רכב SUV משפחתי שיודע להציע את כל היתרונות השימושיים של התצורה, יחד עם יכולת שטח אמיתית ואפילו פוטנציאל שיפורים למטיבי הלכת. השיפור העקבי שעובר הרקסטון הופך אותו כיום לחבילה שלמה מאי פעם, עם תא נוסעים מודרני יותר ומערכות בטיחות עדכניות. הוא אמנם ירגיש אמנם פחות נמרץ וקליל על הכביש כמו רכבי קרסואובר מקבילים בגודלם עם מנועי בנזין, אבל כפיצוי הוא מציע יכולות שטח נאה עבור המטיילים המשפחתיים הודות למבנה הבסיסי ומערכת ההנעה היעילה. עבור מי שירצה להגיע רחוק יותר הרקסטון מספק בסיס טוב לשיפורים כשעם מיגון, צמיגים מתאימים והגבהה קלה יוכל הרקסטון להפתיע לא מעט כלים מסוקסים ויקרים בהרבה. כאשר גרסת ההנעה הכפולה הבסיסית עולה כמו רכבי קרוסאובר 7 מושבים קטנים יותר, יש כאן גם עסקה מעניינת.

KGM רקסטון 4WD פרימיום– תעודת זהות
מנוע: 2,157 סמ”ק, טורבו-דיזל, הספק: 202 כ”ס ב-3,800 סל”ד, מומנט: 45 קג”מ ב-1,600-2,600 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, שמונה הילוכים. הנעה כפולה לא קבועה, בסיס גלגלים: 286.5 ס”מ, משקל: 2,180 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.7 שניות, מהירות מרבית: 184 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 11.5 ק”מ לליטר, מחיר: 300 אלף שקלים

KGM REXTON 2.2 4WD 06KGM REXTON 2.2 4WD 06Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 07KGM REXTON 2.2 4WD 07Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 14KGM REXTON 2.2 4WD 14Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 12KGM REXTON 2.2 4WD 12Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 11KGM REXTON 2.2 4WD 11Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 13KGM REXTON 2.2 4WD 13Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 10KGM REXTON 2.2 4WD 10Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 08KGM REXTON 2.2 4WD 08Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 09KGM REXTON 2.2 4WD 09Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 15KGM REXTON 2.2 4WD 15Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 02KGM REXTON 2.2 4WD 02Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 03KGM REXTON 2.2 4WD 03Preview
KGM רקסטוןKGM רקסטוןPreview
KGM REXTON 2.2 4WD 04KGM REXTON 2.2 4WD 04Preview
KGM REXTON 2.2 4WD 01KGM REXTON 2.2 4WD 01Preview

KGM KGM רקסטון SUV סאנגיונג רקסטון רקסטון רקסטון 4X4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד