אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח שני): שגרה משפחתית
ראשי » גריד » BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח שני): שגרה משפחתית
BYD סיליון 7

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח שני): שגרה משפחתית

בחודש השני שלו אצלנו בדקנו כיצד BYD סיליון 7 משמש כרכב משפחתי יום-יומי, עם כל המשימות השגרתיות המתלוות לכך, יחד עם חוות דעת של המשפחה עצמה

יובל לוי 18/12/2025 צלם: אוברדרייב

כשה-BYD סיליון 7 הגיע למערכת אוברדרייב למבחן ארוך טווח, כבר היה לי מושג או שניים על הרכב. בכל זאת, כבר פגשתי אותו מספר חודשים קודם לכן לביצוע מבחן דרכים מקיף שכלל כמה מאות קילומטרים של נהיגה מגוונת. חולה הגה כמוני מגיע לרכב חשמלי סיני תמיד עם מטען של ציפיות וחשדנות, וכפי שקראת במבחן עצמו  BYD סיליון 7 הפתיע אותי לטובה בלא מעט תחומים. כן, גם בתחום הדינאמי. אבל רכב לא באמת נבחן רק ביומיים וכמה מאות ק”מ של נהיגה ראשונה. הוא נבחן לאורך זמן. בחיים האמיתיים.

כך שעכשיו בפגישה השניה שלנו  BYD סיליון 7 היה הרכב “שלנו” בבית ולא רכב מבחן מזדמן. זה אומר רכב ששימש בבוקר בדרך לבית הספר, בערב להשלמות מהסופר, בסידורים של שישי, בכבישים הפקוקים, בכבישים הפתוחים, בחניות הצפופות, בקניות בקניון עם החניון המעצבן, בנסיעות קצרות וגם בארוכות. בשלב מסוים הפסקנו לדבר עליו והוא פשוט היה שם. זה בדיוק הרגע שבו החלטתי לקחת צעד אחורה ולתת לסקירה הזו זווית שונה שהיא פחות אני והצרכים שלי כמי שיושב מאחורי הגה, אלא כזו שמשקפת יותר את האנשים שחיים איתי בתוך הרכב הזה.

אישתי, למשל, לא מבינה כלום במכוניות. באמת. לא מותגים, לא הנעות, לא גרסאות. היא כן מבינה בתחושה וביוקרה, והיא כן יודעת מתי משהו איכותי ועשוי טוב. בפעמים הראשונות כשישבה לצידי, הדבר הראשון שהיא ציינה היה השקט. לא “שקט של רכב חשמלי”, אלא שקט כללי. “מרגיש רגוע פה”, היא אמרה, “כאילו הכול בחוץ קצת נרגע”.


ממושב הנוסע היא התחילה לשים לב לפרטים שאני לפעמים מדלג עליהם או כבר נראים לי טריוויאלים: איך הדלת נסגרת, איך שום דבר לא מקרקש, איך לא צריך להרים קול כדי לדבר. בלי לדעת מחירים ובלי להשוות לדגמים ספציפיים, היא זרקה לי משפט שחזר על עצמו בווריאציות שונות: “זה מרגיש לי כמו רכב יקר”. לאורך השנים היא נסעה לצידי במכוניות מבחן יוקרתיות ויקרות שעולות יותר מכפול, אבל היא לא הרגישה כאן פשרה. להפך. “יש פה משהו רגוע יותר”, היא ניסחה את זה, “פחות מתאמץ להרשים”.

אחרי כמה ימים היא לקחה את הסיליון 7 לבד לסיבוב סידורים. היא לא ניגשה אליו בהתלהבות מיוחדת, אולי להיפך. מבחינתה, זה רכב גדול, אולי גדול מידי, וכאן כבר הייתי סקרן באמת. מדובר ברכב גדול משמעותית מהמשפחתית הקומפקטית אליה היא רגילה, והחשש היה שם. כשהיא חזרה, מיד עשיתי סיבוב סביב הסיליון 7 כדי לוודא שלא התווספה שום שריטה, והחשש התפוגג. הדבר הראשון שהיא ציינה לא היה על הכח או התנהגות הכביש, אלא על זה ש”קל לנהוג בו”. לא במובן הטכני, אלא בהתנהלות. ההגה, הדוושות, והתגובה של הרכב ברורה: “יש ממש תחושה של קלילות, לא הרגשתי בנהיגה עצמה שזה רכב גדול”, היא אמרה.

“נוח גם להכנס אליו ולצאת ממנו”. היא שמה לב לגובה המושב ולדלתות שנפתחות בזווית נוחה. “זה לא אוטו מעייף”, היא אמרה אחרי יום של סידורים. בעיר, היא הרגישה שהיא שולטת בו יותר ממה שציפתה. מצד אחד הוא גדול, מצד שני תנוחת הנהיגה הגבוהה נותנת תחושה טובה של המיקום על פני הכביש. היא כן התלוננה לא פעם על הראות לאחור שהיא לא אידיאלית (בכל זאת, עיצוב דמוי “קופה”). “בלי המצלמות הייתי מתעצבנת”, היא הודתה, “אבל איתן זה ממש פשוט”.

המצלמות, אגב, סייוע לא רק בענייני של חניה. היא השתמשה בהן גם ביציאה ממקומות צפופים, בסופר, ובמצבים שבהם שדה הראייה לא אידאלי. מבחינתה זו לא טכנולוגיה מתקדמת או שורה במפרט, אלא משהו שמוריד ממנה עומס. מה שעניין הוא שהיא כמעט לא דיברה על המולטימדיה, על תפריטים או על פונקציות. כנראה שרובן המוחלט פשוט מיותר עבורה. גם התאוצה החזקה לא עניינה אותה, אלא העובדה שיש כוח כשצריך. “אני משתלבת בתנועה בלי לחשוב פעמיים”, היא הסבירה. לא תחושת ריגוש, אלא תחושת ביטחון.

לעומת אשתי שהתרשמה מהיכולות ברמה הפרקטית, הבת שלנו, בת ה-12, חוותה את BYD סיליון 7 בצורה הרבה יותר אינטואיטיבית. לא היה לה אכפת מהמותג, מהמחיר או מהקטגוריה. הדבר הראשון שהיא שמה לב אליו היה המרחב. לא רק מקום לרגליים, אלא התחושה הכללית. “זה מרגיש כמו רכב לנסיעות ארוכות”, היא אמרה, גם כשנסענו עשר דקות בלבד.

היא שמה לב לדברים שילדים שמים לב אליהם: שאפשר להניח דברים במשענת היד שבגב המושב האחורי, שנוח לשבת כשמשעינים את גב המושב האחורי עוד לאחור, שיש מרחב לזוז בו. גם הגג הפנורמי עשה את שלו. לא בקטע של “וואו”, אלא פשוט בזה שיש אור. “זה לא מרגיש סגור”, היא אמרה. כשהגיעה התאוצה, שם היא התעוררה. בכל פעם שהאצתי חזק שמעתי את הצחקוק שלה מאחור. מבחינתה, זה היה שילוב של כח חזק ומיידי. “זה מצחיק”, היא אמרה, “מרגישים את זה בבטן”. צודקת. גם נסיעות ארוכות עברו עליה אחרת. פחות תלונות, פחות “מתי מגיעים”. היא שמה לב שאפשר לדבר בלי להרים קול, ושאפשר לשמוע מוזיקה כמו שצריך. אלה דברים שילדים לא תמיד יודעים להסביר, אבל מרגישים.

ככל שהזמן עובר, אני מבין שלמרות הכח והתנהגות הכביש שהפתיעה אותי מאד לטובה, BYD סיליון 7 לא נבנה קודם כל כדי לנסות ולרגש חולי הגה. הוא נבנה כדי להקל על חיי היום-יום. וכשאני רואה את אישתי יוצאת רגועה מהרכב, ואת הבת שלי מחייכת מאחור, למדתי עוד כמה דברים עליו.

חשוב לציין שיש לו חסרונות. הראות לאחור דורשת הסתגלות, הטווח בפועל תלוי באופי הנהיגה, ועם המנועים האלו ורגל כבדה על הדוושה הימנית, הוא יכול להצטמצם משמעותית. גם הבלימה הרגנרטיבית לא מספיק חזקה לטעמי, גם כשהיא במצב המלא שלה. אבל בחיים האמיתיים, הדברים האלו כנראה מתגמדים מול התחושה הכללית. בזמן שהיה אצלנו, BYD סיליון 7 לא משך תשומת לב אלא פשוט הפך לחלק אינטגרלי מחיי היום יום שלנו. על הדרך אני חושב, יצא מהזמן הזה מבחן הדרכים הכי רלוונטי שכתבתי אי-פעם.

BYD סיליון 7 אקסלנס
מנוע: צמד מנועים חשמליים, 23,000 סל”ד, הספק משולב: 531 כ”ס, מומנט משולב: 70.1 קג”מ, תמסורת: אוטומטית ישירה, בסיס גלגלים: 293 ס”מ, משקל: 2,510 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.5 שניות, מהירות מרבית: 215 קמ”ש, טווח נסיעה ממוצע (מבחן החודש): 441 ק”מ, מחיר: 263,000 שקלים

מרחק נסיעה חודשי:  1,098 ק”מ
מרחק נסיעה מצטבר:  14,668 ק”מ

 

BYD BYD סיליון 7 מבחן ארוך טווח סיליון 7 סיליון 7 מבחן ארוך טווח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סאן יאנג סופר דיוק 125 חוזר בדור חדש

סאן יאנג סופר דיוק 125 חוזר בדור חדש

מרצדס חוגגת 80 ליונימוג עם גרסה מפלצתית וחד-פעמית

מרצדס חוגגת 80 ליונימוג עם גרסה מפלצתית וחד-פעמית

ג’ילי סטאריי פלאג-אין (מבחן דרכים): כוכב חוזר

ג’ילי סטאריי פלאג-אין (מבחן דרכים): כוכב חוזר

אגדת הדקאר של מיצובישי חוזרת לחיים

אגדת הדקאר של מיצובישי חוזרת לחיים

ימאהה MT09 Y-AMT (רכיבה ראשונה): כן זה אוטומט

ימאהה MT09 Y-AMT (רכיבה ראשונה): כן זה אוטומט

אנקור Series 1: התחיה של לוטוס אספרי

אנקור Series 1: התחיה של לוטוס אספרי

הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד