בישראל החלה בשבוע שעבר BYD לשווק את הדולפין הקומפקטית כחלק מממתקפת הדגמים של היצרנית הסינית על השוק המקומי. בעודנו מתרשמים מהדולפין, בסין ממשיכה BYD להרחיב את היצע הדגמים שלה, כשהפעם מצטרף למבחר קרוסאובר קופה חדש בעל מראה ספורטיבי בשם סונג L. השם סונג משייך את הדגם החדש לקו הדגמים הנושא את שם קיסרי סין וכולל גם את דגמי אטו, האן וטאנג המוכרים גם לנו. סדרה זו היא מעט יותר יוקרתית מאשר סדרת ה-Ocean העממית יותר הכוללת בין היתר את הדולפין, את הסיל שתגיע בסוף השנה.
ואם זה סוף סוף סוף עושה לכם סדר, אז BYD תדאג לבלבל אתכם שוב שכן השם סונג משמש אותה בסין עבור קרוסאובר גדול יותר מהאטו 3, אשר צפוי גם הוא להגיע לישראל הסוף השנה תחת השם סיל U. רגע, העניינים מסתבכים עוד יותר כאשר סונג L החדשה מתבססת על פלטפורמת e3.0 של דגמי הסיל והדולפין, בשונה מסונג/סיל U הבנוי על פלטפורמה ישנה יותר.
לא משנה מה היה שמו של הסונג, בסופו של דבר מדובר בקרוסאובר נאה ומרשים, בעל צללית נמוכה המזכירה את זו של קיה EV6 ואחוריים בעלי דמיון לדגמי הפנאי של פורשה וקופרה. מדובר בקרוסאובר גדול למדי שאורכו 484 ס”מ, רוחבו 195 ס”מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 293 ס”מ נדיבים. זה אומר שהוא ארוך ב-9 ס”מ, רחב ב-3 ס”מ ובעל בסיס גלגלים רוך ב-4 ס”מ בהשוואה לטסלה מודל Y.
מה שיותר מעניין הוא שהעיצוב והממדים זהים כמעט לחלוטין לדגם בשם N7 השייך לדנזה, מותג היוקרה של BYD בשוק הסיני שהוקם במקור בשיתוף עם דיימלר עד ש-BYD רכשה גם את חלקה. BYD לא פרסמה נתונים טכניים על סונג L החדש אבל לא נופתע אם הוא יציע מפרט דומה לזה של ה-N7. דנזה N7 מוצע בגרסאות של מנוע חשמלי בודד (308 כ”ס) או שני מנועים והנעה כפולה (522 כ”ס), סוללת בלייד בקיבולת של 91.4 קוט”ש המאפשרות טווח של למעלה מ-600 ק”מ וטכנולוגיית טעינה מהירה של עד 250 קילוואט.
BYD סונג L תיחשף במלואה בתערכות הרכב בצ’נגדו שתיערך בסוף חודש אוגוסט, כאשר בסין יחל השיווק ברבעון האחרון של השנה עם מחיר יעד התחלתי של 200 אלף יואן שהם קצת יותר מ-27 אלף דולרים. כרגע לא ברור אם ומתי תגיע סונג L גם למערב ואלינו, אבל לאור תוכניות ההתרחבות של BYD זה כנראה יקרה מהר מכפי שאנחנו חושבים.