אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
BYD אטו 2 (השקה עולמית): תהליך התבגרות
ראשי » מבחני דרכים » BYD אטו 2 (השקה עולמית): תהליך התבגרות
BYD אטו 2

BYD אטו 2 (השקה עולמית): תהליך התבגרות

בדיוק כאשר מחירי המכוניות החשמליות עולים, מגיעה BYD אטו 2 כדי לספק אלטרנטיבה נגישה ומעט קטנה יותר למי שמחפש קרוסאובר משפחתי. באופן מעניין, יש לה גם כמה יתרונות מול אחותה הגדולה

אופיר דואק 06/02/2025 צלם: אופיר דואק, יצרן

קרוסאוברים סיניים חשמליים הם המוצר המבוקש ביותר בשוק הרכב הישראלי בשנתיים האחרונות. בהתאם לביקוש, חדשות לבקרים נוחתים כאן עוד דגמים ומותגים סיניים שמציפים את השוק המקומי שהופך להיות תחרותי מאי פעם. רוב הדגמים משתייכים לסגמנטי הגודל המשפחתיים בטווחי הגדלים מתואמי קיה ספורטאז’ ויונדאי טוסון ועד לתואמי טסלה מודל Y הגדולים יותר. עשרות דגמים שמוצעים ללקוח המבולבל בטווח מחירים שבין 170 ל-220 אלף שקלים ומעט צפונה משם.

אלא שגל ההתייקרויות בשוק הרכב הישראלי, בין היתר בזכות שינויי המיסוי, דחף מעלה את רף הכניסה עבור הקטגוריה ובכלל. זה אומר שדגמים חשמליים פופולאריים שהחלו את דרכם בארץ במחיר של כ-150 אלף שקלים כבר נמצאם בטריטוריה עם מחיר פתיחה שכבר נמצא באזור של 180 אלף שקלים.

אל הואקום הזמני הזה אמורים להיכנס בקרוב דגמי קרוסאובר קטנים וזולים יותר, בדיוק כמו BYD אטו 2 שלפניכם המוצגת בתזמון אידאלי לשינויים בשוק. בטח בהתחשב בעובדה שמדובר באחות קטנה לאטו 3, שבשנתיים האחרונות הובילה את הכניסה המוצלחת של BYD לשוק הישראלי בהיותה המכוניות הנמכרת ביותר בישראל. פוטנציאל ללהיט נוסף מכיוונה של BYD?


להתייחס לאטו 2 קודם כל מכיוון המחיר אמנם מתבקש, בטח לאור המתרחש בשוק, אבל מעט מסיט את תשומת הלב מכך שלא מדובר כאן במכונית תקציב שנועדה למלא חלל. זהו דגם שיש לו חשיבות גדולה עבור BYD בשוק האירופאי שבסופו של דבר צריך ומעריך רכבים קומפקטיים. במציאות שבה קצב מגמת ההתחשמלות נבלם, דגמים חשמליים קומפקטיים הם המצרך הנחוץ כדי להגביר מחדש את הזרם.

השם אטו 2 נבחר עבור השוק האירופאי (בסין המכונית מוכנה בכלל יואן אפ) כדי לייצר הקשר ברור לאטו 3, אך למעט הסמנטיקה הקשר בין שתי המכוניות רחוק. מבחינה מיצובית, אטו 2 היא מעיין גרסת קרוסאובר על בסיס הדולפין. הפלטפורמה דומה וכוללת את הטכנולוגיה העדכנית של BYD ובתחום זה אומר סוללת בלייד שמובנית כחלק מרצפת הרכב (Body To Cell), יחידת הנעה חשמלית משולבת ומשאבת חום כדי לחסוך באנרגיה הנדרשת לחימום.

מבחינת המידות, אטו 2 מתמקמת במקום טוב באמצע על הרצף הקומפקטי עם אורך של 431 ס”מ ובסיס גלגלים של 262 ס”מ, כאשר הגובה מתנשא ל-167.5 ס”מ. זה אומר שהיא קצרה ב-14 ס”מ מאטו 3, כך שהיא לא כך כך קטנה בפני עצמה. כדי לקבל פרופורציות, אלו מידות דומות לאלו של ניסאן קשקאי מהדור הראשון. בפועל הודות לרצפה השטוחה של המכונית המרחב בתא הנוסעים מספק בהחלט עבור ארבעה מבוגרים ונפח של 400 ליטרים בתא המטען מספיקים כדי להפוך את אטו 2 לתחליף ראוי ומספק למכונית משפחתית עבור זוג צעיר ועירוני.

הפרקטיות היא רק שחקן משני כאן לתפיסה הכוללת של המכונית ביחס לאחותה הגדולה. למרות שהיא קטנה וצעירה יותר, אטו 2 היא מכונית הרבה יותר בוגרת בגישה ובביצוע שלה. תא הנוסעים הוא המחשה טובה לכך. ה-DNA המוכר של BYD נמצא גם כאן. זה אומר שילוב של מסך ראוי המשמש כלוח מחוונים, שקיבל סוכך קטן מעליו לשיפור הראות בשמש ישרה, לצד מסך גדול ומסתובב במרכז המרכז את תפעול רוב המערכות הרכב. מצד שני, ישנפ מתגים פיזיים לתפעול מיידי של הפונקציות החיוניות על הקונסולה המרכזית שאמנם דורשים הסטת מבט, אבל גוזלים הרבה פחות מיקוד מאשר נבירה במסך. ותודה למהנדסי BYD שעדין חושבים שתפעול של המגבים והאורות ממנופים מאחורי גלגל ההגה הוא פתרון הגיוני.

מה שבולט יותר הוא האופי והמראה של תא הנוסעים, שהוא נטול גימיקים עיצוביים כמו מיתרים צבעוניים וידיות פתיחת דלתות מתחכמות. באטו 2 הלכו מתכנני תא הנוסעים על כיוון שמרני הרבה יותר, צבעוני הרבה פחות עם שילוב של חומרים ותחושת איכות גבוהה יותר מהאחות הגדולה באופן מוחשי וטוסבה בפני עצמה. אמנם לא כל הפלסטיקה נעימה למגע ובצבע השחור השולט מעט קודר (תהיה אופציה גם לשילוב צבעים בהיר), אבל גם בהשוואה לדולפין מדובר בתא נוסעים שמרגיש הרבה יותר אירופאי.

גם חיצונית השתדלו המעצבים לא התחכם יותר מידי. יש כאן אלמנטים מוכרים האופיינים לדגמי קרוסאובר, שבכה אטומה וקורה C “צפה” עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות את סמארט. ועדין אין כאן היסחפות סינית מוכרת למחוזות המוחצנים. גם הבחירה בחישוקי 17 אינץ’ עם צמיגים בחתך 60 היא הרבה יותר הגיונית, ואפילו מצליחה להשתלב בצורה נעימה עם קווי העיצוב.

הבגרות הזו ממשיכה גם לדרך בה BYD אטו 2 נוסעת. מנוע חשמלי המספק 170 כ”ס שאולי לא נשמעים הרבה בעידן החשמלי, אבל הם מעל ומעבר עבור קהל היעד, כשהם מסתייעים במשקל עצמי של פחות מ-1.6 טון במציאות שכל קרוסאובר חשמלי מגרד את ה-2 טון. לאטו 2 יש מספיק כוח עבור רוב המשימות והתאוצות הדרשות, וגם יכולת ההורדה של הכוח לכביש היא טובה, כשמערכת בקרת המשיכה נאלצת להתערב ולסייע רק על כבישים רטובים בסחיטת מצערת מלאה במצב ספורט. ישנם שני מצבי רגנרציה עם הבדל זניח בינהם, אך במצב הגבוה הפעולה מורגשת יותר מאשר בדגמי BYD אחרים, ועדין לא מספיקה כדי לאפשר נהיגה בדוושה אחת.

האופי הנעים של יחידת הנעה מצטרף לבידוד רעשים טוב, הודות לצמיגי האנקוק ייעודים לרכב חשמלי, כשרק מעל 100 קמ”ש מתחילים להישמע רעשי רוח. המתלים מעט רכים בכיולם, אך לרוב מספקים תחושב מרוסנת בטווח השימוש הסביר עם יכולת שיכוך טובה כל עוד לא מתקלים שיבושים עמוקים במהירויות גבוהות, כשליכולת לסנן מפגעים קטנים תורמת גם הבחירה בצמיגים בעלי חתך גבוה יחסית. שלא במפתיע, ההיגוי קל ונטול תחושה (גם במצב ספורט), אך מדויק יחסית וניכר שאטו 2 משדרת לנהג יותר ביטחון ונינוחות תחת עומס

ומה לגבי הטווח? בגרסה בה נהגנו מצוידת BYD אטו 2 בסוללה צנועה של 41.5 קוט”ש האמורים להספיק ל-312 ק”מ בנסיעה משולבת. מה שיספיק למי שגר בסביבה עירונית ויכול להרשות לעצמו עמדת טעינה ביתית. זה לא מספיק כדי לבטל את חרדת הטווח, ולכך תספק מענה גרסת טווח ארוך שתוצג בעוד מספר חודשים עם 420 ק”מ על הנייר. יכולת הטעינה המהירה היא בקצב של 110

מבחינת BYD בישראל, אטו 2 שתגיע ארצה ברבעון השלישי של השנה היא המכונית הנכונה בזמן הנכון. מכונית שבפני עצמה מפגינה עוד מדרגת התקדמות של BYD ומהווה אלטרנטיבה ראויה, יעילה ושימושית לקרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר נמוך מזה של הדגמים הגדולים יותר שהולכים ומתייקרים. המחיר בישראל הוא עדין בגדר נעלם, אך ניתן להניח שישמר בידול מוחשי מהאטו 3. לצד זאת בזמן ששאלת המחיר עדין פתוחה, בולט כי BYD אטו 2 מצליחה להעניק תחושה גם בוגרת ושלמה יותר מאחותה הגדולה וזו נקודה גדולה לזכותה, וגם לזכות BYD.

הכותב היה אורח חברת BYD בספרד

BYD אטו 2 – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 170 כ”ס, מומנט: 29.5 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 262 ס”מ, משקל: 1,570 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.9 שניות, מהירות מרבית: 160 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 16 קוט”ש ל-100 ק”מ, מחיר משוער: 160 אלף שקלים

BYD ATTO 2 2025 03BYD ATTO 2 2025 03Preview
BYD ATTO 2 2025 01BYD ATTO 2 2025 01Preview
BYD ATTO 2 2025 04BYD ATTO 2 2025 04Preview
BYD ATTO 2 2025 05BYD ATTO 2 2025 05Preview
BYD ATTO 2 2025 09BYD ATTO 2 2025 09Preview
BYD ATTO 2 2025 20BYD ATTO 2 2025 20Preview
BYD ATTO 2 2025 21BYD ATTO 2 2025 21Preview
BYD ATTO 2 2025 19BYD ATTO 2 2025 19Preview
BYD ATTO 2 2025 16BYD ATTO 2 2025 16Preview
BYD ATTO 2 2025 17BYD ATTO 2 2025 17Preview
BYD ATTO 2 2025 18BYD ATTO 2 2025 18Preview
BYD ATTO 2 2025 02BYD ATTO 2 2025 02Preview
BYD ATTO 2 2025 22BYD ATTO 2 2025 22Preview
BYD ATTO 2 2025 06BYD ATTO 2 2025 06Preview
BYD ATTO 2 2025 07BYD ATTO 2 2025 07Preview
BYD ATTO 2 2025 08BYD ATTO 2 2025 08Preview
BYD ATTO 2 2025 10BYD ATTO 2 2025 10Preview
BYD ATTO 2 2025 11BYD ATTO 2 2025 11Preview
BYD אטו 2BYD אטו 2Preview
BYD ATTO 2 2025 13BYD ATTO 2 2025 13Preview
BYD ATTO 2 2025 14BYD ATTO 2 2025 14Preview
BYD ATTO 2 2025 15BYD ATTO 2 2025 15Preview

BYD BYD אטו 2 אטו 2 אטו 2 השקה אטו 2 מבחן דרכים קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד