אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M3 – הנה 4 דגמים שלא הגיעו לייצור
ראשי » מגזין » ב.מ.וו M3 – הנה 4 דגמים שלא הגיעו לייצור

ב.מ.וו M3 – הנה 4 דגמים שלא הגיעו לייצור

לכבוד 30 שנה להצגת ה-M3 הראשונה, ב.מ.וו מזכירים לנו כמה פרוטוטייפים שלא הגיעו לייצור. מי אמר שלגרמנים אין חוש הומור?

אריאל אלסיבוני 27/09/2016

דמיין לרגע שאתה עובד בחברה שבונה את אחת ממכונות הנהיגה המוערכות בעולם (במקרה הזה ב.מ.וו M3). והן שם מסביבך פזורות כל הזמן. מה אתה עושה? אתה מתחיל לשחק בעבודה…

ואם יש משהו שמשותף לכל הרביעיה הזו זה העניין הזה. יש מסביבנו לא מעט M3 אמרו לעצמם עובדי חטיבה M של ב.מ.וו – למה לא להשתעשע איתן? למה לא באמת. וזה, האופן די מפתיע, למרות האופי הרציני והמחושב שאנחנו מייחסים לגרמנים בד”כ, בדיוק מה שהם עשו. ועדיין עושים במשך ארבע עשורים כבר.

ב.מ.וו M3
יש כאן מלא M3 בואו נשחק איתן…

 

ב.מ.וו E30 M3 טנדר (1986)


העולם התלהב מאוד עם הצגתה של ה-M3 הראשונה ומסתבר שגם ברחבי מפעל ב.מ.וו התלהבו ממנה לא פחות. ג’קוב פולשק (ראש מחלקת אבות הטיפוס ב-M) החליט שחייבים מכונית שאפשר יהיה להסיע איתה חלקים ומכונות ברחבי המפעל. אז הוא והצוות שלו לקחו את אחד מאבות הטיפוס של ה-M3 קונברטיבל, והפכו אותו לטנדר. פולשק מסביר שזו היתה הבחירה הנכונה לפרויקט, כי לדגם ללא הגג היו חיזוקים מבניים שהפכו את הבניה לקלה יותר.

בתמונות אפשר לשים לב שלטנדר הזה אין את התפיחות האופייניות בבתי הגלגלים היות ואלו לא הורכבו על גופו של האבטיפוס הזה. במקור גם היה לטנדר את מנוע ה-M3 המוגבל שיועד לשוק האיטלקי (שני ליטרים) עם 192 כ”ס. אבל מאוחר יותר דאגו החבר’ה ב-M לפנק את עצמם עם המנוע הרגיל של ה-M3, 2.3 ליטרים עם 200 כ”ס.

bmw-m3-16bmw-m3-16Preview
bmw-m3-7bmw-m3-7Preview
bmw-m3-6bmw-m3-6Preview
bmw-m3-4bmw-m3-4Preview

 

המכונית הזו המשיכה לטייל במפעל ולשרת את העובדים במשך 26 – מראה שגם כשהחבר’ה האלו בונים משהו בשביל הצחוק, הוא מחזיק מעמד.

 

ב.מ.וו  M3 קומפקט (1996)

מישהו בב.מ.וו M חשב שזה יהיה רעיון טוב לייצר מכונית שתהווה כרטיס כניסה זול יחסית לעולם של M. מנהל סדנת M שפיקח על הבנייה של המכונית הזו אומר היום שבמידה מסויימת זו אמורה היתה להיות ה-M2 של השנים ההן – אם היתה מגיעה לייצור.

ואכן הקומפקט הקטנה והקלה יותר (ב-150 ק”ג) מה-M3 אמורה להיות מכונית מעניינת מאוד לנהיגה. הם הרכיבו בה את מנוע ששת הצילנדרים עם 321 כ”ס – וקיבלו מכונית קשוחה יותר, קלה יותר ומהירה יותר מה-E36 M3. אם היא היתה מגיע לייצור סדרתי היא היתה מקבלת מנוע מוחלש יותר, כי לפי החבר’ה שבנו אותה – המכונית הזו היתה קצת יותר מדי מהירה ותזזיתית.

bmw-m3-9bmw-m3-9Preview
bmw-m3-8bmw-m3-8Preview
bmw-m3-2bmw-m3-2Preview
bmw-m3-15bmw-m3-15Preview

 

ב.מ.וו M3 טורינג (2000)

המכונית הזו נבנתה מסיבה פשוטה – ב.מ.וו באמת תכננה לייצר אותה. פולשק מספר שהיה חשוב לחטיבת M להוכיח שאפשר לייצר את ה-M3 טורינג (סטיישן) בקלות יחסית על בסיס של סדרה 3 טורינג רגילה. עניין טכני לגמרי וחטיבת M עמדה בו בהצלחה.

אחד הנושאים שעמדו על הפרק היתה התאמת הדלתות של הסדרה 3 טורינג הרגילה לבתי הגלגלים הגדולים של ה-M3. אחרי השלב הזה היתה אמורה ה-3 טורינג להגיע לסדנת M להתקנת החלקים המיוחדים לה. אבל למרות שהצליחו במשימה שהועמדה בפניהם – ה-M3 טורינג לא הגיעה לייצור.

bmw-m3-18bmw-m3-18Preview
bmw-m3-11bmw-m3-11Preview
bmw-m3-5bmw-m3-5Preview
bmw-m3bmw-m3Preview

 

ב.מ.וו M3 טנדר (2011)

אחרי שהטנדר הראשון פרש עם למעלה מרבע מאה של שירות ברחבי המפעל, היה צריך לבנות אחד חדש. טנדר עם מנוע V8 – קלאסי. כמו בראשון גם בזה בחרו המהנדסים של M בדגם עם גג פתוח כבסיס לפרויקט – מאותן הסיבות.

הבנייה של הפרוטוטייפ הזה החלה כמו הטנדר הראשון – בלי שום רעיון גרנדיוזי מאחוריה. בשלבים מתקדמים יותר של הבנייה מישהו בב.מ.וו שם לב שה-1 באפריל מתקרב ובחברה החליטו להשתמש בטנדר הזה בשביל למתוח את הציבור. תמונות של ‘ניסויים’ שלו בנורבורגרינג צולמו והעולם היה כמרקחה.

bmw-m3-10bmw-m3-10Preview
bmw-m3-3bmw-m3-3Preview
bmw-m3-12bmw-m3-12Preview
bmw-m3-17bmw-m3-17Preview

 

ב.מ.וו גם טרחו להוציא הודעה רישמית לעיתונות שמתארת את הטנדר החדש כ-“בעל 420 כ”ס עם יכולת לסחוב 450 ק”ג”. וגם לא פחות חשוב – הם ציינו שהטנדר הזה קל ב-50 ק”ג מ-M3 קונברטיבל רגילה ושניתן לפרק את גג הטרגה ולחסוך עוד 20 ק”ג. למרות שבסוף ההודעה לעיתונות נחשף שזו מתיחה לכבוד ה-1 באפריל יש לא מעט אתרים שנפלו בפח הזה. הטנדר הזה מסתובב עד היום במפעל של חטיבה M ובניגוד לקודמו הוא קיבל גם רישוי כביש.

מי אמר שאין לגרמנים חוש הומור?

M3 ב.מ.וו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד