אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: ב.מ.וו M1 פרו-קאר
ראשי » מגזין » לאכול את הלב: ב.מ.וו M1 פרו-קאר

לאכול את הלב: ב.מ.וו M1 פרו-קאר

ב.מ.וו M1 פרו-קאר, שיועדה למירוצים, עברה רסטורציה מושלמת וגורמת לנו לאכול את הלב

אמיר אלסיבוני Amir Elssibony 26/06/2019

על הגרסה המיוחדת הזו של ב.מ.וו M1 חתום ברוס קנפה. זוכרים את ברוס קנפה? אז אתם כבר יודעים שהבחור מתמחה ברסטורציה של מכוניות שרוב אוכלוסית העולם לא זוכה להתקרב אליה, שלא לדבר על לפרק אותה לגורמים. אבל אותו קנפה מסיים עכשיו רסטורציה מושלמת של ב.מ.וו M1 פרו-קאר – אחת מ-40 המכוניות שיועדו להשתתפות במירוצים והציגו הספק גבוה יותר ומכלולים משופרים.

ואם הסיפור של המכונה הזה לא מספיק מיוחד, אז בוודאי תשמחו לשמוע שהמכונית הספציפית הזו, מספר 31, שימשה כמכונית גיבוי לסדרת המירוצים המפורסמת של ב.מ.וו ולמעשה לא עלתה על המסלול מעולם. ב.מ.וו הסבו אותה למכונית כביש רגילה ומכרו אותה. זו הפרו-קאר היחידה מהסדרה הזו שעברה הסבה כזו – מה שהופך אותה לנדירה בין נדירות.

ב.מ.וו M1
נדירה בין נדירות

 

שוטטות


אז מספר 31 מצאה את עצמה עוברת כמה ידיים. היא נמכרה בראשונה ללקוח גרמני בשנת 1979. ב-1983 קנה אותה אספן אמריקאי. לאחר שהצליח אותו אספן להשיג אישורי ייבוא ולהעלות אותה לכביש היא התגלגלה ברחובות ארה”ב.

מהמסלול לכביש ובחזרה
מהמסלול לכביש ובחזרה

 

עד לאמצע שנות התשעים היא היתה בשימוש ואף הופיעה במפגשים ותערוכות ואז הועברה לאחסנה. ב-2012 היא חזרה לכביש ולא מעט זמן אחר כך הגיעה לסדנה של ברוס קנפה, בכדי לעבור רסטורציה מושלמת אבל לא רק.

רסטורציה מושלמת
רסטורציה מושלמת

 

לעבודה

מטרתה של הרסטורציה היתה כפולה. קודם כל להחזיר את ה-M1 הזו למצב חדש לחלוטין ועל הדרך להחזיר לה את החלקים שהוסרו ממנו לפני כל אותן שנים בב.מ.וו, להפוך אותה בחזרה להיות פרו-קאר.

בשביל להשיג את המטרות הללו, פירקו בקנפה את המכונית הזו לגורמים. בזמן ההרכבה מחדש, אותם חלקים שהפכו אותה ממכונית מסלול למכונית כביש – הוחלפו בחזרה לחלפים מקוריים של ב.מ.וו M1 פרוקאר – הכול בכדי להחזיר אותה למצב הראשוני שלה, לייעוד לשמו נבנתה בפעם הראשונה.

ללא רבב
ללא רבב

 

החלקים הללו כוללים את חלקי הגוף של הפרו-קאר עם בתי גלגלים רחבים יותר והכנף האדירה מאחור, את גלגל ה-BBS  המיוחדים (אום בודד), כל חלקי המיתלה והעברת הכוח ואפילו המראות. רק את הבלמים המקוריים לא הצליח לאתר קנפה והוא התקין במקום קליפרים של ברמבו שיועדו במקור לפורשה 962 ודיסקים שהגיעו מפורשה 935. לא מקורי אבל אנחנו יכולים לחיות עם זה.

מאיפה שלא מסתכלים...
מאיפה שלא מסתכלים…

 

המנוע נבנה מחדש גם הוא כמובן (וגם תיבת ההילוכים הידנית בת חמשת המהירויות). הוא מפיק כעת 414 כ”ס ו-49.3 קג”מ. הפרו-קאר המקוריות הפיקו משהו כמו 470 כ”ס (לעומת 277 של M1 רגילות) כך שהפרו-קאר של קנפה יצאה קצת חלשה. אבל באמת, באמת, שלא אכפת לנו (ולא נזכיר גם שגרסאות מוגדשות של המנוע הזה חצו את קו ה-800 כ”ס במסלול).

מושלמת
מושלמת

 

מכונית מירוץ, שהפכה למכונית כביש והפכה בחזרה למכונית מסלול תוך כדי רסטורציה שהפכה אותה לחדשה לחלוטין. הביטו בתמונות, לא לאכול את הלב?

אנחנו מעריצים את ברוס קנפה. נקודה.
אנחנו מעריצים את ברוס קנפה. נקודה.

 

 

 

 

M1 ב.מ.וו ברוס קנפה. רסטורציה שיפוץ
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד