כשאנחנו רואים מכונית על מהעבר, כמו פורשה 959 הזו, אנחנו מביטים בהערכה אבל לא חושבים שהיא או שכמותה יכולות להציע באמת משהו היום מול מכונית על מודרנית. שלא תבינו אותנו לא נכון, אנחנו מוכנים לאבד את רוב חלקי הגוף בשביל F40 אבל אין לנו ספק שמכוניות על מודרניות מהירות יותר. אז על זה רצינו לדבר, כי ה-959 הזו ספציפית יכול לבייש מכוניות על מודרניות ועוד שניה תבין למה.
לברוס קנפה יש היכרות עמוקה מאוד עם פורשה 959 מאז שהוצגה והוא האדם היחיד באמריקה פחות או יותר שמוסמך על ידי פורשה לשחזר אותן. החברה של קנפה יודעת לעשות הכול פחות או יותר. מלשחזר מכוניות יקרות מאוד וישנות מאוד, דרך הטיפול השוטף בהן וכלה במסחר בדגמים של בדיוק מוצאים ביד2.
הרומן של קנפה עם פורשה 959 ארוך מאוד והלבנה הזו שאתה רואה בתמונות היא המכונית הפרטית שלו. הוא משפר אותה לאורך שנים ומציע את חבילות השיפורים שהוא מפתח על המכונית האישית שלו ללקוחותיו. אז מה כל-כל מיוחד ב-959 הזו?
כיאה למכונית בבעלות אדם שמתפרנס מרסטורציה ורסטו-מוד היא נראית חדשה לגמרי, אבל החלק המעניין ביותר כאן הוא המנוע. לעומת 450 כ”ס המקוריים, חבילת השיפורים של קנפה ל-959 מפיקה באוטו הזה לא פחות מ-763 כ”ס ו-87.7 קג”מ. בשביל לייצר את הכוח הזה מבטל קנפה את מגדשי הטורבו המדורגים המקוריים, מתקין שני מגדשים גדולים וחדשים שעובדים באופן מקביל.
כמובן שזה לא הכול ויש כאן גם מערכת הצתה חדשה לגמרי ומערכת הזנת דלק שונה וכמובן שהחלקים הפנימיים במנוע עוברים התאמה ובנייה מדויקת מחדש ויש מצמד אחר ומערכת פליטה שנבנית במקום בעבודת יד ועוד ועוד ועוד.
גם גלגלי המגנזיום (שעשויים באמת ממגנזים כאן, כן?) מותאמים לצמיגים מודרניים וקנפה השליך את מערכת המיתלים המתכווננת המקורית ושם ארבעה בולמים עם קפיצי טיטניום עליהם בכל פינה. הרשימה די ארוכה. קנפה לא מספרים כמה עולה הטיפול הזה, אבל אנחנו די בטוחים שזול זה לא ויש לנו הרגשה שזה שווה כל שקל. זו נראית לנו הפורשה 959 הכי נכונה ומסודרת בעולם.
שווה להתסכל בתמונות על איכות הגימור, על רמת העבודה, על איך שנראית מכונית שעוד מעט חוגגת 30. את כל העור בתא הנוסעים ייצרו בקנפה מחדש והכול נראה מקורי ומדויק כמו שיצאה מהמפעל.
רק אחרי שמניעים אותה ונותנים גז אפשר להבין את גודל השינוי שעברה, עם תאוצה ל-100 תוך 2.4 שניות ומהירות מירבית גבוהה יותר מ-370 קמ”ש, המכונית הזו תבייש בקלות (ועם לא מעט סטייל אם יורשה לנו להוסיף) גם 918 חדשה, לפחות בקו ישר.