אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הטבלה כן משקרת
ראשי » דו-גלגלי » הטבלה כן משקרת

הטבלה כן משקרת

הספקולנטים הגדולים בעולם לא היו יכולים לנחש שרגע לפני מירוץ אמצע העונה, כך תיראה טבלת האליפות. בואו נצלול פנימה ונבין עד כמה מפתיע מצב הנקודות הנוכחי

אלון (סקניה) סקיאנו 14/07/2016

כשישנם מספר שינויים טכניים שנכנסים לתקנות בבת אחת, קשה להבין מה תהיה ההשפעה שלהם על מצב הטבלה. עונת 2016, לפחות בחציה הראשון, לא יכולה להיראות מפתיעה יותר. אחד השינויים הטכניים המשמעותיים ביותר הוא השימוש במחשב ניהול מנוע (ECU) אחיד לכל הרוכבים. המשמעות היא כי לרוכבי המפעל הבכירים שנהנו עד כה משימוש במחשבים יקרים ומשוכללים, אבד היתרון הטכנולוגי – או במילים אחרות אבדו להם מספר קמ”ש בתנאי אחיזה קיצוניים (פתיחת מצערת במצב הטייה חריפה, למשל) יחסית לרוכבי הלוויין.

דני פדרוסה, למשל, נעזר מאד במערכות העזר האלקטרוניות. והינה, מתחילת העונה לא ראה דני את ההובלה, גם לא עם משקפת. לפדרוסה, עד כה, מדובר בעונה הגרועה שלו בזירה הבינלאומית אי פעם – ומדובר על רוכב שכבר ראה 15 עונות על המסלולים.

העונה הכי קשה של פדרוסה
העונה הכי קשה של פדרוסה

 

שינוי משמעותי נוסף הוא השימוש בצמיגים אחידים חדשים מתוצרת מישלין. כל הידע שהצטבר בקבוצות בהתנהגות האופנוע תחת תנאי טמפרטורה שונים, במסלולים שונים, אורך חייו ומידת השחיקה שלו, את הכל יש ללמוד מחדש מאחר וצמיגי המישלין מתנהגים אחרת לגמרי מצמיגי הברידג’סטון. המשמעות היא כי לרוכבים הבכירים להם יש את משאבי טלמטריה ואנליזה מתוחכמים אבד יתרון נוסף.


בפועל, חזרת היצרן הצרפתי לזירת ה-MOTOGP לוותה בקשיים לא מעטים. המישלנים התבררו כבעלי פחות אחיזה, מידת שחיקה לא צפויה וקצב החימום לטמפרטורת עבודה יעילה איטי במיוחד.

הצמיגים של היצרן הצרפתי התגלו כבעייתים...
הצמיגים של היצרן הצרפתי התגלו כבעייתים…

 

המשמעות הישירה של צמיגים בעלי פחות אחיזה, יחד עם מחשב ניהול מנוע פחות מתוחכם – היא נפילות רבות. ואכן, מתחילת השנה שני רוכבי ימאהה, ולנטינו רוסי וחורחה לורנזו – צברו יחד עד כה חמישה סיומים ללא ניקוד בשמונה מירוצים. הנתון האחרון הוא מדהים במיוחד כשחושבים על כך שבכל העונה הקודמת, סיימו השניים את כל המירוצים עם ניקוד למעט פעם אחת (לורנזו – סן מרינו).

בעונה שקדמה לה, צברו השניים רק שלושה סיומים ללא ניקוד בכל העונה. השנה, עם פחות מחצי עונה מאחוריהם, שברו רוכבי ימאהה את שיא הפרישות של עצמם. ועם עוד עשה סבבים לפנינו, העונה רחוקה מלהסתיים.

מי שנהנה מהמהומה הוא, מארק מרקז – רוכב ההונדה. מרקז סיגל לעצמו סגנון רכיבה חדש בעונה הנוכחית. לא עוד רוכב פרוע ואקסטרימי, אלא שקול ומדוד. לא מתאבד על כל עקיפה באופן מיידי. רוכב עם סבלנות וכזה שיודע שכשהתנאים נגדו, עדיף לסיים את המירוץ עם ניקוד מאשר לסכן הכל עבור ניצחון.

האם הרכיבה השקולה והאחראית של מרקז העונה...
האם הרכיבה השקולה והאחראית של מרקז העונה…

 

גישה זו הביאה את מרקז לראשות טבלת הניקוד עם פער של 24 נקודות על חורחה לורנזו ו- 42 נקודות על פני רוסי. והינה עוד נתון מדהים: מרקז רוכב העונה על אופנוע נחות באופן משמעותי מיריביו, כשאנחנו אומרים שמדובר ביורשו של רוסי כגדול הרוכבים, זו דוגמה מצויינת לתאר מדוע אנו חוזרים וטוענים כך. הוא יורש ראוי לא רק בגלל סגנון רכיבה פנומנאלי, אלא גם בגלל אינטיליגנציה בה הוא רואה את תמונת האליפות הרחבה ולא תמונה צרה של ניצחון במירוץ אחד.

כל זה ועוד לא הגענו למירוץ בסאקסונרינג, סבב מחצית העונה (סבב מספר 9 מתוך 18). סקסונרינג הוא מסלול בו באופן מסורתי שולטים רוכבי ההונדה. בשלושת השנים שלו בקטגוריה הבכירה, הצליח מרקז לנצח את המירוץ הגרמני. מתוכן סיים חברו לקבוצה, דני פדרוסה, פעמיים במקום השני וקבע תוצאה של 1-2 להונדה.

תתן לו אליפות?
תתן לו אליפות?

 

דני עצמו ניצח את שני המרוצים בשנתיים שקדמו לניצחונותיו של מרקז. כאמור, חמישה ניצחונות בחמש השנים האחרונות מצביעות באופן מובהק על שליטה של הונדה. אך השנה ההונדה אינה באמת ברת תחרות לימאהה. בנוסף לכך, רוכבי ימאהה מגיעים אל מירוץ מחצית העונה כשהם בפיגור בטבלת האליפות, כבודם פצוע ומאבקם לתואר האליפות צולע. אם מישהו יהמר על ניצחון של ימאהה, הוא עשוי לגרוף קופה נאה אצל הדילרים.

רוצים לקרוא עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il

MOTOGP
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד