אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תם, חכם, רשע ושאינו יודע לשאול
ראשי » דו-גלגלי » תם, חכם, רשע ושאינו יודע לשאול

תם, חכם, רשע ושאינו יודע לשאול

עכשיו נסו להתאים את הכינויים מהכותרת לשמות הבאים: רוסי, מרקז, פדרוסה ולורנזו - תקראו את מה שיש לסקניה להגיד ותראו אם צדקתם

אלון (סקניה) סקיאנו 12/05/2016

תם (סתם כי לא נעים לכתוב טיפש על אלוף עולם) – חורחה לורנזו
המעבר של לורנזו לדוקאטי יתברר כאחת הטעויות הטיפשיות ביותר שמישהו ביצע אי פעם ב- MotoGP. שניה, אולי, רק לטעות של קודמו ובן קבוצתו, ולנטינו רוסי כשביצע בדיוק את אותו מעבר. האופנוע האדום מוכר יותר כ”בית קברות” לקריירות מאשר לאופנוע שזוכה באליפות. ושלא תהיה לאף אחד טעות, הכסף הגדול שיועבר לחשבונו של לורנזו (השמועות מדברות על 17 מליון אירו לחוזה של שנתיים), יוענק עם צפייה לאליפות בצידו, לא פחות מכך. לשני ניצחונות בעונה לא מוציאים סכומים שכאלו.

לורנזו יכול היה ללמוד מטעויות של אחרים. למעט קייסי סטונר, שנחשב אחד הגדולים אי-פעם, אף אחד לא הצליח להצליח בדוקאטי. אפילו רוסי, שנחשב בעיני רבים כרוכב הטוב ביותר בכל הזמנים, לא ייצר הצלחות במדים האדומים, ובמשך השנתיים ש”בילה” בקבוצה האיטלקית עלה רק פעמיים על הפודיום ולא רשם אף לא ניצחון אחד. קאפירוסי, גיברנאו, צ’קה, מלאנדרי לכולם היתה הקבוצה תחנה לפני פרישה מהזירה. לורנזו, במקרה הטוב, יצליח לשחזר את הקאמבק של רוסי לקבוצה תחרותית אחרי השנתיים בדוקאטי. אבל לורנזו הוא לא רוסי, וכלל לא בטוח שיהיה לו לאן לחזור. רוסי חזר עם קלף של כסף שהכניס לימאהה מספונסרים.

חורחה לורנזו

 


ללורנזו, אחרי שנתיים במקומות 6-7, לא תהיה תמיכה כלכלית כזו. בסיום הרכיבת המבחן הראשונה שלו על דוקאטי ירד רוסי חיוור מהאופנוע והבין מיד עד כמה גדולה הבעיה אליה נכנס. ביום המבחנים הראשון של עונת 2017 בולנסיה, למחרת מירוץ סיום העונה, יכוונו המצלמות לתפוס את ארשת פניו של לורנזו בסיום הרכיבה הראשונה. תחרויות “תן כותרת” לתמונת הפנים המבוהלים שלו נפתחות כבר עכשיו.

אחד לא תם (כי אנחנו אוהבים אותו ולא נקרא לו תחמן) – ולנטינו רוסי
אף אחד לא זכה באליפות העולם מתוך “נחמדות”. לא כל שכן, תשע אליפויות עולם. רוסי, למרות הפנים החייכניות, רחוק מלהיות קליל ו”זורם”.מדובר במניפולטור חזק שמבין ויודע לנצל את הכח שלו (כולל כוחו הפוליטי) על המסלול ומחוצה לו. מוביל שיירה של מעריצים סוגדים לכל מקום בו דורכת רגלו. הוא מרפקן שדחף מתחרים אל מחוץ לזירה (ביאג’י, ג’יברנאו וסטונר),דחף אותם בתוך הזירה (ביאג’י, סטונר ומרקז) ודחף אותם אל מחוץ לקבוצת המפעל הכי תחרותית (לורנזו).

כבר 20 שנים הוא בין המהירים ביותר בעולם. כשרון-על, גאון מירוצים, אלוף האלופים ועוד שלל תארים וסופרלטיבים לכולם הוא יותר מראוי. אבל תמימות היא לא אחת מהם. להיות חברו לקבוצה של רוסי היא כנראה משימה מאד מורכבת. משימה שאפילו אלוף עולם חמש פעמים (מתוכן גם בעונה הנוכחית) כמו לורנזו לא יכול ולא רוצה להתמודד עימה, יהיה המחיר אשר יהיה.

ולנטינו רוסי

 

רוסי, כך נטען, כבר אמר שאין לו העדפה על מי יהיה הרוכב שימלא את מקומו של לורנזו בתא הסמוך בימאהה. אך אין שום סיכוי שימאהה יפתיעו את הדוקטור במינוי שלא מקובל עליו. כלומר, גם אם יתהפך העולם, לא נראה את מרקז,למשל, חוצה את הקווים למתחרים בכחול, וחבל שכך יכול דווקא היה להיות מעניין…

אחד לא רשע (אבל גם לא בדיוק שה תמים) – מארק מרקז
לא משנה מה רוסי ועדת מעריציו יטענו – מארק מרקז לא רוכב כאילו הוא נמצא במלחמה מיוחדת נגד רוסי. לא היה בעונה הקודמת, ולא כעת. נכון, אחרי ספיגת האשמות כבדות מאד מצידו של רוסי, אפשר היה לראות במלזיה את מרקז מציק ונטפל לימאהה מספר 46, אבל קשה היה לחשוב שהבוץ שרוסי הטיח בפני הספרדי (שהיה אז אלוף עולם מכהן כבר פעמיים) יעבור ללא תגובה. הספורטאים הללו מונעים מרמת תחרותיות מאד גבוהה, והמון אגו מעורב שם. גם מעריציו האדוקים והצהובים ביותר של רוסי לא באמת ציפו ממרקז לספוג את העלבון בהכנעה.

מארק מארקז

 

השנה מרקז מתמודד עם הונדה לא תחרותי, לעומת הימאהה (ואפילו לעומת הדוקאטי). בעזרת כישרון-על לרכוב מעבר למעטפת הביצועים של האופנוע, יכול מרקז להתמקם בחבורת החוד כרוכב ההונדה היחיד בסנדוויץ’ בין כחול-ימאהה לאדום-דוקאטי. במסלולים בהם אין להונדה יתרון, הוא יחרוק שיניים וימשיך לחייך אל מול המצלמות. אבל רוכב כמו מרקז לא יירק לבאר ממנה הוא שותה. את הביקורת שלו ישמעו רק בתוך ישיבות סגורות של מהנדסי הונדה. לסיכום – גם מרקז לא צדיק, זה בטוח. אבל בהחלט לא הרשע שכמה חברים בצהוב מתארים אותו.

אחד שלא יודע לשאול (זה פשוט זה) – דני פררוסה
דני הוא בחור נחמד, אולי נחמד מדי. במירוץ האמריקאי, כשהפיל בטעות את אנדראה דוויציוזו ניגש אליו והתנצל התנצלות כנה ואמיתית. הוא לא עשה את זה כדי לצטלם טוב, לא כדי לצבור ניקוד ביחסי ציבור. מעריצי דויציוזו לא ממלאים את הטריבונות בקנאות לאלילם ויאיימו על מי שיפגע בו. לא – דני התנצל כי הרגיש שזה מה שהיה רוצה שיקרה אם המצב היה הפוך ואנדראה היה מפיל אותו בטעות. כבר11 שנים מקבל צ’ק מהונדה אך מעולם לא הצליח לפרוע אותו ולזכות באליפות ה- MotoGP. השנה הגיעה הסבלנות שלהם לקיצה. הוא יפנה את מקומו ולא יקבל הזדמנות נוספת, ה-12 במספר. גם דני הבין שזה כבר מוגזם. וגם די נמאס לו לנגן כינור שני.

דני פדרוסה

דני יקבל אחד משני המושבים היוקרתיים, בימאהה או בסוזוקי. זה עוד לא הוחלט וזו לא החלטה שדני יקבל. מי שיקבל אותה במקומו הוא מאבריק וינאליס. רוכב הסוזוקי עוד לא קיבל החלטה אם להישאר בקבוצה שהעניקה לו את ההזדמנות בקטגוריה הבכירה, או לקפוץ על ההזדמנות לטפס למושב התחרותי ביותר בזירה היום, לצד הגדול מכולם – ולנטינו רוסי. דני יקבל כל אופנוע שיתנו לו והקבוצה שתקבל אותו תהנה מרוכב עתיר נסיון, מהיר מאד, אינטיליגנט. כזה שיכול לקדם את סוזוקי למעמד של אופנוע תחרותי עם הופעות פודיום, או לתמוך כחבר לקבוצה לא מאיים בולנטינו רוסי שרודף אחר אליפות עולם עשירית. הוא לא שואל שאלות, דני בא לעבוד.

רוצים לקרוא עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il

MOTOGP דני פדרוסה ולנטינו רוסי חורחה לורנזו מארק מארקז
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד