אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ולנטינו רוסי רוצה להיות GOAT!
ראשי » דו-גלגלי » ולנטינו רוסי רוצה להיות GOAT!

ולנטינו רוסי רוצה להיות GOAT!

ולנטינו רוסי, רוצה להיות הרוכב הגדול ביותר בכל הזמנים (GOAT) - התואר היחיד שחסר בקריירה המדהימה שלו

אלון (סקניה) סקיאנו 23/04/2016

הוא הרוכב הותיק בזירה ומככב בראש טבלאות האליפות כבר 20 שנים. אף רוכב בעת המודרנית לא מתקרב אפילו להישגים האלו. ולנטינו רוסי הוא הרוכב הנערץ ביותר בכל הזמנים, זה כבר ברור. יש לו מליוני מעריצים מכורים, שסוגדים לו כמעט ברמה של כת דתית. יש גם כאלו שסולדים ממנו. טוענים שהוא מניפולטור, תחמן שלא חושש לערב פוליטיקה כדי לנצח על המסלול. הוא מקורב למקבלי ההחלטות, ואלו על פי רוב, לא ימהרו לפסוק כנגדו. אבל תאהבו אותו או תשנא אותו, על עניין אחד אין ויכוח:
הוא גאון!

שאלת המאה מליון דולר היא האם גאון המירוצים הזה יכול להשלים אליפות עולם עשירית (שמינית בקטגוריה הבכירה). מספר אליפויות סנסציוני בעולם המירוצים המודרני. אליפות כזו תבסס את מעמדו כ”עז” מוסמך. GOAT – הגדול בכל הזמנים (Greatest Of All Time).

MYMm__G022067

 


בעונה הקודמת היה קרוב כמרחק נגיעה לזכייה בתואר הנכסף. עד לסבב האחרון בולנסיה, עוד הוביל את טבלת אליפות העולם. אפילו הוא עצמו קצת הופתע למצוא את עצמו במעמד הזה בשלב ההוא. ריב מטופש עם מרקז וסיום עונה מבריק של לורנזו מנעו מהפנומן האיטלקי את התואר. רוסי נאלץ להסתפק בסגנות.

גם בעונה לפני כן, סיים כסגן אלוף תוך שהוא צופה ביורשו, מארק מרקז, שורף את המסלולים וקובע שיא ניצחונות בעונה (13 מתוך 18). רוסי נהנה לנצל פתיחת עונה כושלת של לורנזו (שזכה בשני פודיומים בלבד בשמונת מרוצי פתיחת העונה) וסיום עונה מדשדש של פדרוסה (פודיום אחד בחמשת מרוצי סיום העונה) כדי לזנב במרקז. מרחוק.

MYMm__FER5057

 

אבל אם להודות באמת – רק ולנטינו רוסי יכול בגילו לחשוב עוד על מועמדות לתואר אליפות. ב-20 שנות קריירה, זכה ב-14 פעמים באליפות או בסגנות. אם נוציא את עונת הבכורה שלו מהמשוואה, ואת שתי העונות הכושלות בדוקאטי, נגיע לחישוב חולני של סגנות או אליפות בכל עונה, למעט שתיים בהן סיים במקום השלישי (מתוכן ב-2010 נפצע ונעדר למשך ארבעה מירוצים מהסדרה) ועונת החזרה שלו לימאהה אותה סיים במקום הרביעי. אבל בגיל 37 בדרך כלל רוכבים לא מתמודדים על תארי אליפות, אפילו לא פנסיונרים בסופרבייק.

 

אז יש סיכוי שהוא עושה את זה העונה?
רוסי יודע שהוא כבר לא המהיר ביותר על המסלול. ב-25 ימים מתוך חודש, מרקז או לורנזו, או שניהם יחד, יתנו לו בראש. בשאר הימים פדרוסה יראה לו את הזנב. רוסי יודע שכדי להביא את עצמו שוב למעמד מתמודד על התואר בשלבי הסיום של האליפות, יזדקק לכל הטריקים שהוא מכיר, ואפילו להמציא כמה חדשים. הוא נמנע מאד מטעויות. אפשר לראות את רוסי מסיים רביעי את מירוץ הפתיחה בקטאר ומשלים עם התוצאה. מעגל כל פינה, מותח את הקווים. מנסה לסגל סגנון רכיבה אחר. חלק יותר, פחות אגרסיבי ועם פחות נטייה להגזמות או לטעויות.

רוסי יודע גם להילחם מחוץ למסלול: הוא סגר עם ימאהה חוזה בשלב מאד מוקדם בעונה. המשא ומתן על השכר שיקבל היה כמעט סמלי. רוסי הוא טייקון ולא באמת זקוק לכסף מהקבוצה. חברת השיווק שלו VR46 מכניסה לו פי כמה יותר מאשר החוזה עם הקבוצה. שני מליון אירו יותר או פחות ממש לא עושים מבחינתו הבדל. מבחינת לורנזו כן. האלוף המכהן קיבל את ההצעה הנדיבה מדוקאטי ובסוף העונה יעבור לרכב על האופנוע שכמעט קבר לרוסי את הקריירה, כמו לרבים לפניו (למעשה, חוץ מסטונר – אף אחד לא באמת הצליח עם דוקאטי).

MYMm__G017339

 

לפני החתימה עם דוקאטי התריס רוסי בלורנזו שאין לו האומץ לבצע את המעבר. הוא עשה זאת תוך כדי שהוא נוזף בחברו לקבוצה, לורנזו, האלוף המכהן – על המסלול ומחוצה לו. רוסי אותת חזק ללורנזו שבימאהה יהיה לו מאד לא נעים להישאר בשנתיים הקרובות. הסגן דחק את האלוף המכהן אל מחוץ לקבוצת המפעל הכי תחרותית היום. אז מתחרה אחד חזק יצא מהמשוואה בשנתיים הקרובות.
אבל יש את העונה הנוכחית לעבור. ורוסי לא נעשה צעיר יותר. אחרי שנתיים של סגנות, רוסי צריך את האליפות כבר השנה.

רבים טוענים, במידה גדולה של צדק, כי אם זה לא קרה בעונה הקודמת בה למתחרים הישירים שלו היתה עונה זוועתית, אז זה כבר לא יקרה לעולם. אבל דווקא השנה יש לרוסי סיכוי לסתור את המספידים שלו, ולא בפעם הראשונה. כי השנה ישנם שני שינויים מרחיקי לכת מבחינת תקנון. שינוי ספק הצמיגים ושינוי במחשב ניהול המנוע אחיד לכולם (ובכך גם הגבלת כמות דלק אחידה ועוד). למעט החלפת אופנוע, אלו שני השינויים הכי מרחיקי לכת שיכולים להשפיע על מידת התחרותיות של רוכב.

MYMm__G017546

 

מי שיזכה השנה בתואר האליפות לא יהיה הרוכב במהיר ביותר. האלוף יהיה הרוכב שלמד מהר יותר והסתגל לשינויים טוב יותר מיריביו. ניסיון של 20 שנים, על גבי מגוון עצום של אופנועים, בתצורות שונות עם צמיגים שונים, בטח לא יזיק לסיכויים של רוסי. האיטלקי נחשב בזכות ניסיונו העשיר כמפתח אופנועים מוביל. הוא יודע לבחון, לשנות ולבקש בדיוק את מה שיעשה את ההבדל בין האופנוע שלו לבין אלו של המתחרים. לרוסי נסיון במנועי שתי פעימות, ארבע פעימות, 800 סמ”ק, ליטר של יצרנים הונדה, ימאהה, דוקאטי על גבי צמיגים מבית מישלין וברידג’סטון. כשרוסי התחיל לרכב ב-MoToGP, למתחרים אחרים בזירה עוד החליפו חיתולים, במקרה הטוב. לרוסי השנה יש סיכוי אמיתי, וכנראה אחרון.

שלושת מרוצי פתיחת העונה לא באמת משקפים את יחסי הכוחות בין הונדה לימאהה. מאחר שלא ניתן לפתח מנועים במשך העונה (המנועים חתומים בסגירה ואסור לפתוח אותם כדי לשנות חלקים), יחסי הכוחות ערב פתיחת העונה, לפחות בהקשר המנועים, הוא מצב נתון שימשך לאורך כל העונה. והונדה, ככל הנראה, בצרות. כל מבחני טרום העונה, כולל תוצאותיו הלא מרשימות של דני פדרוסה (פודיום אחד בלבד, וגם זה רק תודות להתרסקות של לורנזו בארגנטינה) מצביעים על כך שבין הונדה לימאהה ישנו פער לטובת יצרן הכחול. דווקא השנה איבדו הונדה את רוכב המבחן שלהם קייסי סטונר, לטובת דוקאטי. ההונדה של 2016 גס ומחוספס מדי. בועט, עצבני ותזזיתי. פדרוסה איבד שליטה ונשלח לתוך האופנוע של דויציוזו. ריסק את שניהם בפניה מספר אחת של מסלול האמריקות.

MYMm__G025886

 

מרקז מצליח איכשהו לרכוב מסביב לבעיות, תודות לכשרון רכיבה יוצא דופן. כראוי ליורשו של רוסי. היה ברור שהוא ינצח בארגנטינה ובאמריקה. אבל כשנגיע למסלולים בהם לימאהה ישנה עדיפות, מרקז יחרוק שיניים כדי להישאר בתמונה. גורלו של פדרוסה כבר נחרץ, ובעונת 2017, בתום 11 עונות במושב ההונדה הרשמי והיוקרתי, יפנה את מקומו. פדרוסה יעבור ככל הנראה אל סוזוקי, במקום וינאליס שיעבור כנראה לימאהה במקום לורנזו. אבל עוד נדוש במשחקי הכס האלו בהזדמנות אחרת.

בנתיים, רוסי מנסה להישאר בתמונה. תמיד. את כל השמחה לאיד על התרסקות לורנזו בארגנטינה (והמון תודות ליאנונה שריסק במהלך אחד את עצמו ואת דויציוזו ובכך העלה את רוסי למקום השני), קיבל רוסי בחזרה בהקפה השניה של המירוץ באמריקה כשהעלה ענן אבק בהתרסקות משלו. לורנזו סיים במקום השני. אירוני.

 

MYMm__G023565

 

אם למישהו יש השנה בובת וודו עם סיכות עליה, זה רוסי. בעבר נטען בדיוק אותו דבר על המתחרים שלו, כשמוטט אותם אחד אחד. אבל לורנזו מהיר וחזק מרוסי על המסלול, ונהנה מאותו אופנוע בדיוק. האלוף המכהן ישמח להגיע לדוקאטי עם הספירה 1 ועם אליפות שישית (רביעית בקטגוריה הבכירה). והשנה הוא לא מתכוון לחרב את פתיחת העונה כמו בשנתיים הקודמות, למרות אותה נפילה בארגנטינה. נצחון בקטאר ומקום שני באמריקה, מעידים על כך.

אבל עשרות מליוני אוהדים אדוקים בצהוב רוצים לראות אליפות עשירית. והפול-פוזישן של מספר 46 במירוץ שייערך היום בחרז רק משלהב אותם יותר.

ואם להתלות בכוחות גדולים מכל מציאות, תסתכלו מה אומרים המספרים:
עשרים שנים על שני גלגלים (20/2 = 10)
בגיל 37 (3+7= 10)
עם אופנוע מספר 46 (4+6=10)
בונה עולם צריך עוד רמזים?

רוצים לקרוא עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il

MOTOGP דו"ג ולנטינו רוסי חורחה לורנזו ימאהה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

2 תגובות

  1. אורן התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 24/04/2016 בשעה 07:37

    מרתק אבל יש עוד משתנים שלא ניתן לכמת והכל פתוח…. אחלה כתיבה

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 24/04/2016 בשעה 07:44

      המון משתנים. הנבואה ניתנה ל… אבל שמח שאהבת את הכתבה.

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד