אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לשעבר מאלוף פורמולה 1: הב.מ.וו M1 של ניקי לאודה מוצעת למכירה
ראשי » גריד » לשעבר מאלוף פורמולה 1: הב.מ.וו M1 של ניקי לאודה מוצעת למכירה
ב.מ.וו M1

לשעבר מאלוף פורמולה 1: הב.מ.וו M1 של ניקי לאודה מוצעת למכירה

מכונית העל הראשונה של ב.מ.וו ומי שייסדה את שושלת מכוניות ה-M לא זכתה להצלחה בזמן אמת, אבל כיום היא פריט אספנים מבוקש. בטח אחת כזו שהייתה שיכת לניקי לאודה

אופיר דואק 22/12/2025 צלם: MECUM Action

כל שושלת מוטורית מפוארת מתחילה במכונית אחת שייסדה אותה, כשלרוב מדובר במכונית שנוחלת הצלחה וקובעת אמות מידה בתחומה. המקרה של חטיבת M של ב.מ.וו הוא קצת שונה. המכונית הראשונה שנשאה את סמל חטיבת הספורט המוטורי של ב.מ.וו היא ה-M1 ההיסטורית שהייתה מפגן יכולת מרשים לתקופתה, אך בפועל נחשבת דווקא ככישלון, ולא באשמתה.

ב.מ.וו פיתחה את ה-M1 כדי להתמודד בסדרות גרופ 5 הפופולאריות של ה-FIA בסוף שנות ה-70, והציעה גם גרסה חוקית לכביש כדי לעמוד בדרישות ההומולוגציה. כיוון שלב.מ.וו לא היה ניסיון באותה התקופה בפיתוח ויצור של מכונית על בעלות מנוע מרכזי שיתפו הגרמנים פעולה עם למבורגיני, ועל הדרך רתמו בחברה את ג’יוג’ארו שהיה שם החם בתעשיה באותה התקופה לעצב את המכונית שנקראה M1.

התוצר הסופי של שיתוף הפעולה הוצג בתערוכת פריז 1978, כשמתחת לעיצוב המרשים הציגה ה-M1 קפיצת דרך טכנולוגית מרשימה עבור ב.מ.וו, כאשר המכונית הונעה על ידי מנוע שישה צילינדרים טורי בנפח 3.5 ליטר שעשה שימוש לראשונה במערכת הזרקת דלק מכאנית עם שישה גופי מצערת, ארבעה שסתומים לצילינדר וגל י זיזים עיליים כפולים.


אלא שעיכוב בלוח הזמנים לא אפשר לב.מ.וו לייצר בזמן את ה-400 היחידות הנדרשות כדי לקחת חלק במרוצי גרופ 5, וגם אלו שיוצרו לא ממש נמכרו, אז בינתיים החליטו בב.מ.וו להקים ליגת מרוצים ייעודית של מכוניות ה-M1 שנקראה M1 Procar שהמרוצים בה היוו חימום למרוצי הפורמולה 1 שנערכו באירופה בעונת 1979. אגב, במקביל גם שונו תקנות ה-FIM וה-M1 כבר לא יכלה לקחת חלק במרוצי הגרופ 5 אלא רק בגרופ 4, כך שסדרת ה-M1 Procar עזרה לב.מ.וו למכור את המכוניות שיצרה כמהומולוגציה לקטגוריית מרוצים שהיא כבר לא יכלה להתחרות בה.

כל זה מוביל אותנו למכונית הספציפית שמוצגת כאן לפניכם, ועומדת למכירה פומבית בימים אלו על ידי בית המכירות Mecum. בעונה הראשונה של ליגת ה-M1 Procar לקחו חלק כמה עשרות נהגים שונים (בהם אחד בריטי שאולי מוכר לכם בשם טיף נידל), אך מי שזכה באליפות הוא ניקי לאודה, שבאותה תקופה כבר החזיק באמתחתו שלושה מתוך חמשת אליפויות הפורמולה 1 בהן זכה. הפרס ללאודה מעבר לתהילת העולם הייתה גם המכונית הספציפית שלפניכם. המכונית כוללת מספר שינויים בהשוואה לה-M1 ה”סדרתיות”, החל מהצביעה הלבנה עם הפסים בצבעים המזוהים עם חטיבת M, ספויילר קדמי תחתון דומה לזה של גרסאות המרוצים של ה-M1, חשוקים לבנים אווירודינמיים ותריסים אווירודינמיים על החלון האחורי שהיו אופנתיים באותה התקופה. ועוד תוספת קטנה אבל חשובה עבור מעריצי ב.מ.וו, על המכונית יש גם חתימה של וולטר מאורר, המעצב שהיה אחראי לסדרת דגמי ה-Art הצבעוניים והאיקיונים של ב.מ.וו באותה התקופה.

לאודה השתמש במכונית מעת לעת במשך מספק שנים, אך היא נמכרה ויוצאה לארה”ב בשנת 1987 ומאז נשמרה במצב מקורי על ידי אספן אדוק. כיום למכונית ישנם רק קצת יותר מ-20 אלף ק”מ על מד האוץ והיא לא שופצה מעולם, כיוון שתוחזקה בקפידה ולא נזקקה לכך. לאור הנדירות והמורשת של המכונית מקווים בבית המכירות לקבל עבור סכום מינימלי של 625 אלף דולר, אם כי בשנים האחרונות כבר נמכרו כמה מכוניות ב.מ.וו M1 במחירים שמתקרבים למיליון דולר (בפרט מכוניות Procar שלקחו חלק בסדרת המרוצים כמו זו המדהימה ששופצה על ידי קנפה). לא רעה בשביל מכונית שבקופתה נחשבה לכישלון עבור ב.מ.וו.

BMW M1 NL 09BMW M1 NL 09Preview
BMW M1 NL 10BMW M1 NL 10Preview
BMW M1 NL 07BMW M1 NL 07Preview
BMW M1 NL 08BMW M1 NL 08Preview
BMW M1 NL 02BMW M1 NL 02Preview
BMW M1 NL 03BMW M1 NL 03Preview
BMW M1 NL 04BMW M1 NL 04Preview
BMW M1 NL 05BMW M1 NL 05Preview
BMW M1 NL 06BMW M1 NL 06Preview
BMW M1 NL 11BMW M1 NL 11Preview
BMW M1 NL 15BMW M1 NL 15Preview
BMW M1 NL 12BMW M1 NL 12Preview
BMW M1 NL 13BMW M1 NL 13Preview
ב.מ.וו M1ב.מ.וו M1Preview
BMW M1 NL 01BMW M1 NL 01Preview

M1 ב.מ.וו ב.מ.וו M ב.מ.וו M1 מכונית על ניקי לאודה פורמולה 1
« פוסט קודם

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סאן יאנג סופר דיוק 125 חוזר בדור חדש

סאן יאנג סופר דיוק 125 חוזר בדור חדש

מרצדס חוגגת 80 ליונימוג עם גרסה מפלצתית וחד-פעמית

מרצדס חוגגת 80 ליונימוג עם גרסה מפלצתית וחד-פעמית

ג’ילי סטאריי פלאג-אין (מבחן דרכים): כוכב חוזר

ג’ילי סטאריי פלאג-אין (מבחן דרכים): כוכב חוזר

אגדת הדקאר של מיצובישי חוזרת לחיים

אגדת הדקאר של מיצובישי חוזרת לחיים

ימאהה MT09 Y-AMT (רכיבה ראשונה): כן זה אוטומט

ימאהה MT09 Y-AMT (רכיבה ראשונה): כן זה אוטומט

אנקור Series 1: התחיה של לוטוס אספרי

אנקור Series 1: התחיה של לוטוס אספרי

הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד