אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר
ראשי » חדשות » שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר
טויוטה FJ קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

טויוטה רוצה לשכפל את ההצלחה של הלנד קרוזר החדש ומציגה לו אח קטן בעיצוב דומה ומדליק, עם שם מהעבר והבטחה ליכולת שטח שלא תבייש את המשפחה

אופיר דואק 21/10/2025 צלם: יצרן

טויוטה ממשיכה לרכב על ההילה של לנד קרוזר פראדו החדש, וחשפה אמש ביפן את אחיו הקטן והמסוגנן הנושא את השם FJ קרוזר. למען הדיוק, הקונספט של אח קטן וקשוח במשפחת הלנד קרוזר כבר הופיע מספר שנים לפני שנחשף הלנד קרוזר החדש המתהדר בעיצוב רטרו, כחלק מתכונית ההתרחבות ושינוי הכיוון של קבוצת טויוטה שכללה כ-15 דגמי קונספט שונים (בהם יורשת מודרנית ל-MR2 שבדרך).

כעת כאמור נחשף אבהטיפוס הסדרתי אשר יגיע ליצור בשינויים קלים בלבד ב-2026. אגב, השם FJ קרוזר הוא עוד קריצה לעבר כאשר כידוע הלנד קרוזר המקורי נשא את צירוף האותיות FJ ואילו השם “FJ קרוזר” שימש את טויוטה בתחילת שנות ה-200 עבוג גרסה בעיצבו רטרו שעושה חווה ל-FJ המקורי, על בסיס הפראדו של אותם שנים.

המראה של טויוטה FJ קרוזר החדש העיצוב לא מותיר ספקות ונראה כמו שכפול מוקטן של הלנד קרוזר 250 החדש. זה ניכר בחזית שזהה להפליא, בפרופיל עם חצאיות הפלסטיק הכהה המקיפות את המרכב, קלונות נצד הרבועים עם הכפל העולה בקו המתניים ובניפוחי הגוף. ההבדל העיצובי המהותי מגיע בחלקו האחורי של טויוטה FJ קרוזר, עם קורה אחורית מאסיבית ללא חלונות צד, כשהדלת האחורית היא בעלת מראה דמוי מתומן המשלב את השמשה האחורית ופאנל מושחר, כאשר גלגל רזרבי תלוי עליה כמתבקש מרכב בעל תדמית שטח קשוחה.


 

טויוטה חשפה את ה-FJ בשתי תצורות עיצוב. האחת רגילה ו”אורבנית” והשניה קשוחה יותר, עם שנורקל, גגון מאסיבי, פגושים ומדרגות צד קרביות ויחידות תאורה עגולות למראה רטרו כמו בגרסת Edition 1 של הלנד קרוזר החדש. תא הנוסעים פונקציונלי ולא מתחכם, כשהוא מעוצב בקווים רוחביים ישרים, משלב לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה רוחבי לצד פתחי מיזוג עגולים בצדדים והכי חשוב: תפעול באמצעות מתגים לבקרת האקלים ולפונקציות החיוניות. זה לא רטרו, זה פשוט הגיוני ונכון יותר. שפע של ידיות אחיזה ותאי אכסון אחראים על הצד השימושי, כשבאופן מעניין בלם היד הוא מכאני.

למרות הנטייה הטבעית להצמיד לו את השם “בייבי קרוזר” והעיצוב הצעצועי משהו לא מדובר ברכב קטנטן בסגנון סוזוקי ג’ימני. ל-FJ אורך של 457.5 ס”מ – כמעט חצי מטר יותר מגרסת ה-5 דלתות של הג’ימני וכ-5 ס”מ בלבד פחות מאורכו של טויוטה ראב 4. בסיס הגלגלים לעומת זאת צנוע, ואורכו דומה לזה של היאריס עם 258 ס”מ בלבד. רוחבו של ה-FJ הוא 185.5 ס”מ, אך מה שתורם לפרופורציות ה”צרות” הוא ממד הגובה החריד העומד על 196 ס”מ – כ-10 ס”מ יותר מאשר הלנד קרוזר פראדו.

בהתאם למידות הלא ממש קטנות גם יחידת ההנעה לא בדיוק צנומה. אבהטיפוס הוצג עם מנוע 2.7 ליטר אטמוספרי המשמש את טויוטה 4 ראנר שנים ארוכות, כשהוא מספק 161 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. עם זאת, לא מן הנמנע שכאשר יגיע ה-FJ לייצור סדרתי הוא יוצע גם עם יחידת הנעה היברידית כלשהי שתהיה נחוצה כדי לעמוד בתקינת זיהום האוויר בשוק האירופאי.

למרות המראה המתוק והצעצועי, בטויוטה מצהירים כי ל-FJ קרוזר תהיה יכולת שטח שלא מביישת את משפחת הלנד קרוזר, כלומר זה לא עוד קרוסאובר רך עם מרכב אחוד בעיצוב קשוח. טויוטה FJ קרוזר בנוי על פלטפורמת IMV המשותפת להיילקס ול-4 ראנר הקודם, וזה אומר שלדת סולם והנעה כפולה עם שילוב חשמלי יחד עם תיבת העברה בעלת יחס העברה נמוך.
חובבי השטח יכולים כבר להכין את הארנקים, אם כי לא מדובר ברכב שצפוי להיות זול. אבל גם לנד קרוזר 250 החדש לא זול כלל והוא הפך ללהיט מכירות בעולם וגם בישראל.

TOYOTA FJ 13TOYOTA FJ 13Preview
TOYOTA FJ 07TOYOTA FJ 07Preview
TOYOTA FJ 04TOYOTA FJ 04Preview
TOYOTA FJ 12TOYOTA FJ 12Preview
TOYOTA FJ 05TOYOTA FJ 05Preview
TOYOTA FJ 09TOYOTA FJ 09Preview
TOYOTA FJ 19TOYOTA FJ 19Preview
TOYOTA FJ 18TOYOTA FJ 18Preview
TOYOTA FJ 17TOYOTA FJ 17Preview
TOYOTA FJ 16TOYOTA FJ 16Preview
TOYOTA FJ 15TOYOTA FJ 15Preview
TOYOTA FJ 14TOYOTA FJ 14Preview
TOYOTA FJ 08TOYOTA FJ 08Preview
TOYOTA FJ 10TOYOTA FJ 10Preview
TOYOTA FJ 11TOYOTA FJ 11Preview
TOYOTA FJ 06TOYOTA FJ 06Preview
TOYOTA FJ 02TOYOTA FJ 02Preview
TOYOTA FJ 03TOYOTA FJ 03Preview
טויוטה FJ קרוזרטויוטה FJ קרוזרPreview

FJ קרוזר בייבי קרוזר טויוטה טויוטה FJ קרוזר טויוטה לנד קרוזר לנד-קרוזר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד