אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה
ראשי » מבחני דרכים » טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה
טויוטה פרואייס מקס

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה נכנסת לשוק המסחריות הגדולות עם הפרואייס מקס שצריך להתמודד לא רק עם המתחרים מבחוץ, אלא, ואולי בעיקר, עם אלו איתם הוא חולק את פס הייצור

אופיר דואק 20/10/2025 צלם: אופיר דואק

שיתופי פעולה הם עניין נפוץ בתעשיית הרכב, בטח כשמדובר בתחום הרכבים המסחריים. שם מצד אחד היקף המכירות מצומצם יחסית ביחס לקטגוריות הרכב הפרטי, ומצד שני התחרות צפופה. כך נוצרו באירופה מספר שיתופי פעולה בין יצרניות רכב מתחרות, כי זו הדרך המהירה להוזלת עלויות. הדוגמא הבולטת היא שיתוף הפעולה בין פיאט לפיג’ו-סיטרואן שהחל עוד אי שם בשנות ה-70, הרבה לפי שמישהו אפילו הרהר ששתי הגדולות הללו יתאגדו יחד יום אחד תחת קונצרן אחד ענק בשם סטלנטיס.

אל שיתוף הפעולה הזה הצטרפה לפני מספר שנים גם טויוטה, שרצתה להגדיל מצד אחד את דריסת הרגל שלה בשוק המסחריות באירופה, ומצד שני רצתה לחסוך בעלויות פיתוח יקרות. את הדרך לשם סלל גם שיתוף פעולה מוקדם יותר עם פיג’ו-סיטרואן בייצור מכוניות עירוניות (טויוטה אייגו/סיטרואן C1). וכך תוך זמן קצר הציגה טויוטה את הפרואייס החדש שהוא למעשה תאומו של סיטרואן ג’מפי ואת הפרואייס סיטי תאומו של סיטרואן ברלינגו.

לפני כשנתיים השלימה טויוטה את סדרת המסחריות האירופאיות שלה עם הצגתו של הפרואייס מקס, שהוא התאום של הדוקאטו שפותח על ידי פיאט וממנו שוכפלו גם הדגמים המקבילים של פיג’ו, סיטרואן ואופל במהלך השנים. הצגתו נעשתה לאחר שכל סדרת המסחריות הגדולות של סטלנטיס עברה מתיחת פנים, כך שהוא נהנה מהשדרוגים המהותיים שנעשו במסגרת כשהבולט בהם הוא המעבר להגה כוח בתגבור חשמלי שאפשר יישום של מערכת תיקון סטיה מנתיב, שהיא חיונית במיוחד ברכבי עבודה עם נהגים המבלים שעות רבות על הכביש. בנוסף כולל המפרט גם מערכות זיהוי תמרורים והתרעת עייפות, אך לפחות כרגע לאל בקרת שיוט אדפטיבית. את הפרואייס מקס פגשנו עם הצגתו לראשונה לפני כשנתיים, וכעת הגיע הזמן להתרשם ממנו בתנאים המקומיים.


תנאי עבודה
מקוריות עיצובית היא די מוגבלת כשמדובר ברכבים מסחריים, וגם טויוטה פרואייס מקס נראה במבט ראשון כמו עוד תיבה לבנה וגדולה. עם זאת, בחזית מפגינה ייחודיות עם שילוב של חרטום קצרצר וחלון קדמי משופע ורחב שתורם מאד לראות כלפי חוץ ממושב הנהג. ההבדלים הקוסמטיים שהוסיפה טויוטה מזוהים בעיקר עם שבכה המובנית בתוך הפגוש הקדמי ומראה חרטום נקי עליו מתנוסס סמל טויוטה המוכר.

טיפוס למושב הנהג חושף כאמור זווית ראיה רחבה והצצה ללוח המחוונים בעל תצוגה דיגיטלית משתנה שהוא בריר ועשיר במידע, אם כי קצת מוזג שחיווי חיוני של חום המנוע מוצג רק בדפדוף בין התצוגות השונות. ממשק מערכת המולטימדיה יהיה מוכר לכל מי שנהג ברכב של פיאט או ג’יפ בעשור האחרון והוא פשוט לתפעול. עם זאת, אי אפשר להתעלם מכמה פספוסים בהנדסת האנוש כמו מתג עוצמת המזגן בבקרת האקלים שמרוחק מהישג יד או מתג בלם היד החשמלי שממוקם במקום נמוך ולא נגיש. ואם כבר השקיעו בבלם יד חשמלי, תמוהה ההיעדרות של מערכת Auto Hold שהיא שימושית במיוחד עבור נהגים מקצועיים המבלים רבות בפקקים.

מושב הנהג ההידראולי נוח מאד גם לאורך מאות ק”מ וכולל תמיכת גב תחתון יעילה. שאר אפשריות הכיוונון שלו דורשות הרבה מאמץ ולא נוכחות לשימוש. לצד הנהג ישנו ספסל לשני נוסעים מזדמנים עם משענת זקופה מידי ופחות נוחה למרחקים ארוכים. מצד שני ראוי לציין את המושב המרכזי שמתקפל למשענת יד שימושית נוספת עם שולחן מובנה למחשב הניד (אך ללא שקע טעינה בייתי שיאפשר לטעון את המחשב הזה)

מסלול חלוקה
כמו כל רכב מסחרי, טויוטה פרואייס מקס ואחיו מוצעים במגוון תצורות ואן סגור (ישנם גם גרסאות שלדה וטנדר, אך לא עם סמל טויוטה) עם מרכב בארבעה מידות אורך ובסיס גלגלים ושלושה גבהי גג . בישראל החליט היבואן המקומי להתמקד בשתי גרסאות אורך: רגילה עם בסיס גלגלים של 345 ס”מ ואורך כולל של 541 ס”מ או ארוכה עם בסיס גלגלים של 403.5 ס”מ ואורך כולל של 6 מטרים, שתיהן עם גג מוגבה המעניק ממד גובה של 2.5 מטרים.

אמנם סמל טויוטה מתנוסס מלפנים, אך יחידת ההנעה כולה היא של קבוצת סטלנטיס ומשלבת מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, כאשר בחו”ל קיימת גם גרסה חשמלית מלאה. אנחנו בישראל מקבלים את מנוע ה-2.2 ליטר בהספק של 140 כ”ס, עם אופציה במרכב הארוך לגרסת 180 כ”ס איתה הגיע רכב המבחן. אגב, באופן מעניין לגרסאות האוטומטיות ישנו נתון מומנט גבוה יותר במספר קג”מים בשתי גרסאות ההספק, לא שזה רלוונטי עבורנו כי בישראל לא תוכלו לקבל את טויוטה פרואייס מקס עם תיבה ידנית.

המנוע מגרגר באופן נוכח מעל 1,500 סל”ד, שם גם מגיעה הדחיפה המשמעותית של המומנט הנדיב. המקס החזק מגיב היטיב ותיבת ההילוכים ממהרת לעלות להילוכים הגבוהים כשהיא עושה זאת באופן חלק וכבר במהירות של 100 קמ”ש תמצאו את עצמכם משייטים בהילוך הגבוה מה שתורם לשקט בתא הנוסעים לצריכת הדלק, אך היא פחות ממהרת להוריד הילוכים כאשר נדרש עוד כוח זמין. למרבה המזל ידית ההילוכים ממוקמת קרוב לגלגל ההגה ומאפשרת תפעול ידני מהיר בעת הצורך. ישנו מספיק כוח המאפשר להתנייד בקלות בקצב התנועה בכביש 6 עם תחושת ביטחון ויציבות כיוונית גבוהה. להגה ישנם כ-4 סיבובים מנעילה לנעילה כדי לאפשר זווית צידוד נדיבה, וזה בולט בעת תמרונים עירוניים. מצד שני, ישנו שטח מת ותחושה מנותקת בהפניה הראשונית של ההגה, כשלאחר מכן התחושה הופעת להיות טבעית ומשרת ביטחון. גם דוושת הבלמים חסרת תחושה במהלכה הראשוני אך לאחיו מספקת יותר רגש ונשיכה עוצמתית יותר.

סוף היום
טויוטה פרואייס מקס הוא רכב מסחרי יעיל, קל לתפעול ובעל יחידת הנעה מוצלחת שמצרף אל אלו ממשק מולטימדיה ומערכות בטיחות מודרניות חיוניות. ההתמקדות של טויוטה במגוון גרסאות מצומצם יחסית מכוון אותו בעיקר עבור מי שצריך רכב מסחרי עם נפח הטענה גדול במסגרת מגבלות המשקל של רישיון נהיגה רגיל. שם צריך פרואייס מקס להתמודד מול מתחרות ותיקות בענף, חלקן חולקות איתו את אותו פס היצור גם בהצעת הערך שלו לבעל העסק הרוכש אותו. שם מלבד אחריות מורחבת והבטחה למערך שירות ותמיכה מקיף היתרון המוחשי מגיע בזכות הסמל שנמצא בחזית, וזה יתרון שקהל היעד הפוטנציאלי לא יוכל להתעלם ממנו.

טויוטה פרואייס מקס ארוך – תעודת זהות
מנוע: 2,184 סמ”ק, טורבו-דיזל, הספק: 180 כ”ס ב-3,500 סל”ד, מומנט: 45.9 קג”מ ב-1,500-1,750 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, 8 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 403.5 ס”מ, משקל עצמי: 2.105 ק”ג, מהירות מרבית: 170 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 12.3 ק”מ לליטר, מחיר: 310 אלף ש”ח (ללא מע”מ)

Proace Max L 2025 07Proace Max L 2025 07Preview
Proace Max L 2025 05Proace Max L 2025 05Preview
Proace Max L 2025 04Proace Max L 2025 04Preview
Proace Max L 2025 03Proace Max L 2025 03Preview
Proace Max L 2025 02Proace Max L 2025 02Preview
Proace Max L 2025 01Proace Max L 2025 01Preview
טויוטה פרואייס מקסטויוטה פרואייס מקסPreview
Proace Max L 2025 06Proace Max L 2025 06Preview
Proace Max L 2025 08Proace Max L 2025 08Preview
Proace Max L 2025 10Proace Max L 2025 10Preview
Proace Max L 2025 09Proace Max L 2025 09Preview

טויוטה טויוטה פרואייס מקס מאן מסחרי מסחרית 3.5 טון פרואייס מקס רכב מסחרי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד