אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק
ראשי » מבחני דרכים » לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק
לינק אנד קו 01

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

עם יחידת הנעה היברידית-נטענת חדשה לחלוטין והוזלה של עשרות אלפי שקלים במחיר, לינק אנד קו 01 שהיה כאן לפני הרבה לפני חגיגת הפלאג-אין ינסה להצטרף ולהוביל אותה מחדש

אופיר דואק 29/09/2025 צלם: אופיר דואק

בשנה החולפת שוק רכבי הפלאג-אין ההיברידיים בישראל זכה לזינוק מחדש, הודות לשילוב בין עליית המיסוי על רכבים חשמלית להגדלת ההיצע עם מגוון דגמים שכבר לא יקרים, אם בכלל, מחלופות דומות בעלות בנועי בנזין. אל השוק המתעורר הזה שבו נאבקים כרגע בעיקר ג’אקו וצ’רי (ובקרוב גם אומודה שגם היא מותג של צ’רי), BYD וליפמוטור מצטרפת גם לינק אנד קו (ובקיצור לינק)

למען האמת לא ממש מצטרפת, כי לינק הייתה שם די מההתחלה עוד בטרם החל הצונאמי החשמלי הסיני לשטוף את שוק הרכב המקומי. לינק אנד קו החלה את פעילותה בישראל בראשית 2023 עם לינק 01 בעל ההנעה ההיברידית-נטענת, הדגם הראשון של המותג שהוצג עוד ב-2017 כאח תאום לוולוו XC40 איתו הוא חולק פלYפורמה ומכלולים רבים במשותף. למרות ה-DNA השוודי, ההצלחה של לינק 01 הייתה מוגבלת, כי מהר מאד הגיעו שלל דגמים חשמליים וזולים יותר הודות למס הקניה המופחת ועם הילת הייטק עתידנית.

אלא שכאמור המציאות משתנה מהר’ ובדיוק בתזמון הנכון לינק 01 מנסה לחזור לעניינים עם תמחור חדש ואגרסיבי היישר מול להיטי הקבוצה. אלא שלא מדובר כאן רק בהוזלה נקודתית לדגם וותיק, אלא במהלך אסטרטגי שמגיע בדיוק לאחר שה-01 עבר מתיחת פנים מקיפה עם לא מעט שינויים משמעותיים. אז יצאנו להתרשם ולבדוק עד כמה השינויים שבוצעו משמעותיים.


הקוסמטיקה
חיצונית השינויים שקיבל לינק אנד קו 01 מינוריים. שבכה מעט שונה, יחידות תאורה בסידור שונה מאחור וחישוקים חדשים. משהו שאופייני למתיחות פנים קלילות אבל לא כאלו שמבוצעות ברכב שכבר הגיע לגיל 8. אלא שבסופו של דבר לינק אנד קו 01 עדין נראה מודרני למדי, שומר על החזית המזוהה של המותג ומשתדל לא להיגרר למחזות המוחצנות המצועצעת של רוב הסיניות. בתא הנוסעים לעומת זאת כבר בוצעו שינויים עמוקים יותר במראה ובהנדסת האנוש, עם המעבר הבלתי נמנע (לכאורה) לתפעול כמעט מלא דרך המסך המרכזי, מה שמעניק מראה נקי יותר לעין ונקי ממתגים.

עם זאת, טוב שבלינק שמרו על כיוון המראות ובפתחי המיזוג באופן המקובל, כשתפעול בקרת האקלים נותר קבוע בחלקו התחתון של המסך. מצד שני עדין יש צורך להסיט תשומת לב כדי לגשת לתפריטים משניים כמו אלו של מערכות הבטיחות ויש פונקציות שעדין זקוקות לפיענוח כמו היכן נמצאת התפריט לפתיחת הגג החשמלי. לוח המחוונים שודרג גם הוא, ומציע אפשרות להצגת מפת הניווט, אך התצוגה קטנה מידי ועדיף להסתמך על זו שבמסך הראשי. החומרים מרשימים באיכותם, המושבים ספורטיביים למראה ונוחים לישיבה ממושכת, אם כי קצת רחבים מידי לטעמי. המרחב לנוסעים מאחור נדיב, אך עם זאת מלפנים הקונסולה המרכזית המוגבהת ותעלה ההינע גוזלות מקום מברכי הנהג והנוסע. היינו שמחים לבחירת גוונים מעט יותר בהירה כדי לתרום לתחושה יותר אוורירית, אבל זה לא משנה את העובדה שתא הנוסעים של לינק 01 מרשים מאד ביחס לקטגוריה, ובכלל.

הטכניקה
אלא כאמור, יש כאן מעבר לעניינים המקובלים במתיחת פנים רגילה. מתחת למכסה המנוע ישנה יחידת הנעה היברידית חדשה שגם עובדת באופן שונה מזו היוצאת. ישנם שני מנועים חשמליים, האחד משמש בתור גנרטור והשני בהספק של 143 כ”ס מניע את הגלגלים עם או בלי עזרת מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש המספק 139 כ”ס ומשמש גם כגנרטור לטעינת הסוללה שנותרה בקיבולת של 17.7 קוט”ש. בכל מקרה, ולא משנה באיזו קומבינציה כל המנועים עובדים ביניהם הכוח עובר לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחסי העברה, גם כאשר נוסעים במצב חשמלי מלא.

המצב החשמלי יאפשר נסיעה לטווח מוצהר של 75 ק”מ, אז תעבור המכונית למצב היברידי שבו המנוע החשמלי ומנוע הבנזין עובדים במשותף במספר שילובי פעולה, תוך דגש על שימוש במנוע החשמלי ככל הניתן. במצב ספורט מנוע הבנזין מניע את הגלגלים באופן קבוע יחד עם המנוע החשמלי כדי ש-280 כוחות הסוס יהיו תמיד זמינים לשימוש ונמצא תמיד ברקע כגנרטור לטעינת הסוללה כדי שתמיד יהיה סיוע חשמלי לא משנה כמה הרגל שלכם כבדה על המצערת.

המערכת הזו מורכבת, אך פועלת היטב ובצורה חלקה. בתאוצה מלאה מורגשת העברת ההילוכים, אך היא נעשית באופן חלק למדי. הביצועים זריזים. אמנם 7.7 שניות ל-100 קמ”ש הוא נתון די מקובל כיום, אך מה שבולט הוא זמינות הכוח בתאוצות הביניים. עם זאת, צריך להתרגל לעובדה שבמצב היברידי התגובה הראשונית לא תמיד מידית, ולכך שלעיתים קרובות תחושת התאוצה לא תואמת  את הסל”ד של מנוע הבנזין שעובד ברקע. אגב, גם במצב שבו מנוע הבנזין מתאמץ לספק חשמל לסוללה, שאון פעולות כמעט ולא מורגש הודות לבידוד רעשים מצוין.

הפתעה שניה מגיעה מכיוון כיול המתלים שמרגיש מאד מוצק ו”אירופאי” (מעניין למה), עם יכולת שיכוך מפתיעה במהירויות נמוכות למרות חישוקי 20 אינץ’ מעט מוגזמים וריסון טוב של המרכב בכבישים מהירים. ההיגוי התגלה בעל משקל טוב והתחושה הכוללת שמעניק לינק 01 משרה ביטחון על הנהג.

מיצוב מחדש
כל התכונות הללו הופכות את לינק אנד קו 01 למוצר מגובש ובשל, כשעל אף גילו הוא מתהדר עתה בטכנולוגיה היברידית עדכנית ובממשק תפעול מודרני, אם כי עדין עם מספר פספוסים בהנדסת האנוש. בתמחור שעומד על 180 אלף שקלים לגרסת הכניסה הוא מציע אלטרנטיבה מעניינת ובעיקר תחושה אירופאית ובוגרת יותר מול המתחרות הפופולאריות בז’אנר. וזה בהחלט מבדיל אותו לטובה בז’אנר הפלאג אין.

הכותב היה אורח חברת ‘מאיר’ ביוון

לינק אנד קו 01 – תעודת זהות
מנוע: 1,499 סמ”ק, טורבו-בנזין. היברידי-נטען, הספק משולב: 280 כ”ס, מומנט משולב: 54.6 קג”מ, תמסורת: אוטומטית 3 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 273 ס”מ, משקל: 1,860 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.7 שניות, מהירות מרבית: 200 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 15.6 ק”מ לליטר, מחיר: 180 אלף שקלים

LYNC 01 2025 11LYNC 01 2025 11Preview
LYNC 01 2025 10LYNC 01 2025 10Preview
LYNC 01 2025 06LYNC 01 2025 06Preview
LYNC 01 2025 08LYNC 01 2025 08Preview
LYNC 01 2025 07LYNC 01 2025 07Preview
LYNC 01 2025 02LYNC 01 2025 02Preview
LYNC 01 2025 04LYNC 01 2025 04Preview
LYNC 01 2025 03LYNC 01 2025 03Preview
LYNC 01 2025 09LYNC 01 2025 09Preview
LYNC 01 2025 05LYNC 01 2025 05Preview
לינק אנד קו 01לינק אנד קו 01Preview
לינק אנד קו 01לינק אנד קו 01Preview
LYNC 01 2025 16LYNC 01 2025 16Preview
LYNC 01 2025 15LYNC 01 2025 15Preview
LYNC 01 2025 14LYNC 01 2025 14Preview
LYNC 01 2025 13LYNC 01 2025 13Preview
LYNC 01 2025 12LYNC 01 2025 12Preview

PHEV לינק 01 לינק אד קו לינק אנד קו 01 פלאג אין היבריד קרוסאובר היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

יוקרה קוראנית בגדול: ג’נסיס G90 מגיעה להפגין נוכחות במועדון המיליון

יוקרה קוראנית בגדול: ג’נסיס G90 מגיעה להפגין נוכחות במועדון המיליון

KGM טורס הייבריד (מבחן דרכים): התשובה ההיברידית

KGM טורס הייבריד (מבחן דרכים): התשובה ההיברידית

דיזל, חשמל, וגם מימן: טויוטה חושפת היילקס חדש וירוק מתמיד

דיזל, חשמל, וגם מימן: טויוטה חושפת היילקס חדש וירוק מתמיד

עד 777 כ”ס ו-710 ק”מ טווח: IM מוטורס יוצאת לדרך בישראל

עד 777 כ”ס ו-710 ק”מ טווח: IM מוטורס יוצאת לדרך בישראל

GYMKHANA חוזרת עם טראויס פסטרנה וסובארו מפלצתית

GYMKHANA חוזרת עם טראויס פסטרנה וסובארו מפלצתית

תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד