אאודי TT
חובבי נהיגה אמיתיים לא הגיבו בחיוב כשהוצגה ה-TT הראשונה. עיצוב עגלגל על גבול הנשי, פלטפורמת הנעה קדמית ומחיר לא מבוטל. לא דרכו של חובב ההגה המושבע. השנים שחלפו יצרו שני תהליכים מקבילים. אותו עיצוב מקורי, הפך להיות קלאסי ו-TT דור ראשון הפכה להיות מבוקשת למדי. התהליך השני התבטא בקפיצות יכולת שעברה ה-TT לאורך דורותיה. עד כשהדור האחרון לא רק נראה מצוין והרגיש מוקפד – הוא גם הציג התנהגות חדה ומהנה.
יונדאי I20N
הגרסאות הספורטיביות של יונדאי מפציעות כאן לרגע ונעלמות. ה-I20N זכתה אצלנו למופע קצר למדי, עם תגובות חיוביות מאוד מהקהל. זה לא מפליא כשמדובר בטיל קטן, זול לרכישה, עטוי נוצות מלחמה ומייצר מופע אור קולי תואם. על הכביש הקטנה הזו הרגישה מלהיבה מאוד, גם אם לא תמיד עגולה ומהוקצעת. למרות האמור, בעדין שלנו, היינו מלאי תודה לזריקת המרץ שהכניסה ה-I20N לשוק המקומי. כן זה של החשמל הסיני וכו’.
ניסאן GT-R
גם האייקון הענק הזה עזב השנה. 16 שנים בין תאריך ההצגה של הדור הנוכחי עד לאחרונה שירדה מפס הייצור. הרבה מתיחות פנים לרעיון הבסיסי שעמד מאחוריה, הרבה כוח, הנעה כפולה ולא מעט משקל שדוחף את ארבעת הגלגלים שלה אל הקרקע. קוצומי מיזונו, מי שהיה אחראי לפרויקט הזה, הפך את החשיבה המקורית שלו למכונית שאי אפשר למצוא בשום מקום. בהחלט אחת שהייתה ראויה להמשיך ולשאת את הכינוי ‘גודזילה’.
מאזדה MX-5
עוד אייקון ברמה עולמית. אולי אחד הבולט שבהם. האינטרפטציה של מאזדה למתכון הרודסטר. מקורו של זה הגיע לשיאו אצל תעשיית הרכב הבריטית בשנותיה הטובות יותר במאה הקודמת. הרבה אחרי שזו גוועה, הרימו במאזדה את המקל וייצרו קטנה, טהורה וזולה יחסית (לא אצלנו כמובן). מי שהתחילה כגלגול מודרני ללוטוס אלאן הפכה לשם בזכות עצמה. מייצרת דורות של חובבי נהיגה עם גג פתוח, חיוך גדול, וחרקים תקועים בשיניים.