בשני העשורים האחרונים מימשה למבורגיני את החזון של מיסד החברה פרוצ’יו, והפכה ליצרנית שמוצריה לא נופלים מאלו של פרארי ונמצאים השפיץ של הטכנולוגיה והעיצוב בעולם הרכב – כפי שאינו בדור הדגמים החדש של החברה הכולל את דגמי הריבולטו וטרמאריו. אלא שלא תמיד למבורגיני הייתה במצב הזה. אמנם גם לפני עידן אאודי יצרה למבורגיני מכוניות מרהיבות ביופעיין שהציעו את פסגת הביצועים של תעשיית הרכב, אבל רבים נוטים לשכוח שהייתה זו חברה קטנה ולא יציבה שהחליפה לא מעט בעלויות, עם מוזרויות משלה וגם בעיות איכות.
בשנות ה-90 אחרי שעברה מבעלות קרייזלר לקבוצת מגה טק לתקופה קצרה, נמכרה למבורגיני לבעלות קבוצת Mycom Sedtco שגם היא קיוותה להרים את למבורגיני לגבהים חדשים מעבר לייצור של כ-200 מכוניות בלבד מידי שנה. ביוני 1998, אחרי זמן פיתוח לא מבוטל היציגה למבורגיני מכונית קונספט בשם פרגונטה (Pregunta) שהייתה אמורה לבשר על העתיד של החברה.
אלא שעד שהוצגה מכונית זו הייתה כבר למבורגיני בדרך להחלפת בעלות נוספת, הפעם לידי אאודי. לאאודי כבר היו תכניות אחרות עבור למבורגיני, והפרגונטה שנשארה יצירה חד-פעמית שבאופן מפתיע לא הגיעה לתצוגה במוזיאון החברה. במקום זאת היא נשארה בבעלות סדנת האוליז (Heuliez) שבנתה אותה. סדנת האוליז הצרפתית-איטלקית נודעה בעיקר תור יצרנית גרסאות הסטיישן של דגמי סיטרואן עד שנות ה-90, ושימשה עבור למבורגיני, שלא ממש סבלה מעודף כוח אדם, כקבלנית משנה לייצור הקונספט.
למבורגיני פרגונטה עוצבה על ידי המעצב הראשי של האוליז, מארק דשאן, אשר היה אחראי גם על העיצוב של למבורגיני חרמה. דשאן שאב השראה ישירה ממטוסי קרב ובראשם מטוב הדאסו ראפאל שהופיע באותם שנים והיה גם הוא חדשני בעיצובו. הרבה לפני שלמבורגיני קיבלה השראה לדגמי קונספט מעולם התעופה בדגמים כמו הרבנטון משנת 2007 והאגואיסטה משנת 2013. את ההשראה מעולם התעופה באה לידי ביטוי במרכב מפוסל מסיבי פחמן דלתות מספריים כמובן, עם חובת נהג, שמשות וכונסי אוויר שעוצבו בהשראת מטוס הקרב.
את כל זה בנתה הסדנה על בסיס רצפה משופרת של הדיאבלו (לא שהייתה לה אופציה אחרת שכן זו המכונית היחידה שיצרה למבורגיני באותה תקופה), עם מנוע V12 בנפח 5.7 ליטרים שסיפק 530 כ”ס והוסתר תחת שני חיפויים פריקים מאחור צמד המושבים, כשהוא מצויד במערכת פליטה ייחודית שנבנתה במיוחד עבור הפרגונטה ותיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה. הקוקפיט התמקד בנהג (עם אופציה לנוסע נספח במושב לא מתכוונן) וכלל לוח מחוונים של מכונית פורמולה 1 וחידוש בדמות מצלמה אחורית עם הקרנה על מסך בתא הנוסעים.
בשנת 2008 נמכרה למבורגיני פרגונטה לאספן פרטי ואחרי שעברה תהליך אימות על ידי למבורגיני, עבר סוף סוך להתגורר במוזיאון החברה ב-2021. כעת היא מחפשת בית חדש ומוצעת למכירה פומבית על ידי בית המכירות Broad Arrow. כיוון שמדובר במכונית יחידה במינה, במלוא מובן המילה, מחירה הוא בהתאם. בבית המכירות נוקבים במחיר יעד שבין 2.5 ל-3.5 מיליון אירו, יותר מפי 5 מאשר מחירה של למבורגיני דיאבלו מאותה שנה. תהיו בטוחים שיש לא מעט אספנים שישלמו בשמחה מחיר כזה על מכונית שאין לאף אחד אחר, אפילו לא ללמבורגיני.