אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי
ראשי » מגזין » פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

שיחה פתוחה עם ראש קבוצת העיצוב הגלובלית של יונדאי. מהיסטוריה אישית ועד האתגרים הטריים הניצבים מול התעשייה. כל זאת במסגרת חשיפת יונדאיTHREE, מכונית הקונספט שרומזת על האיוניק 3 הקרבה

אריאל אלסיבוני 11/09/2025 צלם: יצרן

מהר מאוד לתוך השיחה עם סיימון לואסבי, ברור מה מניע אותו. ברורה מאוד גם הסיטואציה בה הוא צריך לתפקד – כזו המציבה יתרונות של יצרן גדול, לצד אתגרים לא פשוטים. מעבר זריז על קורות החיים שלו, מגלה רק חלק אחד ממה שמוביל אותו. לואסבי הוא ראש קבוצת העיצוב הגלובלית של יונדאי, התחיל את הקריירה שלו ב-1991 בעשור של עיצוב עבור רולס-רויס ובנטלי. לאחר מכן הוא עיצב עבור פולקסווגן בגרמניה ואז בסין. ב-2017 עבר להיות אחראי על העיצוב של יונדאי בסין.

“למדתי הנדסת מכונות לפני שלמדת עיצוב רכב” מסביר לואסבי, “זה בהחלט נותן משמעות ויכולת הבנה טובה יותר למעצב”. מעבר ללימודים, עושה רושם שסיפור החיים האישי שלו, הכין אותו לתפקידים האלו, לא פחות מהתארים האקדמיים. לואסבי גדל באווירה מוטורית, מאוד. אביו, מייק לואסבי, היה נהג מירוצים שעבד גם כנהג מבחן וגם מהנדס ראשי של אסטון מרטין. לאחר מכן עבר להיות מנהל הייצור של חברה שהחלה את דרכה בשנים ההן – דלוריאן. “כן בוודאי, הכרתי את ג’ון דלוריאן, קולין צ’מפן ועוד… כבר בתור ילד נהגתי בדלוריאן במסלול הצמוד למפעל…”. לא בדיוק ילדות סטנדרטית. הסיפורים על השנים ההן קולחים, מרתקים: “נסענו פעם לחבר של אבא שעבד כמעצב באסטון, דלת האסם נפתחה ועמד שם דגם החימר שהוא בדיוק סיים לעצב של הלגונדה”. הבנתם את הראש.

אני תוהה בקול איך מבינים מגמה עוד לפני שהיא נוצרה: “אנחנו מבצעים ניתוח נתונים, מצבים, לנסות להבין מה לקוחות ירצו עוד 5 שנים. סימנים. אם זה כבר טרנד זה גמור. מה הסימנים”. לדוגמה הוא מביא את הסנטה-פה הנוכחי: “ב-2020 עבדנו על הסנטה-פה הבא. כל העולם השתנה בגלל הקורונה. פתאום אנשים מסביב לעולם החליטו לצאת לטיולי כביש ארוכים. לבד. לישון ברכב. קלטנו את הסימן הזה והבנו. אנשים רוצים לקחת דברים. בואו נעשה קופסה גדולה ושימושית. אף אחד לא אמר לנו לעשות קופסה, אלו היו הסימנים. היום המפעל בארה”ב מייצר מעל לכל שיא תפוקה שצפינו…”.

hyundai3-12hyundai3-12Preview
hyundai3-11hyundai3-11Preview
hyundai3-16hyundai3-16Preview
hyundai3-17hyundai3-17Preview
hyundai3-14hyundai3-14Preview
hyundai3-15hyundai3-15Preview
hyundai3-13hyundai3-13Preview
hyundai3-18hyundai3-18Preview
hyundai3-35hyundai3-35Preview
yundai3over-18yundai3over-18Preview
yundai3over-17yundai3over-17Preview
yundai3over-16yundai3over-16Preview
yundai3over-15yundai3over-15Preview

 


נוכח העיצובים האחרונים של יונדאי לואסבי מצהיר: “אני מעדיף עיצוב שיעורר מחלוקת. זה הרבה יותר מושך. יש כאלו שיאהבו ויש כאלו שלא, אבל זה עיצוב שמשפיע, שזוכרים”. הוא ממשיך: “בחברות גדולות עושים הרבה סקרים ואז אתה מקבל ממוצעות. אנחנו מחפשים את האותות. יכולנו לעשות עוד סנטה פה שתשכח ממנו. זה עיצוב מקטב. אף אחד לא עיצב קופסאות כבר. זו דוגמה אחת”. לשמע הדברים האלו הרבה עיצובים עדכניים של יונדאי, מקבלים הגיון. אני מזכיר את האיוניק 6 ואת ה-5 שבאמת עונות להגדרות האלו. ה-5 מזכירה קצת את הלנצ’יה דלתה משנות ה-80′ בפרופורציות שלה, ואילו חלקה האחורי של ה-6 את הסאאב 900 – “נכון! מי לא אוהב את הדלתה” הוא עונה עם חיוך ענק ומוסיף “בוודאי, סאאב 900 המתקדמת אוירודינמית, חלק מההשראה לעיצוב הזה”. מאוחר יותר אגלה שחלק לא מבוטל מצוות העיצוב האירופי (מתוך כאלו של יונדאי המפוזרים על פני כל כדור הארץ), הם חולי הגה מהסוג הנכון, רובם מעריצי ראלי וגרופ B. זה בהחלט מסביר חלק מההשראה למכוניות התצוגה של החברה. באירוע נכחה גם האינסטרואיד שמוכיחה גם היא את העניין הזה.

insteroid-10insteroid-10Preview
insteroid-7insteroid-7Preview
insteroid-8insteroid-8Preview
insteroid-9insteroid-9Preview
insteroid-4insteroid-4Preview
insteroid-6insteroid-6Preview
insteroid-5insteroid-5Preview
insteroidinsteroidPreview
insteroid-11insteroid-11Preview
insteroid-13insteroid-13Preview
insteroid-14insteroid-14Preview
insteroid-15insteroid-15Preview
insteroid-16insteroid-16Preview

 

במהלך השיחה הזכיר לואסבי כי יונדאי עתידה להציג 7 דגמים חדשים ב-18 החודשים הבאים. לדבריו בגישה לעיצוב של כל אחת מהן, תגיעה עם הפילוסופיה הברורה הזו. זה לא אומר שכולן ייראו אותו הדבר, להיפך: “אין לנו שום רצון שכל הדגמים ייראו אותו הדבר, לכל דגם ושוק יש הכיוון שלו. במכוניות החשמליות תמיד תוכל לזהות יונדאי לפי ארבעת אורות ה-LED, יש לנו גם אלמנטים שיאפיינו את המכוניות עם מנוע הבעירה הפנימית כמובן”. למה ארבעה אורות דווקא? זו האות H בקוד מורס. עושה רושם שהאתגר הגדול הבא יהיה לעצב מכונית קומפקטית, מהסוג הנפוץ באירופה וללואסבי יש כמה מחשבות על העניין הזה אותן לא נחשוף כאן.

אז אפשר להבין שאיוניק 3 לא תהיה פנאי-סופגניה-צפויה, אלא תבחר במראה צעיר ודינאמי

 

מה שכאן עולה וצף בשיחה בכל רגע וישפיע בלי שום ספק על הדגמים הבאים של יונדאי הוא עניין המתכת. ליונדאי יש מפעל משלה בה היא מייצרת את גלילי המתכות לעצמה. מבחינת המעצבים, זה פרט חשוב משתי סיבות. האחת היא האפשרות לקבל משטחים עם תכונות שונות לטובת עיצוב נועז יותר לדוגמה. זה חשוב עבורם גם כי הם מעוניינים להדגיש את העניין הזה. לגרום למכונית להיראות יותר מתכתית ופחות פלסטית. יותר קל להגיד מלעשות.

hyundai3-9hyundai3-9Preview
hyundai3-7hyundai3-7Preview
hyundai3-10hyundai3-10Preview
hyundai3-24hyundai3-24Preview
hyundai3-19hyundai3-19Preview
hyundai3-28hyundai3-28Preview
hyundai3-27hyundai3-27Preview
hyundai3-34hyundai3-34Preview

 

איך בכל זאת משיגים תוצאה כזאת? “הקמנו תצוגה לכבוד היו”ר בנושא הזה בדיוק. הצגנו דגמים שנעשו בכיפוף וכיפול של מתכת ואפילו נייר. פסלים קטנים שמראים איך אפשר לגרום למשטחים להיראות שהם נעשו אכן ממתכת. ככה דברים מתחילים מאז עשינו ליין-אפ שלם כזה. אבולוציה של שפה בצורות שונות ב18 החודשים החדשים 7 דגמים חדשה מובילים עם הגישה הזה. וכמובן ששיתוף הפעולה ההדוק עם מפעל המתכת שלנו ,היכולת לשנות את עובי הפלדה, לייצר משטח עם פחות לחיצות מכבש, כל אלו מובילים אותנו ביחד”.

 

אולי המשפט הבא מסביר טוב יותר מהכול את הלך הרוח ביונדאי ומה שמאפשר את התפתחות העיצובית של המותג: “אף פעם לא עבדתי בחברה בה כולם משתפים פעולה בצורה מאפשרת ופתוחה כמו ביונדאי. מהנדסים, מפעל המתכת, מעצבים, כולם מתאמצים לאפשר את החזון”. בתפקידו הנוכחי, מוביל לואסבי את פילוסופיות העיצוב של היצרנית השלישית בגודלה בעולם. סיפור החיים האישי שלו, הסביבה בה גדל והתשוקה בה הוא מדבר על מכוניות ונהיגה, מעודדת. טוב לדעת שבתאגידי הענק צצים לפני פעם אנשים שהגיעו מהמקום הנכון, ועושים את העבודה הזו, מהסיבות הנכונות.

איוניק 3 יונדאי יונדאי Three סיימון לואסבי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד