אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האלפא רומיאו שלא יוצרה ואלו שרצו בכל זאת
ראשי » מגזין » האלפא רומיאו שלא יוצרה ואלו שרצו בכל זאת

האלפא רומיאו שלא יוצרה ואלו שרצו בכל זאת

אלפא רומיאו סוד ספרינט הציתה לאנשים את הדמיון, בחברה ומחוצה לה. אחת כזו עם מנוע V8 של פרארי, משוחזרת כעת. זה זמן טוב להיזכר בגרסאות שלא זכינו לראות

אופיר דואק 22/07/2025

תסתכל על התמונות. הספרינט נראית גם היום נכון כל כך. מתחת למראה הזה, שכנה אחת משלדות ההנעה הקדמית הטובות ביותר שיוצרו אי-פעם. אבל המכוניות שבתמונות כאן, לא רגילות בלשון המעטה. הן מסתירות יותר מעוד ספרינט, כי יש כאלו, שרצו יותר. אנשים בתוך אלפא לדוגמה. בתחילת שנות השמונים, גרסת V6 קיצונית של הספרינט נבנתה עם גרופ B בין הכוונות.

הרעיון היה (לא) פשוט. מנוע ה-V6 המופלא של אלפא בנפח 2.5 ליטרים הוצב במרכז הרכב והניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים שהגיעה מלנצ’יה 037. שאר הרפרטואר כלל את כל הטוב של התקופה ההיא, עם הרחבות מתבקשות לגוף, שלל כונסי אוויר וכולי.

מה שהתבקש הוא גם הספק גבוה לקבוצה ההיא, אבל עם 230 כ”ס לגרסת המרוץ (158 כ”ס, 990 ק”ג בגרסת הכביש), זה לא היה מספיק. בחברה תכננו לבנות אבטיפוס עם הנעה כפולה. אבל כל הסיפור הזה, נשאר בגדר רעיון. המכונית הזו לא באמת הגיעה למסלול או לכביש. קל להבין למה המכונית הזה, למרות הרקורד הלא קיים שלה, מלהיבה אנשים עד היום. יש שני אבות טיפוס ידועים ששרדו, את אחד מהם פגשנו לא מזמן במרתפי מוזיאון אלפא.

SPRINT V (4 of 12)SPRINT V (4 of 12)Preview
SPRINT V (1 of 12)SPRINT V (1 of 12)Preview
SPRINT V (2 of 12)SPRINT V (2 of 12)Preview
SPRINT V (6 of 12)SPRINT V (6 of 12)Preview
SPRINT V (7 of 12)SPRINT V (7 of 12)Preview
SPRINT V (5 of 12)SPRINT V (5 of 12)Preview

 


זה הזמן לציין את הניסיונות הפרטיים, לייצר משהו בסגנון. ג’יאקטולו ייצרו באוסטרליה 15 מכוניות מבוססות ספרינט ב־1986. הם גם כינו אותן בהתאם: גרופ B. גם האוסטרלים התחילו את הסיפור שלהם עם מנוע V6 אבל מהר מאוד, הם החליטו לפתור את “בעיית הכוח” בצורה אופיינת. הם פשוט דחפו V8 בנפח 5.0 של הולדן מאחורי המושבים. התוצאה הייתה ככל הנראה מאתגרת למדי עם מוות מתועד של נהג במסלול מירוצים. ה-14 האחרות עדיין קיימות.

spv8spv8Preview
spv82spv82Preview
spv821spv821Preview
spv8123spv8123Preview
spv823spv823Preview

 

אולי היציאה השלמה והנכונה ביותר מבחינת מוצא, נבנתה דווקא באי הבריטי. נהג ראלי מקומי החליט לדחוס אל תוך הספרינט שלו V8 של פרארי 308 GTS. המכונית החד פעמית הזו זכתה ללא מעט הצלחות במרוצי ראלי מקומיים בין השנים 1986 ל-1996 עד אשר המנוע שלה שבק חיים. מאז היא שכבה לה בשקט באחסנה.

SPRINT V112 (1 of 1)SPRINT V112 (1 of 1)Preview
SPRINT V11 (2 of 2)SPRINT V11 (2 of 2)Preview
SPRINT V1 (2 of 4)SPRINT V1 (2 of 4)Preview
SPRINT V1 (1 of 4)SPRINT V1 (1 of 4)Preview
SPRINT V1 (4 of 4)SPRINT V1 (4 of 4)Preview

 

לאחרונה הופר השקט והמכונית יצאה לאור יום אחרי 28 שנים ארוכות. המכונית החד-פעמית הזו נשמרה במצב שלם, והיא צפויה לעבור שיפוץ מלא ולחזור לחיים. אולי כדאי לציין שלמרות החיבור הטהור בין גוף איטלקי למנוע איטלקי, מדובר בכל זאת עדיין ביצירת-סככה בריטית. כך שמסתתרים כאן חלקים שונים כמו מתלה אחורי מפורד RS200, חלקי מרכב בייצור עצמי, תיבת הילוכים שונה ומכסה מנוע מאופל מנטה 400.

אלפא רומיאו סוד ספרינט ספרינט 6C ספרינט V6 ספרינט V8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד