אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני
ראשי » חדשות » פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני
פיאט 500

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

אחרי הכישלון של הגרסה החשמלית, פיאט 500 ההיברידית יוצאת לדרך עם תיבת הילוכים ידנית בלבד (כרגע) ותג מחיר תחרותי במטרה להציל (שוב) את פיאט

אופיר דואק 07/07/2025 צלם: יצרן

לקח לפיאט הרבה זמן להודות בטעות ובכישלון של ה-500e החשמלית, אך בשנה שעברה בצעד חריג הודיעה החברה כי היא תפתח (בצעד בהול למדי) גרסת בנזין היברידית לקטנה האופנתית שלה. כעת חושפת פיאט את גרסת הבנזין ההיברידית הסדרתית של ה-500e שהפכה פשוט ל-“500 היבריד”, רגע לפני תחילת הייצור במפעל המיתולוגי של פיאט במיראפיורי.

חיצונית הגרסה ההיברידית זהה כמעט לחלוטין לגרסה החשמלית, כשההבדל העיקרי הוא בפתח איוורו רוחבי צר בחזית שנועד לטובת קירור מנוע הבעירה הפנימית, כשצפויים גם הבדלים בהיצע החישוקים וצבעי המרכב. את ההזדמנות הזו ניצלו בפיאט לשדרוג תא הנוסעים, עם מערכת מולטימדיה עדכנית בעלת מסך 10.25 אינץ’ רוחבי, מסך 7 אינץ’ ללוח המחוונים והבטחה לאיכות חומרים משופרת לצד אפשרויות עיצוב פנים חדשות.

למרות השם 500 הייבריד, הקטנה של פיאט לא מונעת על ידי יחידת הנעה היברידית מלאה, אלא על ידי יחידת הנעה היברידית קלה (Mild Hybrid). יחידת ההנעה הנקראת FireFly והיא למעשה אותה יחידת הנעה היברידית קלה ששימשה את ה-500 הקודמת בשנותיה האחרונות ואותה יחידת הנעה אותה ניתן למצוא בפנדה הוותיקה בגרסתה ההיברידית. יחידת הנעה זו מבוססת על מנוע 1.0 ליטר תלת צילינדרי המספק 70 כ”ס ו-11 קג”מ, אליו מצטרפת מערכת תגבור היברידי 12V שאמורה לתרום מספר חד ספרתי צנוע של כ”ס לתגבור בעת תאוצה ולסייע למערכת דימום המנוע בעמידה.


פיאט תייצר את ה-500 היברידית בכל תצורות המרכב של הדגם: 3 דלתות, 3+1 עם דלת נוספת  בצד הנוסע ובגרסת ה-C עם גג הבד המתקפל. בשלב ראשון תוצע פיאט 500 ההיברידית רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, וזה צעד מרענן בעידן הנוכחי שבו מכוניות ידניות הולכות ונכחדות גם בפחי השוק העממיים. אם זאת, יתכן מאד שבקרוב תציג פיאט גם אלטרנטיבה נטולת דוושה שלישית, ככל הנראה עם תיבת הילוכים רובוטית קלה וזולה יותר לייצור.

ההתחלה אמורה להיות צנועה, ועד סוף השנה מתכוונים בפיאט לייצר רק 5,000 יחידות של ה-500 ההיברידית. אם זאת בחברה תולים בגרסה החדשה תקוות גדולות שהיא תרים את פיאט מהקרשים ותצליח לשחזר, לפחות חלקית, את ההצלחה של ה-500 הישנה ולהביא את מכירות הדגם לאזור ה-100 אלף יחידות בשנה. שאפתני, אך עדין יעד צנוע יחסית בהתחשב בעובדה שבימי השיא של הנובו 500 נמכר מספר כמעט כפול של ה-500 בגרסאותיה השונות.

הדרך ליעד הזה עוברת קודם כל בתמחור הנוח בהרבה של פיאט 500 ההיברידית, שמחירה אמור להתחיל ב-17 אלף יורו, רק 1,000 יורו יותר ממחירה של פיאט פנדה ההיברידית באיטליה. לשם השוואה מחירה של פיאט 500e באיטליה מתחיל ב-30 אלף יורו – מה שהיה אחד הגורמים העיקריים לכשלונה של מי שהייתה אמורה להיות חשמלית אופנתית ועממית יחסית.

פיאט פיאט 500 פיאט 500 היבריד פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד